PDA

View Full Version : Double Talkin' Jive - (Guns N' Roses)



Axl Rose
29 september 2004, 23:18
Ik heb net een demo gemaakt van Double Talkin' Jive. Zeg maar het "klassieke" gedeelte. Ik vind het zo'n cool stuk waarop Slash altijd improviseerde op concerten dat ik zelf een poging heb gewaagd. Ik hoop dat jullie em kunnen waarderen! :)

http://members.lycos.nl/chineseblues/double_talkin_jive.mp3

right click save as...

of hier http://members.lycos.nl/chineseblues/downloads.html

Mr.Bluesbreaker
29 september 2004, 23:33
He,

best lekker, komt wat dichter bij het origineel dan "red house", ook qua geluid. Qua opname: let even op, ik hoor ergens geloof ik een brom- 50 hZ brom denk ik- misschien dat je ergens een kabeltje niet goed had zitten of iets dergelijks. Niet heel hinderlijk, maar haal dit er nog ff uit en je hebt op zich al een best goed geluid, waar neem je mee op?

Om het nog iets meer karakter te geven zou ik de solopartij iets dynamischer maken, ik vind het persoonlijk nog een klein beetje te vlak in het geheel. Maar wel erg lekker! Goed gedaan. Ik vind het nummer op zich ook wel gaaf namelijk, vroeger helemaal GNR freak.

Axl Rose
30 september 2004, 07:21
He,

best lekker, komt wat dichter bij het origineel dan "red house", ook qua geluid. Qua opname: let even op, ik hoor ergens geloof ik een brom- 50 hZ brom denk ik- misschien dat je ergens een kabeltje niet goed had zitten of iets dergelijks. Niet heel hinderlijk, maar haal dit er nog ff uit en je hebt op zich al een best goed geluid, waar neem je mee op?

Om het nog iets meer karakter te geven zou ik de solopartij iets dynamischer maken, ik vind het persoonlijk nog een klein beetje te vlak in het geheel. Maar wel erg lekker! Goed gedaan. Ik vind het nummer op zich ook wel gaaf namelijk, vroeger helemaal GNR freak.

Dankje voor je reactie! 8-) Die brom komt omdat ik zeg maar het solostukje iets te zacht had opgenomen waardoor ik dit moest verharden met een programmatje (wavepad?) dat is ook het programma wat ik gebruik voor de mix. Vandaar die brom denk ik.

Voor opname gebruik ik:
Een pc microfoontje
Epiphone Les Paul (slash sig)
Marshall Velvestate 40v of Marshall G80R CD
Voor deze opname heb ik de eerste gebruikt omdat ie een net iets mooiere reverb heeft.

Bedankt voor je commentaar! Ik zal de volgende keer dat ik deze weer gaat opnemen proberen om een iets dynamischer te maken zoals jij al zei. Maar ben blij dat ie goed is gekeurd! :P