PDA

View Full Version : EQ bezitters onder ons



Lutz
1 oktober 2004, 14:22
Heb vandaag weer wat zitten klooien met de instellingen van m'n MXR KFK1 10band EQ om nog maar eens de zoveelste verandering aan m'n sound door te voeren,

nu was ik eens benieuwd waar jullie je EQ zo allemaal voor gebruiken en met welke instellingen & waarom ?


ik gebruik hem voornamelijk om men mids & volume wat te boosten tijdens wat solo pingeltjes, vroeger gebruikte ik hem ook wel om men volledige sound wat shape te geven


wat doen jullie er zo allemaal mee?

Speeddemon
1 oktober 2004, 14:27
solo boost

of

AM-radio geluid (alles op -15dB, 400 Hz op 0dB, 800Hz op +15dB, 1.6kHz op 0) dus een bergje in 't midden zeg maar.

Antal
1 oktober 2004, 15:58
Toen ik er nog 1 had deed ik er ook eigenlijk niets anders mee dan mid en een klein beetje volume boosten voor solo's.

Harry
1 oktober 2004, 16:04
alleen soloboost

Phyrexian
3 november 2004, 18:07
Beetje vanalles:

• 'cleanboost': alles op flat, behalve de output slider op +15db.
• aantal speciale settings (héél lichte boosts en cuts) om net die perfecte sound te krijgen in samenwerking met m'n amp (je weet wel... DE sound ;) ).

Speeddemon
3 november 2004, 20:21
• aantal speciale settings (héél lichte boosts en cuts) om net die perfecte sound te krijgen in samenwerking met m'n amp (je weet wel... DE sound ;) ).
Dat doe ik ook een beetje bij m'n soloboost.

400Hz en 3,2kHz er een beetje uit, 100Hz, 1.6kHz en 6.4Khz redelijk geboost en 200 en 800 Hz een teeny-weeny beetje geboost. En level ook een piepkleinbeetje. Maakt het strakker, vetter, duidelijker.