PDA

View Full Version : Jackson Kelly



andy
29 september 2004, 20:48
Wat is nou een fatsoenlijke 2e hands prijs voor een Jackson Kelly? Ik heb namelijk totaal geen verstand van prijzen van 2e hands gitaren. Alvast bedankt.

Deze is het:



http://www.westerhaven.nl/assets/Hot/Gitaren/jacksonkelly7.jpg

NeeraDJ
29 september 2004, 20:52
De KE3 en dat JSKE...dinges mogen niet meer dan 350-450 euro kosten volgens mij. In Duitsland heb je ze ook voor die prijzen, maar in Nederland gaan ze toch snel voor 500-600 en in uiterste zin 700 euro. Welke is dat trouwens, een professional toch?

EmgMaster
29 september 2004, 20:57
das een 7 snaar, maar idd, wat voor 1 wil je hebben??? Japan of Korea
Scheelt nogal wat. Of kijk eens op ebay ofzo

ben???
29 september 2004, 20:57
JS serie is volgens mij neit zo super... ik heb de KE3, pro series dus, en daarover niks dan lof :) . Neem m wel mee naar de gearmeeting.

andy
29 september 2004, 20:57
Ja een professional, advies nieuwprijs zou 1000 euro zijn idt. Maar de prijzen zijn natuurlijk wat veranderd na de overname door Fender.

ben???
29 september 2004, 20:58
kijk trouwens ff op de site in m'n onderschrift, daar zijn wel wat kelly's te vinden!

NeeraDJ
29 september 2004, 21:00
Volgens mij heb je voor iets minder dan 1000 dollar een KE2 neck-thru op ebay.com, dus met 1000 euro zou je de shipping wellicht kunnen dekken, maar dan die invoerrechten en douanetax. Ik zou het die extra 200 wel waard vinden iig

EmgMaster
29 september 2004, 21:02
Krijg je een beetje een idee van de nieuwprijzen:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/sid/!06082002/ob_id/34/seite/49/nur_lieferbare/nein

andy
29 september 2004, 21:05
das een 7 snaar, maar idd, wat voor 1 wil je hebben??? Japan of Korea
Scheelt nogal wat. Of kijk eens op ebay ofzo

Dat weet ik niet. Ik kreeg er via via een aangeboden, maar of ik er op in ga is punt 2. Ik heb al een soloist en een fusion EX allebei pro.
Maar ik was na die aanbieding nieuwsgierig geworden naar de prijs. Want omdat het via via ging werd er gevraagd: Wat geef je er voor.
Ik kreeg het plaatje door gestuurd via de mail, maar van die kennis van me had het niet over een 7 snaar, zie ik nu ook pas voor het eerst. :oops:
Ik zag trouwens dat die Kelly nieuw in een zaak in Groningen staat voor 700 pleuro.

andy
29 september 2004, 21:08
Krijg je een beetje een idee van de nieuwprijzen:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/sid/!06082002/ob_id/34/seite/49/nur_lieferbare/nein

Thanx. Heb ik iig wat vergelijkings materiaal.

FNaRK
29 september 2004, 22:08
ghehehe
Andor aan de Kelly ..... het betere werk.

heb je nou ooit wel eens mijn Kelly bespeeld ?

ben???
29 september 2004, 22:39
Er staat al een tijdje een KE3 op marktplaats, nu voor 400 euro. Trans blauw, reverse headstock... best een mooi ding!

andy
30 september 2004, 00:34
ghehehe
Andor aan de Kelly ..... het betere werk.

heb je nou ooit wel eens mijn Kelly bespeeld ?

Voordat we met zn allen Balk plat speelden :-D heb ik er ff "droog" mijn vingertjes over laten gaan. Speelde op zich erg lekker en licht, maar dat was dus zonder versterking.

andy
30 september 2004, 00:37
Er staat al een tijdje een KE3 op marktplaats, nu voor 400 euro. Trans blauw, reverse headstock... best een mooi ding!

Jullie beginnen me zo langzamerhand wel een aanval van GAS te bezorgen. :razz:

lupoloco
30 september 2004, 16:05
Er staat al een tijdje een KE3 op marktplaats, nu voor 400 euro. Trans blauw, reverse headstock... best een mooi ding!

Jullie beginnen me zo langzamerhand wel een aanval van GAS te bezorgen. :razz:

:D

http://users.pandora.be/Burhan/data/kelly.jpg

ben???
30 september 2004, 16:20
Er staat al een tijdje een KE3 op marktplaats, nu voor 400 euro. Trans blauw, reverse headstock... best een mooi ding!

Jullie beginnen me zo langzamerhand wel een aanval van GAS te bezorgen. :razz:

:D

http://users.pandora.be/Burhan/data/kelly.jpg

hehehe die derde heb ik...
crimson swirl is cool...

ben???
30 september 2004, 16:23
http://img.photobucket.com/albums/v441/meesterderpoppen/KellyinCase.jpg

Vexx
30 september 2004, 16:31
Damn... ik voel hier ook een GAS-aanval opkomen. Die Jacksons zijn toch wel ubervet! Vooral die Crimson Swirl is in het echt nog veel mooier dan op de plaatjes van Jackson. :o :razz:

FNaRK
30 september 2004, 17:16
Er staat al een tijdje een KE3 op marktplaats, nu voor 400 euro. Trans blauw, reverse headstock... best een mooi ding!

Jullie beginnen me zo langzamerhand wel een aanval van GAS te bezorgen. :razz:

ghehehehe,
die staat nu niet meer op Marktplaats, die staat nu in de Roadkill schuur :D
Onze andere gitarist is nu ook de trotse eigenaar van een Jackson KE3, dat worden nog leuke foto's !!!

NeeraDJ
30 september 2004, 17:31
Damn door deze topic ben ik serieus aan het overwegen een KE2 te gaan kopen wanneer ik mijn JCM800 heb verkocht! :???:

andy
30 september 2004, 18:42
Ghehehe, wat een schorem hier. :razz:
Maar voordat ik toe geef aan de aanval van GAS, wat is dan het voordeel van een Kelly tov de andere Jacksons Pro?? Bv mijn soloist uit de jaren 90??

ben???
30 september 2004, 22:20
Volgens mij zijn alle Jackson pro series gelijk (op de soloist en de RR5 na dan). Bolt on neck, 24 frets, rosewoord op hardrock maple, zelfde elementen, alder body, etc. soloist is neckthrough, en de rr5 dacht ik ook...
Kelly's zien er gewoon mooi uit. Punt. Daarom zou ik ook een Kelly boven een Dinky verkiezen. Enige minpunt is volgens mij de balans, die minder dan perfect is, maar daar merk je tijdens t spelen niets van.

SiNiSTRaL
30 september 2004, 22:23
ja, alles boven dinky....a poor man's soloist ;)
maar op de een of andere manier oogt het een beetje goedkoop, een bolt on versie van een neck through gitaar, neemt niet weg dat t een fijne gitaar is voor t geld...

ben???
30 september 2004, 22:43
dat t een fijne gitaar is voor t geld...
patrick, dit is niet goed. jij hoort geen positieve dingen over mijn gear te zeggen, dat past neit bij je imago.

SiNiSTRaL
30 september 2004, 23:14
dat t een fijne gitaar is voor t geld...
patrick, dit is niet goed. jij hoort geen positieve dingen over mijn gear te zeggen, dat past neit bij je imago.
o shit....Bol on kutgitaartje van nephout met nep-elementjes.....zo goed?

andy
30 september 2004, 23:29
Dus het zijn alleen de "looks". :razz: Nog iemand iets over de sound??

SiNiSTRaL
1 oktober 2004, 08:46
ja, heel uniek, neck en brugpositie klinken vrijwel hetzelfde ;)
(zo goed ben? :P)

Swan
1 oktober 2004, 18:11
ja, alles boven dinky....a poor man's soloist ;)
maar op de een of andere manier oogt het een beetje goedkoop, een bolt on versie van een neck through gitaar, neemt niet weg dat t een fijne gitaar is voor t geld...

haha wat achterlijk....dus alle Strats zijn low end volgens jou?

SiNiSTRaL
1 oktober 2004, 18:25
nee, want als je leest staat er: een Bolt on versie van een neck through gitaar....
een strat is niet normaal een neck through gitaar...
maar net als dat gibson ineens een koreaanse serie bolt on les pauls maakt (bolt on versie van set neck model) dat oogt gewoon cheap...
dat bedoel ik ermee, lezen knullie....

Branzojo
1 oktober 2004, 18:27
@sinistral hoezo poor mans soloist ????
Je kaneen dinky 1 die bolt on is toch niet echt een poor mans gitaar noemen ofwel ???

SiNiSTRaL
1 oktober 2004, 18:28
note the ' ;) ' die erachter staat..

Swan
1 oktober 2004, 18:39
nee, want als je leest staat er: een Bolt on versie van een neck through gitaar....
een strat is niet normaal een neck through gitaar...
maar net als dat gibson ineens een koreaanse serie bolt on les pauls maakt (bolt on versie van set neck model) dat oogt gewoon cheap...
dat bedoel ik ermee, lezen knullie....

waarom is een Dinky een bolt on versie van n neckthru gitaar?
als jij mij kan bewijzen dat jackson de Dinky's zo heeft bedoelt...graag knullie

SiNiSTRaL
1 oktober 2004, 19:01
IK HAD T OVER DE KELLY, jezus christus, die sinky was maar 1 zinnetje, de rest sloeg op de KE-3 (waar t hele topic over gaat) lees toch eens knul

NeeraDJ
1 oktober 2004, 19:29
[quote="SiNiSTRaL"]ja, alles boven dinky....a poor man's soloist ;)/quote]

Dat soort uitspraken moet je niet te snel doen Pat. Tim Zerbe een duitse gitaarbouwer (die wellicht mijn nieuwe gitaar zal customizen) was ooit endorsee toen hij nog in een band speelde. Zijn favoriete gitaar is zijn Dinky USA, terwijl hij neck-through Kelly's en Soloists in zijn arsenaal heeft staan. Volgens mij zegt dat toch wat over de goede kwaliteit en volgens Zerbe het speelcomfort van de Dinky

Rubenios
1 oktober 2004, 19:29
voorlopig kun jij iig nog geen usa dinky kopen hoor patje :razz:

SiNiSTRaL
1 oktober 2004, 23:03
kom jij mijn shadow maar eens bespelen en kom er zelf maar eens heel snel achter waarom ik nooit van mn leven een USA of welke dinky dan ook zou hoeven kopen ;)

Swan
2 oktober 2004, 00:50
IK HAD T OVER DE KELLY, jezus christus, die sinky was maar 1 zinnetje, de rest sloeg op de KE-3 (waar t hele topic over gaat) lees toch eens knul

sukkel...je kan t gewoon niet beargumenteren.

SiNiSTRaL
2 oktober 2004, 09:31
wtf, snap je nou nog niet dat t niet over je heilige dinky ging?
dit topic gaat over een ke-3 remember, en ben??? postte (volgens mij was hij dat) iets over een dinky, dus maakte ik daar een geintje over (tot aan de ' ;) ') en daarna mn commentaar op de Ke-3....en dan tot 3 keer door blijven zeuren terwijl ik t al heb uitgelegd en dan nog eens zeiken van ' je kan t niet beargumenteren' zegt al een hele hoop over je leesvaardigheidsskills :)

gerrekat
2 oktober 2004, 09:41
Dinky's zijn de lowest end Jacksons, zelfde als die BC RICH USA NJ series, kijk eens op ebay die gaan voor een 200-300 EURO weg en soms voor nog minder.
Weet ik veel misschien zijn ze best goed, maar een high end gitaar is het zeker niet.....

Swan
2 oktober 2004, 11:26
Dinky's zijn de lowest end Jacksons, zelfde als die BC RICH USA NJ series, kijk eens op ebay die gaan voor een 200-300 EURO weg en soms voor nog minder.
Weet ik veel misschien zijn ze best goed, maar een high end gitaar is het zeker niet.....


ten eerste....de Dinky is een model, zoiets als een Les Paul of SG, geen serie zoals de NJ series van BC Rich... er zijn low end Dinkys en high end Dinkys, maar het zijn gewoon allemaal super strats met bolt on nekken, je hebt ze ook met de duurste houtsoorten, topjes, OFRs, etc etc.. dus je redenatie klopt niet.

ten tweede....USA NJ series bestaat niet.... de NJ series worden in korea gemaakt.

gerrekat
2 oktober 2004, 11:34
Je hebt gelijk maar ik doelde ook niet zozeer op dat de NJ series een "model" of een series "zijn".

Ik doelde op de factor dat het ook goedkopere bolt on USA series zijn die toendertijd BC RICH in het lagere segment moesten gaan vertegewoordigen.

Ik weet zeker dat er goede dinky's zijn, maar het zijn geen high end gitaren omdat er USA opstaat.

Zelfde heb je ook met DEAN die hebben de "flame" series die hebebn weliswaar een set neck etc. maar daar is bezuinigd op bijvoorbeeld de fretboards die rosewood ipv. ebony zijn en geen flame maple tops en geen bindings.

Er betsaan wel degelijk US NJ series....NJ staat voor Nagoya Japan wara ze in de eerste instantie gemaakt werden en dus niet in Korea, de eerste serie NJ series zijn erg goed.

Maar er bestaan ook US NJ series "made in California USA" zeker weten!
bedoel er verder niets mee als het een lekkere gitaar is is het een lekkere gitaar! ik vind mijn 81 flame series ML een van mijn best klinkende gitaren.

Swan
2 oktober 2004, 11:51
ze zijn idd bolt on maar verschillen van USA Soloists verder in niets, ook ebony fretboard etc...natuurlijk zijn ze iets goedkoper dan de soloisten door de constructie maar t zijn zeker niet standaart low end USAs

neem deze bijv, de DK1 (enige dinky uit de USA Select serie) :

http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/DK1_Dinky_md.jpg

Ebony fretboard, OFR, EMGs, Alder met Maple top, binding etc...je kan nou niet echt zeggen dat dit n low end gitaar is lijkt me

bij de soloists heb je iets meer keuze, maar de materialen etc zijn t zelfde, op t JCF zijn er mensen die Dinkys preferen boven Soloists doordat je de hals kan vervangen bijv

andy
3 oktober 2004, 15:47
Ghehehe, wat een leuke discussie weer.
Maar bedankt voor de reakties. Mijn aanval van GAS is onderdrukt. De sound van de Kelly voegt namelijk niks toe aan de Jacksons die ik al heb. Dus ik hou de poen liever op zak. :wink:

Ironhead
7 oktober 2004, 16:14
De Kelly in de eerste posting van dit topic is overigens geen KE3 en zeker geen Kelly professional! Het is een Kelly JS30. Waarde plm €200 mits in goede staat. Equivalent aan - of eigenlijk nog minder dan - de vroegere performer series.

De vanaf '95 in japan gebouwde 3 series (KE3 / KV3 /RR3) waren hi-end gitaren, net als de professional series uit de jaren '90. De JS30 voldoet beslist niet aan diezelfde standaard.

De Jackson Dinky overigens is een vrij directe doorvertaling van de originele Charvel san dimas prepro superstrat. Heden ten dage zijn de low end dinky's (indonesie, JS serie) inderdaad niet veel bijzonders. De originble Dinky is het tweede model dat Jackson ooit op de markt bracht, na de eerste rhoads. Vanaf 1986, handgebouwd in de custom shop. En de USA dinky's van toen zijn superieure gitaren, net als de nieuw gebouwde USA dinky modellen. Vreemd om ze met BC Rich NJ te vergelijken.

vester86
8 oktober 2004, 00:18
Ik wil ook zo'n Ke,
Http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/KE3_Kelly_md.jpg

Of een vette dean:
http://www.deanguitars.com/timecapsule/images/bluev.jpg
De NAtural finish is echt wel gaaf gemaakt

http://www.deanguitars.com/usalib/carlinoMar2004/0310666TCVSM.jpg