PDA

View Full Version : Adelita



AcousticFreak
1 oktober 2004, 00:13
Hier een klein uitvoerinkje van mij, opgenomen op mijn computer met een goedkoop microfoontje..

http://www.sjorsonline.nl/mp3/adelita.mp3

Ook heb ik het nummer nog niet perfect ingestudeerd..

Daarbij komt nog dat ik pas sinds 2 weken een nieuwe gitaar heb (bernabé m5) en deze nog niet helemaal naar mijn speelwijze staat.. Morgen ga ik ermee terug naar Den Haag omdat de snaren aanlopen.. :cry:

Eigenlijk moet je gewoon nog niet luisteren :roll:

harrie-beton
1 oktober 2004, 09:56
snaren aanlopen? Was de gitaar duurder dan 300 euro?

Hoe heet die winkel, dan hoef ik er niet heen :o


hb

delphiro
1 oktober 2004, 11:10
het is helemaal niet zo gek als de snaren aanlopen alhoewel de lieve mensen van CasaBenelly (I presume?) dat wel even hadden kunnen tsjekken. Zeker in die prijsklasse :o

Ik heb hier geen geluidskaart dus ik kan nog even niet inhoudelijk reageren maar ik ken het stuk erg goed (welke klassieke gitarist niet?) dus ga vanavond eens luisteren.

Reken voor je Bernabe maar een paar jaar alvorens je alles uit de gitaar kunt halen. Het zijn moeilijke gitaren (althans, de mijne wel!)

AcousticFreak
1 oktober 2004, 17:15
Ik baal er een beetje van dat de hoge tonen toch niet zo mooi zingen als ik in eerste instantie dacht. Volgens Benelly moest de gitaar gewoon ingespeeld worden... wie zal het zeggen?

Ik kom net terug uit Den Haag. Ze hebben er een nieuw kambeen opgezet. En andere snaren aanbevolen. Mijn docent raadde high tension af, maar ik vind het toch echt lekkerder spelen.

Adelita moet nog veel mooier trouwens! Ik kwam het nummer toevallig tegen op internet en was meteen verkocht! :)

Harald
1 oktober 2004, 18:05
ondanks de goedkope microfoon klinkt de gitaar toch erg goed. Hij mag wel wat sneller, lichtvoetiger. Klinkt verder wel netjes. (Misscien iets te bedachtzaam)

Negative K3 fan
1 oktober 2004, 20:49
ik vind het wel mooi, jammer van die mic, maar de gitaar klinkt zeker goed. misschien een beetje te strak in het laag, maar een mooie klassieke toon zit er zeker in. Wat heeft je leraar trouwens tegen high tension (ik speel nu trouwens met normal, maar ik wil eigenlijk over op high), zo juist goed moeten zijn tegen het aanlopen. Het stuk is best mooi uitgevoerd, slordigheidjes zitten er nog iets te veel in en de timing kan ook wel een stukje beter. Maar ik doe het je voorlopig nog niet na :).


Was de gitaar duurder dan 300 euro?

hehe ik dekn het wel, alleen snaren aanlopen is heel subtiel bij klassieke gitaren

AcousticFreak
1 oktober 2004, 22:23
snaren aanlopen? Was de gitaar duurder dan 300 euro?

1395,- :roll:

delphiro
2 oktober 2004, 08:36
Geen high tension gebruiken hoor! Zonde van de gitaar zowel constructief als toontechnisch!

Je moet wennen aan normal tension (zelf heb ik 10 jaar high tension gespeeld en dat was inderdaad erg wennen aan een lagere snaarspanning) maar je uiteindelijke toon is veel mooier met een lagere snaarspanning, zeker op een duurdere gitaar als een Bernabe.

on topic:
Ik vind Adelita zeker goed gespeeld. Het klinkt inderdaad een beetje ingehouden maar het stuk kan het prima hebben. Wel zou ik het 'tweede deel' vrolijker en pittiger spelen en die bas op 0'52... die zou ik "LAAAAAaaa, Die a da Laaaa" .. meer laten zingen en meer op de voorgrond. Maar ja, die stukken van Tarrega zijn best wel lastig om te spelen en ik vind dat je het zeker goed speelt.

Leuk om meer klassieke gitaristen te horen!! Vooral meer posten :-)

oh ja, en Casa Benelly heeft gelijk over dat inspelen hoor. Een (goede) handgemaakte gitaar heeft moet vaak "loskomen" wat wel een half uur (spelen) of meer kan duren. Maar daarna kan ie wel ineens erg mooi gaan klinken (en ik geef toe dat dit heel frustrerend kan zijn als je verwacht dat een Bernabe altijd goed zal klinken) :-D

AcousticFreak
2 oktober 2004, 10:37
De gitaarreperateur van Benelly heeft me een setje High Tension snaren aangeraden van het merk Savarez. Ze zouden het geluid van de Bernabé beter verwoorden, met name door de hogere spanning, die meer volume en kracht geven. Die heb ik gisteren ook gelijk maar gekocht..

Maar als ik je verhaal lees kan ik die snaren nu beter gaan gebruiken om m'n was aan op te hangen. M'n docent is ook lyrisch over normal tension. Die zitten er nu ook op. Van Pro D'Arte. (wel errrg off-topic nu)

Maar uhm... Adelita! Ik ga het nummer zeker nog een keer opnemen als alle versierinkjes er goed uitkomen! Heb zelf ook bewerkingen (nou ja; getokkelde akkoorden met de melodie erdoor gehannest) gemaakt van Wild World, California Dreaming en meer van dat soort nummers. Ook probeer ik regelmatig iets leuks te versieren van een top 40 nummer, zoals dat nieuwe nummer van Borsato. (dag imago? :wink: )

Jammer dat je helemaal in f*ck*ng IJmuiden woont delphiro :razz: