PDA

View Full Version : Ik moet kiezen...



NeeraDJ
30 september 2004, 19:12
Hey dudes,

Ik krijg vanaf morgen een net aantal high-end versterkers binnen, ik kan er helaas maar één houden. Het zou zinloos zijn, anders kan ik geen vervanger voor m'n Ibbi kopen. Dit zijn ze:

Marshall 2555 Silver Jubillee (100W werkt ook op half power=50W) head
Marshall JCM800 2210 (100W) head
Rivera Knucklehead 100W head
Mesa Boogie Dual Caliber DC-5 50W (combo)

Zowiezo haal ik twee buizen uit de 100W-ers, omdat ik voorlopig op kamervolumes zal spelen. Nee, ik heb geen goede lagere volume buizenamp kunnen vinden naar mijn smaak dus andere opties zijn er niet. Die Mesa en JCM800 komen morgen of deze week al binnen, ik zal de Mesa maandag verkopen om de Rivera of Jubillee te kunnen kopen. Mocht de JCM800 geen betere optie zijn dan verkoop ik die ook, maar dan koop ik met dat geld een gitaar. De Rivera is zowiezo iets duurder dan de Jubillee, 15-100 euro raad ik zo, hangt totaal van de shipping af.

Ik zoek naar een dikke hi-gain sound voor riffs, met goede response op mijn spel, smooth maar niet schel voor leads transparant voor harmonics.

Er komt of een 4x12 met greenbacks, of een Genz Benz G Flex 2x12 of een 2x12 met V30's onder te zitten, maar daar kom ik zelf wel uit.

Thanks!

Hempo
30 september 2004, 19:18
Ik krijg vanaf morgen een net aantal high-end versterkers binnen..
uh hoe dat zo

NeeraDJ
30 september 2004, 19:19
JCM800 via eBay gewonnen, en de Mesa krijg ik in ruil voor mijn Telecaster. Cool huh? :)

ieme
30 september 2004, 19:35
Rivera Knucklehead 100W head

AART
30 september 2004, 19:37
de marshall silver jubilee 8-)
prima versterkers.
zeker voor wat jij wil. :)

dejohan
30 september 2004, 19:37
Een bank overvallen?

R. Flagg
30 september 2004, 19:40
JCM800 via eBay gewonnen, en de Mesa krijg ik in ruil voor mijn Telecaster. Cool huh? :)

Zeker cool, ik wou dat ik die keuze had :lol:

Maar hoe dan ook rivera zou ook mijn voorkeur zijn.

BartL
30 september 2004, 19:53
Welke prijskaartjes hangen er (voor jou) aan de versterkers? Speelt misschien ook wel mee...

NeeraDJ
30 september 2004, 20:01
haha moeilijke keuze blijkbaar

De prijzen, nouja van de Mesa krijg ik er 150 euro bij, de Marshall JCM800 is al betaald (met veel dank aan Marc Oblivian voor het overmaken naar Duitsland, te gekke gozer!).

De Rivera gaat van 790 tot misschien 900 euro shipped
De Jubillee is 775 euro vast, shipped

De prijs is op zich niet zo interessant, ik krijg genoeg geld voor de Mesa als ik die verkoop. Het geld dat ik over hou is wel mooi meegenomen, maar het is niet dat ik een koopje voor een goede sound zet. Het gaat uiteindelijk toch om de goede sound :)

EDIT: En ja, het zijn allemaal te gekke deals, daar heb ik ook best wel geluk mee

R. Flagg
30 september 2004, 20:18
Zo te zien is dat een goede prijs voor de rivera, waar haal je hem eigenlijk vandaan. Ik heb pas een amp gekocht dus het is veilig om aan mij te vertellen 8-)

marc_o
30 september 2004, 21:53
Welke Knucklehead is het? Er zijn 3 types, maar aan de prijs te zien is het de eerste, erg goede versterker, heb 'm ook gehad. Verwacht niet een ontzettende high-gain, maar meer een opgevoerde Marshall, hij zal wel meer scheuren dan de jubilee en het clean is een heel stuk beter.
Het is wel de meest interessante versterker in het rijtje...mocht je die kopen is het nooit een miskoop, want die ben je zo weer kwijt...wellicht aan mij of anders Metoshade.

Metoshade
30 september 2004, 22:38
Inderdaad, ik moet um natuurlijk wel even horen, maar ik vertrouw Marc_Odijk zeker als het op sound aankomt!

NeeraDJ
1 oktober 2004, 09:03
Zo te zien is dat een goede prijs voor de rivera, waar haal je hem eigenlijk vandaan. Ik heb pas een amp gekocht dus het is veilig om aan mij te vertellen 8-)

eBay Zwitserland, heb 'm al gewonnen en van te voren met de verkoper afgestemd. Die dude is zó aardig dat omdat ik (dacht ik) niet gratis naar hem over kan maken, hij de shipping wilt delen en zijn bankkosten zelf wil betalen. Vannacht mijn wekker gezet om 02:00 en tada!

@marc_odijk: Drie types? Je hebt de Knucklehead met EL34 buizen (100 en 55W), en de Knucklehead Reverb met 6L6 buizen (ook 100 en 55W). Je hebt het misschien over de pre-series, maar dat zijn officieel geen Knuckleheads. Het verschil zit hem in de gain, je kunt de EL34 ook met reverb laten modden door Rivera, maar je verliest dan een gain buis.

Ik denk niet dat ik 'm weg doe, ik ben al sinds augustus aan het gassen op deze amp, en nu heb ik 'm eindelijk. Maar misschien dat het goed zou kunnen hoor, smaken veranderen met de tijd mee. Iig leuk dat ik wat opties heb als ie me niet bevalt, thanks :)

NeeraDJ
1 oktober 2004, 09:04
Oh ja! Over twee weken is die binnen, even kijken of ik in de tussentijd een cab voor een redelijke prijs kan bemachtigen :D

marc_o
1 oktober 2004, 09:11
Ik denk dan dat je de eerste versie hebt.
Je hebt dus de Knucklehead (55 of 100 watt), de Knucklehead 2 (vrij nieuw), en de Knucklehead reverb(ook nieuw, maar dan met 3 kanalen en alle kanalen nog een boost). De laaste 2 zul je niet voor dat bedrag kunnen krijgen. Maar gefeliciteerd, je hebt er een erg goede versterker aan. En nogmaals, mocht het niet helemaal jouw ding zijn.....mail me maar, je bet er zo vanaf. Oh ja..........hij kan ERG hard! Mocht je reverb willen, zet je een Holy Grail in de effectloop, ben je helemaal het mannetje.


Voor speakers, ga voor de V-30's, daar is ie voor ontworpen en dat klinkt erg goed.

NeeraDJ
1 oktober 2004, 09:14
Knucklehead 2 heb ik nog nooit van gehoord :???:

Deze heeft overigens ook drie kanalen met boost. Ik haal zowiezo de twee buitenste of binnenste buizen eruit anders dan krijg ik de buren voor de deur, haha.

Bedankt voor al jullie reacties trouwens, het heeft zeker geholpen met het kiezen :)

srv-man
1 oktober 2004, 22:02
Knucklehead 2 heb ik nog nooit van gehoord

Dat wil nog niet zeggen dat hij niet bestaat :-? , we hebben het dus over de Knucklehead II, check http://www.rivera.com/prod_khseries.htm
Maar 3 kanalen met boost, dat is de Knucklehead Reverb (KHR-serie), geen fout apparaat, zeker niet voor die prijs. Overigens, moet je bij invoer uit Zwitserland (geen EU-land) geen invoerrechten betalen? Of heb ik het helemaal mis. :???:

NeeraDJ
2 oktober 2004, 01:27
Over die KH2 heb je helemaal gelijk, sorry marco_dijk, ik had er echt nooit van gehoord. Ik denk iig niet dat ik invoerrechten moet betalen, dan zouden de Duitsers dat ook moeten en deze stond ook op ebay.de . Het is echt geen Knucklehead Reverb, die reverbloze heeft ook die (ninja) boost stuff enzo

AART
2 oktober 2004, 11:04
Overigens, moet je bij invoer uit Zwitserland (geen EU-land) geen invoerrechten betalen? Of heb ik het helemaal mis. :???:

zwitserland doet mee aan schengen verdrag(open grenzen) dus daar word niet op gecontroleerd...

NeeraDJ
2 oktober 2004, 11:10
zwitserland doet mee aan schengen verdrag(open grenzen) dus daar word niet op gecontroleerd...

Cool om te weten AART, thanks! Oh ja, sorry dat ik niet op je aanraden de Silver Jubillee heb genomen, maar volgens mij had die amp echt niet genoeg gain :-?

marc_o
2 oktober 2004, 17:36
Dan heb je de eerste versie, ofwel de gewone Knucklehead. Die heb ik een jaar of 10 geleden gehad en was er zeer tevreden over.
Heeft 2 kanalen, met ieder een boost, dus 4 sounds. ninja boost is voor het cleane kanaal en de andere boost, je raadt het al, voor je drive kanaal. Let wel op dat kanaal 1 het overdrivekanaal is en kanaal 2 het cleane. Toonregeling bij Rivera is erg belangrijk, laat dit je niet snel frustreren want over het algemeen is deze zeer gevoelig, dus tweak even voor het beste resultaat, en je zult beloond worden met een prima sound. Wat voor gitaar zet je er trouwens voor?

NeeraDJ
2 oktober 2004, 17:55
Hey thanks,
Ik zet er een Gibson Designer V uit 1987 voor, met Bill Lawrence L500XL brug, Seymour Duncan Screamin' Demon brug in de hals. En een Fender Strat uit de '70's, gewoon stock

Ik ben van plan een gitaar uit de USA te halen wanneer ik mijn JCM800 verkoop en de Knucklehead binnen is. Welke dat wordt is totaal afhankelijk van hoeveel geld ik over hou en of ik geld kan krijgen van m'n ouders voor de cab. Kan van een Carvin tot PRS Singlecut gaan, dus geen low-end gitaren :)