PDA

View Full Version : Michael Schenker DEAN V???



gerrekat
30 september 2004, 20:41
http://www.deanguitars.com/userpics/lib2/DeanMSV.jpg


Ik hoorde dat Michael misschien ook eindelijk eens kwaliteit gaat waarderen :razz:

Maar serieus deze V voor hem gemaakt ziet er erg appetijtelijk uit....

Negative K3 fan
30 september 2004, 21:07
best wel, maar waarom geen zwart-witte elementen??? en evt nog zwarte hardware ofzo?

gerrekat
30 september 2004, 21:18
geen idee, zwarte hardware zou te modern eruitzien voor Michael denk ik!

dit heeft wel wat meer "vintage" uitstraling HAHAH Michael is ook de jongste niet meer!

marc_o
30 september 2004, 21:44
Best raar dat ie na 30 of meer jaar Gibson nu over zou stappen naar Dean, en zeker omdat hij geen carriere van betekenis meer heeft....persoonlijk vind ik dat vreemd....en die kop van Dean blijft erg lelijk natuurlijk.

gerrekat
30 september 2004, 21:56
nee een telecaster stock ziet er lekker uit?


Natuurlijk is ie niet zo belangrijk meer als 25 jaar terug maar hij is nog net zo legendarisch, kijk maar naar Richie Blackmore, precies hetzelfde geval!

marc_o
30 september 2004, 22:05
en...........hap!

Ach, het is allemaal een smaakverhaal.

Blackmore...mijn oude held....die speelt toch gewoon zijn stratjes en hopelijk geen Dean?

Rubenios
30 september 2004, 22:36
jammer... totale verloedering van het gibson concept

peterpaffer
30 september 2004, 23:43
Het bljift toch de lelijkste V vindt ik. Geen scherpe punten. Kan je beter een flying V van Jackson kopen. Dit lijkt nergens op.

BartL
30 september 2004, 23:53
Het bljift toch de lelijkste V vindt ik. Geen scherpe punten. Kan je beter een flying V van Jackson kopen. Dit lijkt nergens op.
+1

soup
30 september 2004, 23:53
best wel, maar waarom geen zwart-witte elementen??? en evt nog zwarte hardware ofzo?

Wauw mooie gitaar ,zou leuk zijn dat de linkerhelft dan zwart is en de rechterhelft wit van de elementen en dat de knoppen dan wit waren als dit ook mooi is,

weet je een prijs gerrekat???

Wormaap
1 oktober 2004, 00:00
Persoonlijk vind ik er helemaal niks aan... Ik vind Dean best toffe gitaren, maar ik zou sommige modelletjes wel eens willen zien met een superstrat-achtig headstockje, want deze kop vind ik gewoon oerlelijk.
Overigens vind ik deze gitaar dus echt helemaal niks...

soup
1 oktober 2004, 00:04
ik vind die kop eigenlijk het mooiste van deze gitaar, I just love dean

Wouter J
1 oktober 2004, 01:03
Best raar dat ie na 30 of meer jaar Gibson nu over zou stappen naar Dean, en zeker omdat hij geen carriere van betekenis meer heeft....persoonlijk vind ik dat vreemd....en die kop van Dean blijft erg lelijk natuurlijk.

Gibson geeft kennelijk geen moer om hun hardrockende artiesten. Shenker's oude band maat Pete Way zat zonder bas toen zijn Gibson Thunderbird gestolen waren na een concert van UFO. Hij riep bij Gibson om hulp maar kreeg geen gehoor en toen kwam Ibanez aanzetten die hem een paar Iceman bassen leverde.

Michael Shenker is nu bezig met terug te komen. En niet aleen dean heeft een Shenker model maar ook het duitse Deusenberg.

http://www.guitar24.de/foto/IMG_1264.jpg

Ik hoop er zo een te kunnen kopen op de beurs in Veenendaal.

gerrekat
1 oktober 2004, 06:48
Ik vind hem ect te gek....Michael Schenker is een held, UFO vnd ik altijd al te gek, vind deze (natuurlijk) een stuk mooier dan zijn gibsons!

Blackmore speelt tegenwoordig denk ik niet veel anders meer dan acoustisch.....helaas!

gerrekat
1 oktober 2004, 06:49
jammer... totale verloedering van het gibson concept\

JIj kan zo lekker zeiken altijd, echt triest maar gelukkig weet je niet waar je het over hebt....

michielv
1 oktober 2004, 08:38
Het kan aan mij liggen maar ik vind die Duesenberg er erg goedkoop uitzien. De kop is gewoon zwart ipv zwart/wit en die hardware glimt me ook teveel. Het is geen goedkope gitaar, dat weet ik, maar het ziet er zo net-niet uit.

De Dean ziet er wel okay uit. Grappig trouwens dat iedereen Dean met modern associeert terwijl het orignele ontwerp toch al uit de vroege jaren '70 stamt ..

Goed te horen trouwens dat Michael Schenker weer gaat spelen :D

marc_o
1 oktober 2004, 08:55
Juist, daar gaat het uiteindelijk om. Ik ben nog van de generatie die ging headbangen (bestaat dat nog trouwens?) op UFO platen (grote zwarte ronde dingen die helemaal niet in een cd-speler passen) en natuurlijk op "Into the Arena van MSG.
Hij had altijd die lekkere solo-sound met Marshall op 10 en de Wahwah half ingetrapt. Schenker heeft best veel invloed gehad op gitaristen, en ik vond 'm altijd wel lekker gemeen klinken.

Baco
1 oktober 2004, 09:26
jammer... totale verloedering van het gibson concept

Het is natuurlijk altijd stoer om Dean af te breken. Ooit al op een TC Dean gespeeld? Anyway, ik heb er 3 en ik heb nog geen betere gitaren gehad (zelfs niet mijn Gibson Les Paul of PRS).

Anyway, coole Dean, ben benieuw om Schenker er mee aan het werk te zien :-D

Quink
1 oktober 2004, 09:28
Schenker is God! :-D

Waar je mij midden in de nacht voor mag wakker maken is "Rock Bottom" van "Strangers in the night". Als ik maar drie cd's mocht houden zou dat er zeker een van zijn.

Vindt die headstock van Dean ook erg lelijk, maar hier heeft het op de een of andere manier wel iets. En die Dean is (op basis van de foto) 1834x mooier dan die foute Duitser.

Rubenios
1 oktober 2004, 11:27
jammer... totale verloedering van het gibson concept\

JIj kan zo lekker zeiken altijd, echt triest maar gelukkig weet je niet waar je het over hebt....

dean slijmbal... die headstock is damn ugly...

gerrekat
1 oktober 2004, 18:30
jammer... totale verloedering van het gibson concept\

JIj kan zo lekker zeiken altijd, echt triest maar gelukkig weet je niet waar je het over hebt....

dean slijmbal... die headstock is damn ugly...

Jij ook!

gerrekat
1 oktober 2004, 18:31
Schenker is God! :-D

Waar je mij midden in de nacht voor mag wakker maken is "Rock Bottom" van "Strangers in the night". Als ik maar drie cd's mocht houden zou dat er zeker een van zijn.

Vindt die headstock van Dean ook erg lelijk, maar hier heeft het op de een of andere manier wel iets. En die Dean is (op basis van de foto) 1834x mooier dan die foute Duitser.


Vind hem ook geweldig zeker het werk met UFO echt kikke! moet die plaat van hem met de SCORPIONs nog eens halen!

guitardude
1 oktober 2004, 18:34
Waarom zou gibson hem 1 of meerdere nieuwe (afschuwelijk) dure bassen moeten geven als hij ze laat jatten? Je let er toch wel goed op en laat ze ergens veilig achter?

Sicky61
1 oktober 2004, 18:37
heeeeeel mooi! :razz:

Rubenios
1 oktober 2004, 19:33
jammer... totale verloedering van het gibson concept\

JIj kan zo lekker zeiken altijd, echt triest maar gelukkig weet je niet waar je het over hebt....

dean slijmbal... die headstock is damn ugly...

Jij ook!

Beter goed gejat dan slecht bedacht zullen ze zoals gewoonlijk wel bij dean bedacht hebben he?

Baco
1 oktober 2004, 20:44
Beter goed gejat dan slecht bedacht zullen ze zoals gewoonlijk wel bij dean bedacht hebben he?

Geeuw...

Trouwens, wat moeten wij dan over jouw custom denken, zo bijster origineel is ie toch ook niet te noemen. Ik vind ze wel iets hebben, maar je hoort me ze toch ook niet afbreken omdat die op Laiho's gitaar lijkt...

Rubenios
1 oktober 2004, 21:07
k gaf hiero gewoon mijn mening wat is je probleem nou :-?
ik vind deans gewoon er nie uitzien en k heb er tig bespeeld maar er is gewoon veel meer onder de zon... bovendien speelt de originele flying V beter. geen re-issue V, originele...

vulvasonic
1 oktober 2004, 23:11
Iedere V is lelijk, of ze nou vliegen of niet. Alleen de V van Vulva is de moeite meer dan waard. FF serieus nou jongens, zo'n V ziet er toch niet uit? En ze spelen nog erger dan ze eruit zien. Ze zouden dit soort modellen eigenlijk bij wet moeten verbieden. Te pijnlijk voor het gevoelige oog (nee, niet DAT oog! Viespeuk!!!). :D

gerrekat
2 oktober 2004, 09:33
k gaf hiero gewoon mijn mening wat is je probleem nou :-?
ik vind deans gewoon er nie uitzien en k heb er tig bespeeld maar er is gewoon veel meer onder de zon... bovendien speelt de originele flying V beter. geen re-issue V, originele...

Ga er niet mere op in je weet het best...je loopt alleen mara te zeiken en je hebt helemaal niet op tig DEANs gespeeld, ik zou geen zaak kennen waar je dat zou kunnen doen.

LUl nu niet uit je nejk je laat gewoon geen mogelijkheid onbenut ze af te kraken misschien omdat je mij niet niet mag of omdat je ze niet "mooi" vind, het interesseert me niet.

Ze zijn gewoon ontzettend goed, en blazen iedere GIBSON V weg geloof me ik heb zelf 2 GIBSON V's gehad.

Ik woirdt er af en toe misselijk van als ik een keer wat post loopt iedereen het af te zeiken, ik ga toch ook niet alle fender/ibanez/jeckson topics bestoken met dergelijk commentaren, beetje meer respect voor elkaars mening mag af en toe wel.


originele V?? jij hebt zeker een 1958 GIBSON V in je handen gehad? yeah right die liggen bij iedere gitaarwinkel op de hoek en daar laten ze echt mannetjes van 18 op spelen, geloof je het? het is allemaal zo duidelijk dat je echt niet weet waar je het over hebt en toch lekker makkelijk over het net een BS mening geven.

Rubenios
2 oktober 2004, 09:44
mijn gitaarleraar heeft een originele. wannabee metal dean speler...

gerrekat
2 oktober 2004, 09:47
HAHHAHAH weet je wat kom je grote bek eens waarmaken in het echt vriend.

die MP3's van jouw band klonken lekker trouwens! shredder!

Wel toevallig he, kun je ook foto's laten zien dan van die gitaar? je bent egwoon uitgeluld en gaat dan domme en onaantoonbare statements maken als "mijn gitaarleraar heeft er een"

originele Flying V HAHHAHAHA

Oh ja ik wannabe? HAHAH post je CD en vinyl collectioe eens, dan post ik de mijne met pics erbij zullen we eens zien wie er een wannabe is!

Volgens mij heb je alles Children Of Bodom en nog 15 bootlegs, en de nieuwste Metallica oh ja misschien ook nog een plaatje van Blind Guardian....TRUE!

Rubenios
2 oktober 2004, 11:11
voor foto's: www.sixstrings.tk

en een grote vinyl kast bepaald of je wannabee bent of niet???
lol. leer eerst gitaar spelen man...

gerrekat
2 oktober 2004, 11:30
:-D :-D

Triest, ja inderdaad dat bepaalt of je een wannabe bent wat anders?

Jij hebt geen benul van metal man HAHAHHA.

Ach ik hou maar weer op je bent het gewoon echt niet waard, zo'n triest klein kontenbonkertje.

Ik post vanuit mijn enthouaisme voor elektrische gitaren af en toe hier en elke keer verneukt je mijn topics weer met je zinloze en kasloze opmerkingen.

Get a life.

Rubenios
2 oktober 2004, 12:24
lol ik heb een prima leven hoor... en een fatsoenlijke gitaar

marc_o
2 oktober 2004, 17:31
Nou................dit werd gelukkig niet ordinair.....

Quink
2 oktober 2004, 17:50
Nou................dit werd gelukkig niet ordinair.....

Nee, idd. Het is altijd prettig als er over zo'n smaakkwestie op redelijke, rustige toon gediscussieerd kan worden. :-? :roll: :D

Das Schaap
2 oktober 2004, 17:58
Weet je toch zou ik me die gitaar niet kunnen voorstellen met een andere headstock. :cool:

bert k
2 oktober 2004, 23:29
Waarschuwing: Kap met dat gezeik of ik gooi dit topic dicht.

peterpaffer
3 oktober 2004, 15:35
Joh als die gast er maar tevreden mee is. Je koopt een gitaar toch voor jezelf.

Wouter J
3 oktober 2004, 17:18
Waarom zou gibson hem 1 of meerdere nieuwe (afschuwelijk) dure bassen moeten geven als hij ze laat jatten? Je let er toch wel goed op en laat ze ergens veilig achter?

Dat ging over Pete Way, de basgitarist van UFO.

Hij had de pech dat de vrachtauto met al zijn instrumenten werd gepikt. Gibson nam de telefoon op toen Pete Way ze belde dat hij heel snel vervangende bassen nodig had maar dat was dan ook alles wat ze deden, ze lieten hem gewoon zitten dus toen kwamen de heren van Ibanez en die hebben hem uit de schijt geholpen.

Bij Micheal Schenker lag dat anders, hij was door toedoen van een oplichter alles kwijtgeraakt, zijn huis moest hij verkopen, zijn vrouw verliet hem, en om de kosten van de hotelkamer waar in hij woonde te betalen moest hij zijn flying V's verkopen. Toen hij er weer een beetje uit dat dal kwam was het eerste wat hij kocht een nieuwe Flying V en hernam weer contact op met Gibson, maar die lieten hem gewoon stikken. Enter Dean Zelinski. En het duitse Deusenberg.

Gibson's beleid is erg stom, twee rocklegende's die ze gewoon lieten stikken.

Soulflyhigh
3 oktober 2004, 18:12
die MP3's van jouw band klonken lekker trouwens! shredder!


waar kan ik die mp3's vinden?