PDA

View Full Version : keuze pick up?



kokteejl
29 september 2004, 19:36
omdat ik niet veel verstand heb van pick up's, graag jullie advies:

Ik zoek een humbucker die niet warm of "vol" klinkt maar ook geen scheurende/snijdende/scherpe metalbucker, weinig trebble, veel mids en veel basssss...suggesties?

EmgMaster
29 september 2004, 19:55
Dimarzio Tonezone??
Seymour Duncan Custom??

BLOK182
29 september 2004, 20:00
Check ff de sites van de fabrikanten, daar heb je van die grafiekjes met de hoeveelheid treble, mid en bass, kan je al een beetje zelf zoeken:-)

NeeraDJ
29 september 2004, 20:56
Dimarzio Tonezone??
Seymour Duncan Custom??

Ik zou beiden niet doen eigenlijk. Tone Zone is dik en vol, Custom is scheurend.

Je bent wel een beetje moeilijk kokteejl. Maar in jouw geval zou ik de DiMarzio Super Distortion nemen, je houdt wel van high-output of niet? Dit ding balanceert overal in uit, maar kan soms toch wel agressief worden. Hangt echt van je versterker af.

kokteejl
29 september 2004, 22:02
mjah weet het, weet het, veel bass maar maar geen "dik" geluid...
Kzou zeggen, als je kazaa hebt, download eens het clipje 'satisfaction' van bjork feat. pj harvey, daar speelt polly op een gitaar die klinkt zoals ik het ongeveer wil hebben: laag maar plat, gevoelloos geluid, en krakend (edit: en hol! nog zo'n marginale omschrijving...) :) en idem vindt ik veel output eigenlijk best belangrijk :)

(ohjah settings op men versterker zijn nu bass:10 mid:5 trebble: 2, heb een laney, mss ken jet wel)

edit: heb zitten rondneuten op seymour ducan's website, en de "George Lynch Screamin' Demon" ziet er mij toch goed uit (alhoewel de trebble, ik vertrouw op de beschrijving :) )

Thom TK
29 september 2004, 23:12
Ik zou zeggen: de SD Invader, maarja, je wou geen echte metalbucker...
Maar de invader heeft wat jij zoekt, zeer weinig treble, erg veel bass n mids.