PDA

View Full Version : And Neeradj does the boogie..!



NeeraDJ
1 oktober 2004, 18:18
Net anderhalf uur geleden een Mesa Boogie DC-5 Dual Caliber gekregen. Geruild voor mijn USA Tele, die dude is 'm helemaal uit Breda komen brengen :). Eerste reactie: Klasse A! Van 1-10 zou ik 'm een vette 9 geven.

Het was slechts mijn straat insjouwen maar jezus wat is dit ding zwaar zeg en het is een "Wide-Body" dus z'n omvang helpt ook niet bepaald mee :-? . Nouja na 'm de trap op te hebben gesjouwd even de buizen opwarmen en spelen maar:

De cleans zijn voortreffelijk, heb met m'n Gibson V (ebben toets) de Bill Lawrence L500XL en Duncan George Lynch Screamin' Demon elementen getest. De L500XL staat niet bekend om zijn clean ups, maar klonk veel beter dan ik 'm ooit heb gehoord. De Demon klonk als belletjes uit de hemel. Een brughumbucker in de halspositie plaatsen is niet zo'n befaamd idee, maar jezus wat klinkt dit ding geweldig clean. Nog beter dan de Duncan '59 en Pearly Gates Plus die ik door een Marshall DSL50 had getest.

De scheur: Zoals die dude zijn settings had op het scheurkanaal klonk het identiek aan Lacrymosa zijn Koch Multitone combo, die ik een paar weken geleden bij hem thuis heb gehoord. Ik heb de gain helemaal open gedraaid en de treble ietsjes terug, Prescence ook helemaal open en hallo! Anybody call Petrucci? Picking attack is ongelooflijk, dit ding is super responsive op mijn spel. Beide elementen klonken gedefineerd, palm mutes klonken strak laag, new Megadeth meets Dream Theater. De leads op de BL klonken mij te schel, maar de harmonics vlogen eruit! Dit is ook meer een old school Metal pup. Ik kreeg de Petrucci sound pas uit mijn Demon. Ik merk dat ik veel sneller speel en kan spelen op deze amp.

Wat ik geweldig aan deze amp vind is dat het mijn spel goed vertegenwoordigd, het covered niks op en wordt niet modderig bij snel spel zoals andere amps die ik heb mogen proberen. Alle gespeelde noten komen door en zingen! Dit klinkt misschien raar, maar spelen jullie ooit over amps waarbij jullie denken van "godver waarom komen die noten niet door?". Bij deze dus niet. Gain is er meer dan genoeg, dus geen pedaaltjes ervoor, deze amp heeft trouwens reverb op beide kanalen :D

Ah wat ben ik blij

Bigfoot414
1 oktober 2004, 18:23
Gefeliciteerd! Bij mij gitaarleraar speel ik ook altijd ove een DC. Damn, ik wil er ook een!!!

ieme
1 oktober 2004, 18:23
Gefelici!

bluegate
1 oktober 2004, 18:48
Van harte.

Maar je hebt dus 1 versterker van het lijstje... :-D

NeeraDJ
1 oktober 2004, 18:53
Thanks :)

Ik ben het boost kanaal op de clean vergeten:
Britse high-gain, een beetje fuzzy soms, ik heb er niet echt veel mee gedaan misschien dat ie beter zou kunnen klinken. Een beetje Marshall en Laney achtig, JTM ofzo.

Ik hoop echt dat die Rivera Knucklehead beter klinkt, want dit ding klinkt al ongelooflijk! Jammer dat ik slechts een weekendje ervan kan genieten want maandag zal ik 'm moeten verkopen om de Knucklehead te kunnen betalen. Oh well, ik vertrouw op jullie advies.

Ik denk overigens niet dat ik ooit een betere Boogie heb gehoord. De Mark IV misschien, maar de Dual en Single Rectifier zijn niet half zo veelzijdig en klinken altijd "net niet" IMO. Volgens mij was de F serie de onsuccesvolle opvolger, Boogie moet weer '80/'90 gaan denken want dit is droomgeluid voor de veelzijdige gitarist. Dit zou een behoorlijke stap omhoog zijn van de andere DC's, jammer dat ik ze niet kan vergelijken.

Foto's heb ik overigens, die komen zsm. Ik hoop dat ik er later weer één kan vinden, maar dan zal ik moeten dokken! Ik verkoop de mijne voor 950 euro, maar ik hoor dat mensen er nog graag 1100 voor over hebben.

NeeraDJ
1 oktober 2004, 18:58
Van harte.

Maar je hebt dus 1 versterker van het lijstje... :-D

Yep, morgen komt de JCM800 2210, die ga ik over de speaker van de Boogie testen (heb geen cab). Die gaat echter ook weer weg :oops:

Ik ben niet alleen blij met de veelzijdigheid, maar ook vooral met de deal. Ik heb er dus mijn USA Tele voor geruild waar ik 700 piek voor vroeg, en heb nog 150 euro bijbetaling gekregen. Weer geluk gehad denk ik :o

BLOK182
1 oktober 2004, 20:03
Maar je doet de boogie weer weg voor een knucklehead terwijl je de knucklehead niet kent? Zou je anders niet eerst ff die knucklehead proberen voor je de boogie wegdoet? Congrats trouwens!

BartL
1 oktober 2004, 20:30
Maar je doet de boogie weer weg voor een knucklehead terwijl je de knucklehead niet kent? Zou je anders niet eerst ff die knucklehead proberen voor je de boogie wegdoet?
Lijkt me ook wel zo verstandig :-?

Proficiat!

NeeraDJ
1 oktober 2004, 20:50
Maar je doet de boogie weer weg voor een knucklehead terwijl je de knucklehead niet kent? Zou je anders niet eerst ff die knucklehead proberen voor je de boogie wegdoet? Congrats trouwens!

Daar heb je echt helemaal gelijk in. Nouja ik ken de Knucklehead wel, anders was ik er niet zo lang op aan 't gassen. Ik heb echter nooit door een Knucklehead gespeeld en daar gaat het toch om. Ik ben al een tijdje op zoek naar dé amp geweest en mij is altijd de Knucklehead aangeraden wanneer ik de gewenste sound beschreef. Ik heb ook echt talloze clips van de Knucklehead beluisterd en ik ben over elke clip zeer enthousiast gebleken. Toen ik gisteren voor een betaalbare prijs een Knucklehead kon bemachtigen ben ik er ook op af gegaan.

Ik zal de Knucklehead wel moeten kopen, vind het wel sneu voor de Boogie, maar ik heb de veiling op eBay gewonnen. Ik zit er natuurlijk niet juridisch aan vast ofzo, maar de verkoper is echt superaardig tegen mij geweest en ik wil hem hier dus zowiezo niet mee belasten. Overigens denk ik dat die Knucklehead goed uit gaat pakken. Zo niet, dan verkoop ik 'm weer en dan zal ik proberen de Boogie of een andere terug te kopen. Ik heb mezelf goed in de nesten gewerkt, of misschien ook echt helemaal niet :wink:

Ibanez
1 oktober 2004, 20:53
Gefeliciteerd!! Erg vette aankoop! Ik had er zelf ook een oogje op maar heb wegens geldgebrek een Mesa Boogie Caliber 50+ gekocht wat ook een erg vette versterker is. Ik heb de DC5 een keer heel uitgebreid getest in de feedback en ik vond hem echt onwijs gaaf. De distortion die je daar uitkrijgt is echt heel erg vet. Daardoor wou ik ook sowieso een Mesa/boogie hebben die ik nu dus ook heb. Veel plezier ermee!

srv-man
1 oktober 2004, 22:13
Gefeliciteerd met je aankoop! Leuke review!


Ik zal de Knucklehead wel moeten kopen, vind het wel sneu voor de Boogie, maar ik heb de veiling op eBay gewonnen. Ik zit er natuurlijk niet juridisch aan vast ofzo, maar de verkoper is echt superaardig tegen mij geweest en ik wil hem hier dus zowiezo niet mee belasten.

Erg aardig van je, maar je hebt gewoon een koopovereenkomst gesloten met alle juridische consequenties, dus vrijblijvend is het bepaald niet.

En verder snap ik ook niet helemaal waarom je toch naar de KHR gaat switchen. Een Petrucci sound ga je er niet uithalen, de KHR klinkt heel erg goed, maar is behoorlijk vintage georienteerd qua klank. Om je wat richting te geven: Clean= Fender, crunch= Marshall, lead= Soldano (maar wat minder strak en modern). Totaal geen Mesa DC of Petrucci. Misschien kun je nog eens zeggen wat je precies wilt, voor je iets doet waar je spijt van krijgt.

Bins
1 oktober 2004, 22:28
Gefeliciteerd!! Erg vette aankoop! Ik had er zelf ook een oogje op maar heb wegens geldgebrek een Mesa Boogie Caliber 50+ gekocht wat ook een erg vette versterker is. Ik heb de DC5 een keer heel uitgebreid getest in de feedback en ik vond hem echt onwijs gaaf. De distortion die je daar uitkrijgt is echt heel erg vet. Daardoor wou ik ook sowieso een Mesa/boogie hebben die ik nu dus ook heb. Veel plezier ermee!

Die heb ik ook, superchille amp voor de man met een klein budget.

@NeeraDJ: Jammer dat de Boogie weer weg moet als je er zo enthousiast over bent... Maar goed, zo'n knucklehead is natuurlijk ook geen kattenpis!

NeeraDJ
1 oktober 2004, 23:33
@srv-man: Negative feedback mag je hebben heb ik begrepen, maar goed daar zit ik niet bepaald op te wachten. Die Petrucci sound zit 'm vooral in de Demon en mijn techniek. Ik probeer zoveel mogelijk noten aan te slaan, omdat ik dan het gevoel heb dat ik mijn spel beter beheers. Ik ben verder niet zo'n grote fan van Petrucci, maar ik ben gek op het geluid dat uit m'n Mesa komt. De Knucklehead is volgens mij niet zó vintage georienteerd, niet dat ik me wil associeren met bands als Korn of Staind in tegendeel zelfs, maar ik heb begrepen dat die er ook op spelen. Zoals ik zei, ik kan 'm altijd nog verkopen en de Boogie terug kopen. Ik denk dat je de sound meer in hokjes duwt terwijl de Knucklehead een vrij dynamische amp is heb ik begrepen, bedoel ik niks verkeerds mee.

@Bins: Juistem :)
@Ibbi: Thanks, Mesa/Boogie maakt ongelooflijke amps, maar soms ook juist helemaal niet. Het grappige is dat ze ook in alle prijsklassen verborgen zitten. Zo vind ik de Dual/Single Recto's niks, maar de Mark en DC series top. Het is natuurlijk ook smaakgeorienteerd

srv-man
2 oktober 2004, 20:09
De Knucklehead is volgens mij niet zó vintage georienteerd, niet dat ik me wil associeren met bands als Korn of Staind in tegendeel zelfs, maar ik heb begrepen dat die er ook op spelen. Zoals ik zei, ik kan 'm altijd nog verkopen en de Boogie terug kopen. Ik denk dat je de sound meer in hokjes duwt terwijl de Knucklehead een vrij dynamische amp is heb ik begrepen, bedoel ik niks verkeerds mee.


Correct me if I'm wrong maar ik dacht dat Korn/Staind de KH2 hebben gebruikt en uitsluitend voor het cleane geluid.
Voor wat betreft de hokjesgeest, ik bedoelde alleen een indicatie van het geluid te geven, ik heb zelf diverse Rivera's gehad (Rakehead, TBR, etc.) en de KHR getest. Alle Rivera's zijn superdynamisch en klinken heel erg goed, maar ik vind het klankbeeld vintage-georienteerd.
Ach, het is mijn mening maar, in de hoop dat je je voordeel er mee kunt doen.
Succes!

NeeraDJ
3 oktober 2004, 00:29
Heel erg bedankt voor je review srv-man :), ik stel het echt op prijs. Ik ga me er toch aan wagen denk ik, ik heb nog ergens een clip liggen van een gast die in een succesvolle old-school metal band speelt, Twilight Oddysee heette het. Het was geen supermoderne sound, maar ook niet bepaald vintage. Een beetje '80ies vond ik het eigenlijk. Overigens heeft hij geen externe effecten gebruikt. Over anderhalve week is ie binnen hoop ik, als ik dan al een cab heb geef ik een review :)

Speeddemon
3 oktober 2004, 01:41
@NeeraDJ, een negatieve feedback op Ebay is 1 ding, maar als jij die amp niet dokt (waar je WEL juridisch tot verplicht bent, laat dat effe duidelijk zijn), bestaat de mogelijkheid dat de verkoper een 'non paying bidder complaint' stuurt, met als mogelijk gevolg dat Ebay jouw account (tijdelijk) opheft.

Diedo
3 oktober 2004, 09:42
kun je niet van iemand een grote smak geld lenen? om vervolgens beide amps te hebben, zodat je ze goed naast elkaar kunt testen en dan echt zeker weet welke je wilt houden. voor de prijzen die jij ervoor betaald hebt moet het mogelijk zijn om de amp die je uiteindelijk weer verkoopt met zo´n winst te verkopen dat je degene van wie je het geld hebt geleend ook nog een (financieel) presentje kunt geven.

NeeraDJ
3 oktober 2004, 10:58
@NeeraDJ, een negatieve feedback op Ebay is 1 ding, maar als jij die amp niet dokt (waar je WEL juridisch tot verplicht bent, laat dat effe duidelijk zijn), bestaat de mogelijkheid dat de verkoper een 'non paying bidder complaint' stuurt, met als mogelijk gevolg dat Ebay jouw account (tijdelijk) opheft.

Geen zorgen, ik ben geen klaploper, ik ben van het weekend zelfs bezig geweest een manier te vinden hoe ik de verkoper het snelst kan betalen, geliefelijk dat hij het volgende week binnen heeft.

@Diedo: Das een goed idee, maar ik haat het om geld te lenen, vooral zulke grote bedragen, daar heb ik me nooit aan gewaagd. De Rivera gaat natuurlijk niet voor een koek en een ei weg als ik die verkoop. De Rivera en Mesa kan ik jammer genoeg niet naast elkaar testen, maar de Marshall en Mesa, en wellicht de Marshall en Rivera wel. Das toch iets :)

Lacrymosa
3 oktober 2004, 12:03
Ik heb et verhaal niet helemaal gevolgd, maar waarom doe je die marshall niet gewoon weg, het is een stuk makkelijker om aan een marshall te komen dan die boogie

en heb je koch al geprobeerd??
misschien ook een optie voor je

je heb em nu bij mij gehoord, op standje 1 of zo, geloof me, op 7/8 klinkt ie 1000000 keer heftiger

CheerS!!

NeeraDJ
3 oktober 2004, 12:16
Die Marshall gaat ook weg, had ik dat niet gezegd :???: ?

Voor het geld van de Marshall ga ik waarschijnlijk een Custom shop gitaar kopen in de USA en leg ik wat van mijn eigen geld bij, jammer dat ik dan even op een cab moet wachten, maar het is het waard (tenzij ik het van m'n ouders kan krijgen).

De Koch of elke andere amp zit er niet in, de Rivera moet betaald worden, en zowiezo zou ik 'm voorlopig niet op standje 7/8 kunnen zetten omdat ik tot na mijn exames alleen maar thuis zal spelen (afgezien van het jammen, maar daar zal ik ook niet snel naar standje 7/8 draaien :wink:)

Diedo
3 oktober 2004, 12:41
ik zou toch echt ergens een slordige 1000 euro proberen te lenen (van je ouders misschien...) want je vind het kut om een schuld te hebben (ookal is het maar voor een paar weken) maar ik denk dat je het nog veel kutter vind als je straks tot de conclusie moet komen dat die boogie toch wel vetter was dan je riviera... :o
je maakt genoeg winst om de aardige geldschieter een 50 euro kado te doen ofzo... (of gewoon een doosje bonbons :D )

Nicci
3 oktober 2004, 12:44
wat voor toeren mensen uithalen om een versterker te kopen die ze nog nooit hebben gehoord dan wel bespeeld . . . .
het lijkt er op dat je je een beetje gek laat maken door die rivera (prima versterkers overigens . . . ).

NeeraDJ
3 oktober 2004, 14:01
@Diedo: Mijn ouders vinden het al raar genoeg dat ik één van mijn favoriete axes heb omgeruild voor een versterker, en zullen het nog vreemder vinden wanneer ik die versterker na een weekendje wegdoe en dalijk nog meer versterkers binnekomen. Als ik ze dan ook nog eens om een lening ga vragen dan denk ik niet dat er snel een "ok" uitkomt :lol: . Ik denk echter wel dat ik geld kan krijgen voor die cab, als cadeau ofzo, maar die prijs komt lang niet in de buurt van 1000 euro

Bekijk het zo: Rivera bevalt niet, verkoop Rivera voor een normaliter spotprijsje 1000-ish ofzo, koop de DC-5 op gitaarmarkt voor dat geld en voila, no regrets :wink:

@Nicci: tijdrovend, maar het is het waard of niet? Ik zal over een maandje of misschien ietsjes langer eens een pic posten van mijn rig en dan kunnen we eens kijken of het al de moeite waard is geweest :wink:

Nicci
3 oktober 2004, 15:24
maar waarom al dat gedoe met versterkers ruilen regen gitaren, versterkers weer verkopen, ruilen tegen weer wat anders, om uiteindelijk een versterker te gaan halen (2e hands ook nog) waarvan je nu al aangeeft dat hij inderdaad tegen zou kunnen vallen.
er is toch wel een Rivera dealer in de Benelux waar je er op zijn minst eens 1 kan uitproberen? ik weet niet wat je voor die Rivera moet betalen, maar goedkoop zal het vast niet zijn.

NeeraDJ
3 oktober 2004, 17:36
Ik kon eerst mijn Ibanez niet verkopen maar wel ruilen voor een Tele(+200 piek) die ik ook weer zou kunnen verkopen. Na een aantal klaplopers en koopjesjagers kreeg ik de Mesa aangeboden die een vriend van mij nota bene wilde hebben. Leek me leuk dus toen die maar genomen, ook weer geld bijgekregen. De Marshall heb ik drie weken geleden gekocht ofzo, voordat al deze poespas gaande was, komt echter nu pas aan.

Ik heb geen problemen met 2ehandse gear, mits in goede staat. Immers worden die dingen ook in de muziekzaak bespeeld en koop ik vaak alleen gear in dezelfde staat. Ik heb geen tijd om de stad uit te rijden naar Feedback om Riveras uit te testen, bovendien komt de Rivera toch wel aan dus uitproberen doe ik zowiezo. Het zou niet veel uitmaken of ik dat nu doe of over een week. Goedkoop was ie niet nee, maar goed een goede goedkope Rivera kom je ook niet vaak tegen