PDA

View Full Version : EMG's in Ibanez RG550?



Henri_Ibanez
19 mei 2002, 15:31
Ik heb een Ibanez RG550 ltd. Dit vind ik gewoon de best spelende gitaar. Maar ik zit er aan te denken om er EMG's in te zetten. De mooiste oplossing lijkt met dan: EMG81 in de brugpos., EMG89 in de halspos. en een EMG SA singlecoil in het midden.
Mijn vraag is of het geluid er erg op vooruit gaat en waar dat ik die batterij(en) van de elementen dan in kwijt moet en of ik per element een batterij nodig heb en hoe lang dat die batterijen dan meegaan.

dungekste
19 mei 2002, 16:52
Een EMG setup werkt met 1 9V blok batterij en die kan je meestal wel kwijt waar de electronica e.d. zit. Een EMG 81 vind ik persoonlijk net iets te fel maar een 89 klinkt prima, ook voor in de brug positie.

Iceman
19 mei 2002, 17:00
Lachuh, ik heb ook een RG550Ltd, een zwarte met die donkere spiegelslagplaat. Heb er ook EMG 81 in gehad, zit nu passief element in. Verschil is meestal dat een EMG wat strakker is als je met veel distortion speelt. Zou die elementen laten inbouwen, niet zo makkelijk om het zelf te doen met die 5-standen schakelaar.

menneke
21 mei 2002, 10:22
Heb een RG270DX met EMG-81. Klinkt heel goed. De batterij zit onder de pot-meters.

Lacrymosa
21 mei 2002, 11:25
Je kan trouwens ook 2 batterijen gebruiken (als ze in je gitaar passen)
Je kan er 2 serie zetten (dus je laat ze op 18V draaien) voor meer output en je kan de batterijen ook parallel zetten, dan gaan ze gewoon langer mee (zeg maar de levensduur van 2 batterijen)

CheerS!!