PDA

View Full Version : Beginnen met recorden



jeroen rommens
30 september 2004, 17:22
Ik ben van plan om een behringer UB 1204-Pro te kopen.
maar wat moet ik daar nu allemaal bij kopen om goed te kunnen opnemen ?
En ik heb al een computer (laptop) en een X V-amp en een gitaar natuurlijk.
En kan ik heb beste opnemen met een micro of ineens met m'n gitaar in die mixer?
En ik wil ook een behringer C-1 micro kopen is deze goed of beter een andere ?

harrie-beton
1 oktober 2004, 09:51
beste jeroen,

deze mengtafel is prima MAAR een laptop is erg beroerd om audio mee op te nemen. Ik als rijk man heb meerdere laptops gebruikt in mijn carriére. Het grote probleem is storing op de line ingang.
Een laptop bestaat uit grotendeels uit kunst-stof en dat houdt geen storingen tegen. Op de laptop stoort de harde schijf vaak op het geluid plus allerlei brommetjes.
Wat je beter kunt doen is een externe USB geluidskaart kopen als je die mengtafel koopt.

De kwaliteit van de geluidskaart in laptops is ook erg beroerd.

Je v-amp kan ook zonder mengtafel direct je pc line in. Dat geeft goede kwaliteit. Wel beperkingen van je laptop natuurlijk.
Een C1 microfoon is ook goed maar dan heb je een mengtafel nodig.

Kan je er iets mee

hb

guhlenn
1 oktober 2004, 12:19
Waarom een mengpaneel?

jeroen rommens
1 oktober 2004, 12:42
Maar ik heb ook nog een gewone desktop PC dus die kan ik ook gebruiken. Oh ja en is zo een USB geluidskaart duur ?

harrie-beton
1 oktober 2004, 13:05
Waarom een mengpaneel?

hij wil beginnen met recorden van o.a. condensator microfoons. Pre amp lijkt me over de top met een beginner..

Mengtafel heb je ook nog meer aan.

harrie-beton
1 oktober 2004, 13:18
zon terratec ding is wel heel goed om te beginnen.
70 tot 80 euro's. Hoeveel dat in Belgische Euro's is weet ik niet.

http://hardware.kelkoo.nl/b/a/sbs/111501/9228589.html

guhlenn
1 oktober 2004, 14:14
Waarom een mengpaneel?

hij wil beginnen met recorden van o.a. condensator microfoons. Pre amp lijkt me over de top met een beginner..

Mengtafel heb je ook nog meer aan.

Ik twijfel niet aan het feit dat een mengtafel nuttig is, maar wat jij zegt staat niet in z'n post. hij wil gitaar onemen en vraagt zich af of dat via mic-> mengpaneel moet of direct. Als je een V-amp hebt is er werkelijk geen enkele reden om te micen. Ga direct en spaar het geld van mic en mengtafel ...

bert k
1 oktober 2004, 14:28
Ik gebruik op mijn laptop een USB doos van Tascam. deze: http://www.feedback.nl/pix/tascam-us122.jpg http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=US122 Kan een condensator op, of je gitaar uit de V-amp. Hij bevalt me prima.[/img]

jeroen rommens
1 oktober 2004, 17:40
Ja die Tascam lijkt me wel cool maar ik vind hem wat te duur om mee te beginnen en over dat mengpaneel ik ga mischien nog een distortion pedaal kopen.
Is het dan niet beter om met micro op te nemen ?

harrie-beton
1 oktober 2004, 23:14
als jij een v-amp hebt vallen distortion pedalen tegen hoor.
die v-amp kan heel goed scheuren.

jeroen rommens
2 oktober 2004, 08:23
Maar ik heb de X V-amp en daar kan je niet zoveel op regelen .

jimihendrix
3 oktober 2004, 13:04
ik zeg je 1 ding....

sluit nooit je Amp op je studio aan...
dat klinkt echt verrot "srry"
gewoon met microfoon werken :wink:


Musical Greetzz...Marco