PDA

View Full Version : Stage tuner



dejohan
30 september 2004, 17:54
Ik zoek een stage tuner in pedaalvorm, met een mute functie, met een wijzertje met verlichte achtergrond (geen leds dus) en liefst geen pokkeduur ding. Moet gewoon de standaard tuning aankunnen, alternatieve tunings enzo zijn niet nodig. Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar vond niks dat aan mij voorwaarden voldeed.

Suggesties?

cosmos
30 september 2004, 18:24
De Boss TU-2 is heel basic en goed. Ik heb zelf de Korg DT-10. Stukkie duurder, wel erg duidelijk en snel. De Arion stagetuner is trouwens ook best ok.

dejohan
30 september 2004, 18:34
...met een wijzertje met verlichte achtergrond (geen leds dus) ...

Dweezman
30 september 2004, 18:34
waarom geen leds? Heb ook die Korg. Bevalt prima.

dejohan
30 september 2004, 18:40
waarom geen leds? Heb ook die Korg. Bevalt prima.

Omdat frequentie een continue variabele is en niet in categorietjes (ledjes) valt in te delen. Die leds geven een vervormde voorstelling van de werkelijkheid. Het ledje "groen" kan nog altijd betekenen dat je er net iets naast zit, maar dat kan je niet zien op zo'n tuner, bij tuners met wijzers wel. Bovendien word ik gek van de geflikker.

schizo910
30 september 2004, 18:55
Een wijzertje kan weer hinder ondervinden van Electromagnetische of statische velden...

cosmos
30 september 2004, 19:10
Volgens mij moet je tijdens een optreden ook naar het publiek kijken, en niet naar je flikkerende lampjes... :wink:
Is het trouwens ook niet zo dat een wijzertje van trillingen ook kan uitslaan? Dan zou ik een tuner maar niet te dicht bij een monitor zetten..

dejohan
30 september 2004, 19:14
Ok, maar dan vind ik een wijzertje toch gebruiksvriendelijker, het is voor mij gewoon logischer dat frequentie op een continue schaal wordt weergegeven ipv in categorieën.

Ik kan en wil echt niet werken met die ledjes hoor, je gaat mij echt niet overtuigen. Dus als je eens stagetuner met wijzer weet...

Dweezman
30 september 2004, 19:40
Okay! Jij je ledjes!

toch kunnen in mijn optiek de stapjes in de richting van de gewenste frequentie zo klein gemaakt worden, dat het menselijk oor het echt niet hoort. Daarnaast kan het 'groene' ledje zo'n kleine interval behelzen dat het juist preciezer is dan dat wat je met het blote oog op een analoge wijzer kunt aflezen.

Maar: hoop dat je 'em vindt.

BartL
30 september 2004, 20:02
Volgens mij moet je tijdens een optreden ook naar het publiek kijken, en niet naar je flikkerende lampjes... :wink:
De boss TU-2 flikkert helemaal niet als 'ie niet gebruikt wordt. Als 'ie aanstaat mute hij de hele zooi.

Harry
30 september 2004, 20:19
ik heb een Arion, prima ding hoor.

Antal
1 oktober 2004, 16:19
Ik heb ze nooit anders gezien als met ledjes :???:

BartL
1 oktober 2004, 17:05
Me neither...eigenlijk :-?

Chris Wolstenholme
1 oktober 2004, 21:46
doe de korg DT 10 super en veel simpeler dan de boss :)

Speeddemon
1 oktober 2004, 22:21
Ok, maar dan vind ik een wijzertje toch gebruiksvriendelijker, het is voor mij gewoon logischer dat frequentie op een continue schaal wordt weergegeven ipv in categorieën.

Ik kan en wil echt niet werken met die ledjes hoor, je gaat mij echt niet overtuigen. Dus als je eens stagetuner met wijzer weet...
wat dacht je van stroboscopische tuners?
beste van beide werelden.

(k heb trouwens zelf een Boss TU-12, maar ik kijk wel uit dat ik die in m'n signaalpad hang. nog een keertje een true bypass box maken met tuner out. )