PDA

View Full Version : is dit niet wat prijzig?



wietse
29 september 2004, 18:27
staat op marktplaats
Aangeboden: Gitaararm
Prijs: € 145,00
Beschrijving: Aangeboden onbeschadigd en in nieuwstaat (zie foto) :
hoogwaardige gitaarhals van het merk "S A M I C K" ontworpen en signed by "GREG BENNETT". Chromen oliebad mechanieken van het merk
"GROVER" 3x links en 3x rechts. Hals en toets zijn van Maple en 22 frets.
Waar toets op body vast zit staat nr-notatie: 6140.
Op de neck-plate staat Signature Series met nr S 01120009 designed by
Greg Bennett to Samick Music.
De foto laat het deel met de mechanieken zien omdat dit toch wel uniek is. heb nog een foto van de hals en de neck-plate. (op aanvraag)
Een unieke hals die aan je huidige Samick beslist meerwaarde zal geven.

Startbod 145,00 euro voor minder gaat die niet weg.

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/31572.jpg

een hals van een gitaar die nieuw 229 euro kost voor 145 euro , denk dat hij er nog lang mee blijft zitten. :-D

[/img]

ben???
29 september 2004, 18:41
zag m net ook staat idd

guitardude
29 september 2004, 19:06
samick is een budget merk en dus lijkt mij dit ook nogal erg duur. Of maakt samic ook duurdere/betere gitaren en halzen? :)

Shaggy
29 september 2004, 19:24
samick maakt 'ook' budget gitaren en zijn degelijker dan richwood en stagg

Vexx
29 september 2004, 19:34
Samick maakt van alles: van absolute bagger (heel goedkoop dus) tot redelijk goede gitaren (duurder). Samick heeft veel fabrieken in Azië: daar maken ze ook gitaren voor andere bedrijven als Ibanez en Epiphone (tenminste, dat heb ik gehoord).

Het is dus (net als bij elke andere gitaar) zo dat hoe meer budget (lees prijs), hoe beter de kwaliteit.

schizo910
29 september 2004, 19:39
...Samick heeft veel fabrieken in Azië: daar maken ze ook gitaren voor andere bedrijven als Ibanez en Epiphone (tenminste, dat heb ik gehoord)...

Bij Staffhorst in Utrecht stond een verkoopster een Samick eens aan te prijzen bij een beginnede nietsvermoedende klant-gitarist. Zij vertelde dat het uit dezelfde fabriek komt als Gibson. Laat je niets wijsmaken dit is niet waar. Het is zo dat sommige Epiphones uit hetzelfde pand komen, maar de feitelijke fabrieken zijn niet dezelfde. Voor Gibson geldt zelfs dat niet...

wietse
29 september 2004, 19:42
samick is een budget merk en dus lijkt mij dit ook nogal erg duur. Of maakt samic ook duurdere/betere gitaren en halzen? :)
samick maakt ook duurdere gitaren , maar deze viel me op omdat je voor 229 euro al een gregg bennett signature hebt , een complete gitaar dus.
vond de prijs verhouding nogal scheef.
ik heb zelf ook een samick lp en die is beslist niet slecht.

michielv
30 september 2004, 08:13
Dit is gewoon iemand die probeert iets voor veel teveel geld te verkopen. De bewuste hals heeft ook een tijdje als "telecaster hals" aangeboden gestaan.

Een redelijke prijs is denk ik ongeveer de helft, misschien 100 als het goede mechanieken zijn. Dan ben ik wel uitgeboden in ieder geval.

taylor
30 september 2004, 11:03
nou,ik vind het niet echt veel gevraagd.

ga maar eens de tuners(grover) en hals los kopen in de winkel,het is wel en greg bennett hals dat is niet te vergelijken met de goedkope samick spul.

samick is toch en redelijk goed merk voor goedkope gitaren.

het probleem is wel dat waarschijnlijk niemand of bijna niemand interesse in zo'n hals heeft.

al was die 5 euro zou ik niet willen kopen,wat moet je er mee??

Jeroenvanhulsteijn
30 september 2004, 12:49
hardhout brand wel lekker lang in de openhaard.

ieme
30 september 2004, 14:17
gitaararm, ik dacht dat ie een trem-pook wou verkopen..

Anavrin
30 september 2004, 14:29
ja, dat dacht ik ook :razz:
maarre, voor 5 euro (of ietsje meer) wil ik die hals wel hoor... Als ie nog helemaal goed is, dan is ie iig beter dan de hals die ik nu op m'n SG-zelfbouw heb zitten (is gescheurd bij de kop).

jerox
30 september 2004, 14:53
Samick maakt al jaren gitaren voor andere merken. En het is inderdaad veelgekoord dat Epiphone ook gebruik maakt van de Samick fabrieken. Het verschil is echter dat iedere gitaar die voor een ander bedrijf/merk wordt gemaakt ook wordt gespecificeerd en gecontroleerd door dat merk. Het is dus niet zo dat Samick gitaren zou maken voor bijv Epi en dat deze gitaren zelfs slechter zouden zijn dan Samicks eigen gitaren. Overigens worden zelfs dure gitaren gemaakt bij Samick maar dat kan ook als je zelf de zaak specificeerd en controleerd. En laten we wel wezen, als een gitaar buiten china/japan/korea wordt gemaakt wordt ie al gauw onbetaalbaar....

En waag het niet om Stagg en Samick naast elkaar te vermelden, Stagg moet gewoon doen waar ze goed in zijn, standaards en shit :D

dejohan
30 september 2004, 16:47
gitaararm, ik dacht dat ie een trem-pook wou verkopen..

Volgende week verkoopt ie een tennis-elleboog.

wietse
30 september 2004, 20:18
die man zal wel blij zijn met deze advertentie op marktplaats,

Samich Replica plus gitaarkoffer
Prijs: € 200,00
Beschrijving: Ontworpen door Gregg Benet.

Gitaar is in goede staat behalve de potmeter knop, die doet het niet meer maar die wordt toch bijna nooit gebruikt en is eigenlijk alleen maar voor de sier.

Er zit een erg goede koffer bij (een harde met goed beschermende binnenlaag).

Er zit ook een hele goede Marshall versterker bij van 45 Watt, die is nog in zeer goede staat.
En bij de gitaar krijg je ook een gitaarsnoer.
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/30911.jpg
zo'n gitaar als de hals voor bedoeld is voor 200 euro compleet met versterkertje. :-D

wordt het verkopen van die hals voor dat geld nog lastiger door.[/img]

dejohan
30 september 2004, 20:39
Héhé :D