PDA

View Full Version : dean hardtail select, jouw mening



Shaggy
1 oktober 2004, 13:15
Wat vinden jullie van onderstaande gitaar??


http://www.deanguitars.com/images/hardtail_select.jpg

specs:

Solid Maple Top
Set Neck with Dean Molded in Heel
Mahogany Body and Neck
Rosewood Fingerboard
Abalone Hardtail 12th Fret Inlay
Grover Tuners
Nickel Hardware
Finishes: Trans Amber, Tiger Eye, Trans Red, Trans Blue


deze plank kan ik dus nieuw voor 599 krijgen, het is koreaan vandaar .. is dat een goede koop? Ik kom toch meer uit de stratwereld en wil een prs-achtige gitaar erbij

john.3001
1 oktober 2004, 14:16
Vormgeving is een beetje buiten proporties als je het mij vraagt. Met een andere nek erop kun je er ook een bas van maken...

EmgMaster
1 oktober 2004, 14:44
dat soort gevallen heeft dean wel meer, met van die lomp grote body's :D:D

schwalbe
1 oktober 2004, 14:52
Ik vind de hardtail geen PRS-kopie; eerder een variatie op het PRS-thema: doube-cutaway, gewelfde body, 2Xhumbucker, set neck, opvallend topje.
De body heeft toch echt een andere vorm dan PRS; meer a-symetrisch.
Ik vind hem mooier dan een PRS.
De kwaliteit van de Koreanse Deans is goed; maar uiteraard niet te vergelijken met een PRS uit de USA (de Dean USA-hardtails zijn qua kwaliteit overigens wel met PRS te vergelijken). Ik bel alleen niet zo weg van de topkammen (nut?) van de Koreaanse Deans, maar dat is zeer goedkoop te vervangen.

Negative K3 fan
1 oktober 2004, 20:27
Ik vind de hardtail geen PRS-kopie; eerder een variatie op het PRS-thema: doube-cutaway, gewelfde body, 2Xhumbucker, set neck, opvallend topje.
De body heeft toch echt een andere vorm dan PRS; meer a-symetrisch.
Ik vind hem mooier dan een PRS.


zo denk ik er ook over, ik heb alleen nog nooit de kans gehad om op zon exemplaar te spelen, jammer genoeg. Ik verwacht trouwens ook niet veel van de (koreaanse) elementen, ik ben nog nooit een goed koreaans element tegen gekomen.

Anders Destium
1 oktober 2004, 21:15
Erg mooie gitaar voor het geld, dat is zeker :)

Ik hoor veel goede verhalen over de Koreaanse Deans, al zijn die verhalen niet altijd even objectief :D

Swan
2 oktober 2004, 01:04
t is 1 van de eerste Deans die ik echt mooi vind en wel zou kunnen bezitten...maar de koreaanse Deans waar ik op heb gespeeld waren bagger....misschien deze n keertje uitproberen

gerrekat
2 oktober 2004, 09:28
Koreaanse DEAN zijn qua prijs/kwaliteit het best wat je kunt kopen voor je euro.

Ik ben geen fan van de Hardtail maar het zijn super gitaren voor het geld, er hangt een hele mooie blueburst HT select bij feedback.

Bagger...HAHHA moet je die koreaanse jacksons en epiphones een proberen die ernaast hangen!

THW
2 oktober 2004, 09:35
Koreaanse DEAN zijn qua prijs/kwaliteit het best wat je kunt kopen voor je euro.

Ik ben geen fan van de Hardtail maar het zijn super gitaren voor het geld, er hangt een hele mooie blueburst HT select bij feedback.

Bagger...HAHHA moet je die koreaanse jacksons en epiphones een proberen die ernaast hangen!
Ik wou net zeggen die Koreaanse Deans zijn wel wat beter dan de andere merken die in Korea worden gemaakt

SiNiSTRaL
2 oktober 2004, 09:37
niet wat ik ervan heb bespeeld
(die ML+V X serie, '79 serie) dan vind ik dat er nog wel betere gitaren uit korea komen (sommige epi's en ibanez)

gerrekat
2 oktober 2004, 09:39
Nou ja beter,. ze kosten minder en zijn prijs/kwaliteit super iemand die zegt dat ze bagger zijn heeft waarschijnlijk een en ander in zijn dromen bespeeld.

Koreaanse gitaren worden allemaal in 2 fabrieken gemaakt en dat geldt voor iedere merk best kans dat de KOreaanse Jacksons in dezelfde SAMICK fabriek als de DEANs worden gemaakt. zelfde geldt voor Epiphone, de Koreaanse PRS,en etc etc.

De nekken zijn vaak precies hetzelfde dus een beetje een stomme en ongeinformeerde reactie.

de select series zien er heel gelikt uit hebben vaak mooie maple veneer toppen en goede hardware, alleen de elementen zijn bagger.
zelfde geldt voor de 79 series...zet er een paar scheuernde DiMarzio's in en je hebt een perfecte gitaar!

SiNiSTRaL
2 oktober 2004, 09:41
nou, ik vond de koreaanse '79 Z/ML (499 euro) echt wel iets minder dan mn epi explorer (520 euro) terwijl er amper prijsverschil is...neemt niet weg dat t fijne gitaartjes voor t geld zijn...

Shaggy
3 oktober 2004, 16:11
Koreaanse DEAN zijn qua prijs/kwaliteit het best wat je kunt kopen voor je euro.

Ik ben geen fan van de Hardtail maar het zijn super gitaren voor het geld, er hangt een hele mooie blueburst HT select bij feedback.

Bagger...HAHHA moet je die koreaanse jacksons en epiphones een proberen die ernaast hangen!

Heb je erop gespeeld? Zodra ik in de buurt ben wil ik haar wel testen, het lijkt nl een erg geile gitaar. De elementen kunnen naderhand altijd vervangen worden maar het gaat om de overige specs.

Shaggy
3 oktober 2004, 16:12
test

Swan
3 oktober 2004, 17:12
Koreaanse gitaren worden allemaal in 2 fabrieken gemaakt en dat geldt voor iedere merk best kans dat de KOreaanse Jacksons in dezelfde SAMICK fabriek als de DEANs worden gemaakt. zelfde geldt voor Epiphone, de Koreaanse PRS,en etc etc.



jackson wordt in japan gemakt, niet in korea.....bc rich wel....

ik zei de koreaanse deans die ik bespeeld heb....dat zijn er 3...en die waren echt bagger

Maiden Michiel
4 oktober 2004, 09:07
Dat klopt niet volgens mij.
Jackson wordt/werd toch wel in Korea gemaakt d.w.z. er zijn toch wel Koreaanse modellen zoals de Performer serie?

jorrit
4 oktober 2004, 09:26
ik dacht dat die seie uit japan kwam....


over die deans, lekkere nek hebben die dingen, wel erg hoekig maar op een of andere manier erg lekker....(ik heb het over het nek profiel)

Swan
4 oktober 2004, 11:19
bij jackson komt alleen n oude serie komt uit korea, alle imports worden al enkele jaren gemaakt in Japan.
t gaat mij niet om n vergelijking....alleen ff wat feiten recht zetten.

Lacrymosa
4 oktober 2004, 12:08
Ik vind de hardtail geen PRS-kopie; eerder een variatie op het PRS-thema: doube-cutaway, gewelfde body, 2Xhumbucker, set neck, opvallend topje.
De body heeft toch echt een andere vorm dan PRS; meer a-symetrisch.
Ik vind hem mooier dan een PRS.


zo denk ik er ook over, ik heb alleen nog nooit de kans gehad om op zon exemplaar te spelen, jammer genoeg. Ik verwacht trouwens ook niet veel van de (koreaanse) elementen, ik ben nog nooit een goed koreaans element tegen gekomen.

moet je de Super 58's in mn Ibanez Artstar is horen

klinken toch bijzonder goed

CheerS!!

Joop M
4 oktober 2004, 13:44
Ik weet alleen dat er met een Koreaan niet veel mis is.
In begin jaren 90 hadden Hamer en Dean er gitaren laten maken,welke rond 1996 zo goed waren ,dat ze om een mindere gitaar als de USA versie zijn verhuisd naar Indonesie.
Since Korean manufacturers have dramatically improved their quality in recent years, these are high-quality guitars, designed in the U.S. and made overseas.
en
By 1996, Hamer had begun to modify its import strategy and made a transition for its Ko-rean models which would end up being called the Import Series – basically upscale copies of its better Hamer USA guitars, still made in Korea. The Slammer brand name was switched to more down-market guitars made in Indonesia.
Hetzelfde verhaal gold voor de Dean's
Dus als ze er nu weer gemaakt worden denk ik dat het best een goede gitaar is,en de prijs hij kost in Duitsland € 619
Grz Joop