PDA

View Full Version : angus young signature vraagje



bobo
30 september 2004, 19:13
Hey iedereen, een klein vraagje:
ik heb een tijdje geleden een gibson SG Angus Young signature gekregen van men peter en het is een schitterende gitaar, alles top, behalve de brug. Door de tremolo ontstemt hij redelijk snel en aangezien ik toch geen tremolo gebruik zou ik er een vast brug op willen zetten, maar kan dit zonder te moeten boren en zonder dat er dan lelijke gaten zichtbaar worden, want ik weet totaal niet hoe die brugconstructie eruit ziet. Ik moet ze, stel dat ik die brug ooit terug wil, er terug kunnen opzetten hé.
Is zo'n nieuwe gibson standard brug trouwens duur???
http://www.gibson.com/products/gibson/sg/angusyoungsg.html

Alvast bedankt!

dejohan
30 september 2004, 19:45
Gekregen :o ?

Hou oud ben je? Ben je een verwend jongentje, of ben je een neefje van Hugo M.?

BartL
30 september 2004, 19:50
...zou ik er een vast brug op willen zetten
:o WTF!@#
Ik denk dat je beter een goede topkam en erg goede stem-mechanieken erop kan laten zetten in plaats van je gitaar (Die je gekregen hebt!!!) te verneuken! Het lijkt me dat dat al wat scheelt.

bert k
30 september 2004, 20:26
Ik ken die trem wel, en hij is niet zo stemvast ( :-D haha, als het geen Gibson was zou ik het een teringtrem noemen) Maar niet boren, hoor, das zonde. Nieuw topkammetje en andere tuners kan wel helpen idd

bobo
30 september 2004, 21:02
merci voor de reacties! Ik zal eens beginnen met het topkammetje en de tuners. Ik ben 15 en heb hem trouwens gekregen voor men kerst :-D! mijn peter werkt bij de krant en die hadden een wedstrijd lopen waarmee je die dus kon winnen, en werknemers mochten voor heel wat korting ook gear bestellen, dus voor een keer was het een goeie dikke kerstmis dan maar :razz:

birt
30 september 2004, 21:21
merci voor de reacties! Ik zal eens beginnen met het topkammetje en de tuners. Ik ben 15 en heb hem trouwens gekregen voor men kerst :-D! mijn peter werkt bij de krant en die hadden een wedstrijd lopen waarmee je die dus kon winnen, en werknemers mochten voor heel wat korting ook gear bestellen, dus voor een keer was het een goeie dikke kerstmis dan maar :razz:
:o

ik heb aan die wedstrijd meegedaan... :(

bert k
30 september 2004, 21:28
:o RESPECT!!! Voor de Belgische kranten...

robzilla
30 september 2004, 22:15
merci voor de reacties! Ik zal eens beginnen met het topkammetje en de tuners. Ik ben 15 en heb hem trouwens gekregen voor men kerst :-D! mijn peter werkt bij de krant en die hadden een wedstrijd lopen waarmee je die dus kon winnen, en werknemers mochten voor heel wat korting ook gear bestellen, dus voor een keer was het een goeie dikke kerstmis dan maar :razz:

wtf is een peter?


Ohja, mooie gitaar trouwens?

SiNiSTRaL
30 september 2004, 22:17
zal wel belgisch voor bet-overgrootachterneefvanvaderskantvandeburen zijn ofzo

bert k
30 september 2004, 22:32
Peetvader. Hier in Nederland onbekend gebruik, wegens de hoge kosten van vette Gibsons. :-D

soup
30 september 2004, 22:34
nee als je geboren wordt eum een soort godfather en dan ook nog een vrouw :-D , kan het niet echt goed uitleggen :( :-D

jorrit
30 september 2004, 22:50
wtf heb je een angus young sig gekregen en dan haal je het in je hoofd om er over te denken de tremelo dr af te halen, gaten te gaan boren .. :-? :evil:

verkoop dat ding dan aan een liefhebber en koop een standaard gibson sg terug, houd je nog geld over ook....

(stemknoppen en een betere kam natuurlijk ook.. :wink: )

Anavrin
30 september 2004, 23:11
peetoom en peettante noemen we dat hier, maar dat is dan ook wel in het katholieke zuiden...
Ik ben trouwens zelf ook net peetoom van het kindje van de zus van m'n vriendin (als we getrouwd zouden zijn, gewoon m'n neefje dus)...

Anavrin
30 september 2004, 23:13
oh ja, ff ontopic, waag het niet om daar iets aan te veranderen, wat niet onomkeerbaar is, je gaat dan wel prutsen aan een gitaar die hier in Nederland 3200 euro kost :o

hadv
3 oktober 2004, 12:58
Een peter/peetvader/peetoom en meter/peetmoeder/peettante zijn in het westen enigszins in onbruik geraakt.
Oorspronkelijk gaat het er om dat een pasgeboren kind een peter/meter krijgt die er garant voor staat dat, mocht er iets met de ouders gebeuren, het kind wordt verzorgd.

SiNiSTRaL
3 oktober 2004, 13:18
Toeziend voogd

Diedo
3 oktober 2004, 13:19
VERKOPEN VERKOPEN VERKOPEN! :o

dan kun je bijna twee goede SG´s terugkopen :)

@iro
3 oktober 2004, 14:42
houden en niks aan veranderen ... stoch een zalige gitaar ... wisselen tegen m'n sg special ? :razz: