PDA

View Full Version : Footswitches maken



Sjaak
29 september 2004, 21:42
Voor de diehards die alle forums afstruinen: Ja hier ben ik weer :razz:

Ik ga mezelf even 2 footswitches in elkaar knutselen. Waarschijnlijk dan ligt eraan hoe het met mijn gehandel afloopt.

Ik heb dus 2 gitaren die ik evenveel bespeel, kabel omwisselen is zo'n gezeik je kent het wel. Dus ik dacht: dan maken we toch gewoon een footswitch?? Simpel, 4 draden (2 kabels) binnen 2 draden naar buiten en daar tussen een wissel contact. Moeten daar nog componenten tussen? Snubler-netwerkje misschien? Of is dat niet nodig??

Dan nog 3 gewone footswitches op 1 bord voor als ik de versterker koop. Deze heeft 3 footswitch aansluitingen (gain 1 of 2, lead of clean, wel of geen reverb) En die zijn dus alle drie apartnu dacht ik: 6 aderige kabel, 1 behuizing, 3 knopjes en aan de andere kant die pluggen en klaar is kees (scheelt toch snel een euro of 30/40 en is veeeel makkelijker in gebruik. Moeten hier nog iets van componenten bij??

En dan: waar kan ik het beste die knoppen kopen?? Het liefste had ik natuurlijk van die knopjes die marshall en Fender traditie getrouw op hun pedalen plakken maarja. Iemand ervaring met het bouwen van dit soort dingen en ook met het beslissen van wat voor knoppen?? Onthou: ik moet er ook met een kist plotseling op kunnen rammen, dus ze meoten dan wel stevig zijn...