PDA

View Full Version : MP3 voor jullie luisterplezier



Picker
29 september 2004, 20:41
Klik hier voor uw luisterplezier: http://www.eltjohaselhoff.com/Tumbo-Jaybird.mp3

Eerste stukje = eigen werkje, tweede stukje = Jaybird, traditionele fiddletune. Allemaal in fingerstyle gitaar natuurlijk (WAT ANDERS!?) op mijn Taylor 712.

EQ ging via de PC speakers, dus geen idee hoe het echt klinkt. 't is dan wel geen Tommy Emmanuel, maar misschien toch wel leuk...

Commentaar welkom.

Picker.

boudewijn
29 september 2004, 23:13
Hey Picker dit vind ik echt zalig om te luisteren en ben een groot liefhebber van dit soort dingen en heb er veel respect voor deze manier van spelen ik wou dat ik dit ook kon echt te gek.Op de een of andere manier emotioneert het me in een hele positieve zin.
Die trillers op 3:18 vind is het mooist haha

Heb je misschien een tab van dit ofzo wil het graag bestuderen.

Wat bedoel je trouwens met 1e deel van mij en 2e deel van ....
Ik hoor geen verschil in geluid en zo dus ????

Veel succes verder en hou ons op de hoogte :wink:

Groet Boudewijn :-D :-D

Picker
29 september 2004, 23:37
Dank voor deze vriendelijke woorden Boudewijn. Blij te horen dat ik mijn publiek emotioneren kan, in + zin dan! Normaal ben ik altijd degene die geemotioneerd wordt. :-)

Maar eh... "triller" op 3:18? Ik hoor daar alleen maar een strum. Het is overigens wel precies het punt waar "Tumbo" overgaat in "Jaybird". Dat zijn dus de twee liedjes, en inderdaad, ze gaan min of meer vloeiend in elkaar over.

"Jaybird" heb ik gepoogd te leren spelen op fiddle toen ik in Amerika woonde. Dat is echter succesvol mislukt. Toch was er kennelijk wel wat blijven hangen toen ik "Tumbo" componeerde, want de laatste nootjes waren duidelijk niet van mezelf. Toen ik onlangs, per toeval, "Jaybird" weer hoorde, besloot ik om het aan het eind van "Tumbo" vast te plakken. Gelukkig lukte het op gitaar wel vrij vlot om het te spelen... Een viool is gewoon niet geschikt voor fiddle tunes :-)!

Groetjes,

Picker.

Buzz
30 september 2004, 09:13
Klasse Picker!

Bassen mooi strak en ingetogen en de melodie speels en zelfs een beetje frivool er doorheen.
Stiekum toch Tommy ingehuurd? :razz:

Negative K3 fan
30 september 2004, 10:14
erg goed opgnomen best wel mooie toon.

wat buzz zegt: bassen strak en ingetogen, daar heb ik met het fingerpickping gebeuren zelf nog het meeste moeite mee (al speel ik dat niet echt op staalsnarige gitaren).

Luc-O
30 september 2004, 10:16
Dit klinkt helemaal te gek, respect!!!

Gert-Jan
30 september 2004, 10:35
EQ ging via de PC speakers, dus geen idee hoe het echt klinkt. 't is dan wel geen Tommy Emmanuel, maar misschien toch wel leuk...

Commentaar welkom.

Picker.


Inderdaad geen Tommy Emmanuel, EEN STUK BETER zelfs. Man, dit staat als een huis!! Wat kan jij spelen :listen: Verdomd goeie techniek, die accenten, flagiolets (of flagioletten??) timing Petje af.

Meer posts gaarne.

Jools
30 september 2004, 11:04
damn, finger pick'n good

Janne
30 september 2004, 11:18
Hey picker, klinkt echt lekker. Dit is gewoon echt pure fingerpicking, heerlijk. Ik weet zo niet of het technisch veel makkelijker is dan Tommy, maar het idee komt over en dat is belangrijk.

rien
30 september 2004, 14:04
He picker

Ik zit hier met katja eens naar te luisteren en we weten gewoon dat je je 6 maanden hebt opgesloten om dit zo PERFECT neer te zetten! De Heer emmanuel doet dit tussen 2 sauna's door !

Alle gekheid op een stokkie... harstikke goed man echt strak duidelijk en zeer gevorderd .. ikie doe het je niet na

Groeten

Rien

Harald
30 september 2004, 14:43
Hoi Picker,

hij is leuk, en strak gespeeld, complimenten! Zou hem zelf denk ik wel een beetje inkorten.

Komt er nog een opname van je zelfbouw D46?

dalton
30 september 2004, 16:48
die pick van een picker, die heeft het nou he, lucky bastard.

Picker
6 oktober 2004, 09:56
Komt er nog een opname van je zelfbouw D46?

Vast wel. Maar die gitaar is een wanhoop om op te nemen. Als je er op speelt klinkt hij prachtig, maar binnenshuis opgenomen komt er zoveel bas uit dat het wel lijkt of het onweert. EQ helpt niet, het heeft alles te maken met staande golven. Wat ik nodig heb is een pro studio met laagfrequent absorptiepanelen van vier meter dik, of een zaal van minstens 20x20x20 meter, of een voetbalveld zonder wind en met absolute stilte om me heen.

Nou ja, moet er dus nog even op broeden... M'n D46 is in elk geval geen goede studio gitaar!

AcousticFreak
17 oktober 2004, 22:44
Ik ken dat melodietje vanaf 1:04 ergens van.. maar WAAR???

Klinkt geweldig!

Picker
20 oktober 2004, 15:05
Ik ken dat melodietje vanaf 1:04 ergens van.. maar WAAR???

Klinkt geweldig!

Hahaaa... ooit in Disneyworld geweest? De lichtjesparade? Tijdens die parade rijden er honderden verlichte rijtuigen langs, waaruit een muziekje klinkt. Je hoort dat muziekje geloof ik ook in een van de Disneyfilms over de Zeven Dwergen. Het muziekje is niet hetzelfde als Tumbo, maar bracht wel de inspiratie ervoor.

Je hebt gelijk - het tussenspel van Tumbo zou zo in die lichtjesparade passen. Zelfde groove, zelfde tempo, zelfde toonzetting. De rest van Tumbo is met opzet in dezelfde stijl gehouden.

Picker.

AcousticFreak
20 oktober 2004, 17:18
Ja!! Precies!

thanks haha

Aat
20 oktober 2004, 23:40
He Picker (Eltjo) helemaal hip man. Echt prachtig gespeeld, mooie timing, mooie sound kortom, Tommy eat your heart out (geintjuh), maar chapeau op alle fronten man.
Ik hoop dat je de opname problemen met die D-46 nog es oplost, want zoals iedereen ben erg nieuwsgierig naar hoe dat klinkt., is je huis verbouwen helemaal geen optie (geluidschermen en afmetingen e.d. ;-)
Blijf vooral dit soort dingen posten, heel realxed, thx

Shaggy
25 oktober 2004, 10:37
leuk man

doet me denken aan muziek met dansende merry en pippin met bier

Stratman70
26 oktober 2004, 13:30
Heerlijk is dit!!!! geweldig als je zo gitaar kunt spelen!!!

linze
31 oktober 2004, 12:46
Weet iemand of er ook cd's zijn van de deze muziek of iets wat in de buurt komt?

Picker
31 oktober 2004, 18:41
Weet iemand of er ook cd's zijn van de deze muziek of iets wat in de buurt komt?

Nog even geduld vriend :).

Mijn CD komt begin december uit, en kort daarna komt er ook een boek met alle tabs. En volgend voorjaar komt er bovendien een serie instructional videos uit.

Picker.

Ron4ld
1 november 2004, 16:49
hey picker, goed hoor ! :) ......ik oefen nog wel ff flink verder...

Groetjes,

Ronald