PDA

View Full Version : Gevraagt: advies



Sjaak
29 september 2004, 15:58
Okeej, ik ben een leek op versterker gebied. Weet absoluut niet hoe en wat goed is enzo. Ik heb een beetje gezocht hier en de Valvestate word hier afgekraakt totaan beneden zuidafrika.

Hier is mijn ding: Ik heb altijd gespeelt (altijd, tsss net 2 jaar) opgoedkope versterkertjes. Maffe dingen. Heb ooit voor 150 euro van een vriend een Yamaha vs1000 (dacht ik, hijs vrij aardig, combotje en heb er genoeg mee opgetreed om te zeggen dat die heririe genoeg maakt) gekocht, 40 of 50 W ofzo weet niet wie het weet mag het zeggen. Na dat ding was altijd aardig voor mij. Met wat stoeien kreeg ik een leuk geluidje. Clean niet zo maar met de boss-md2 was ik over de distorion tevreden. Ik heb 2 maanden terug een Godin gitaar gekocht en toen ook een magic stomp. De magic stomp klonk van geen kanten alleen de metal distorion vond ik leuk (omdat ik waarschijnlijk niets beters gewend ben) Inmiddels heb ik de magicstomp verkocht/geruild voor een archtop van Jay Turser, vervomd haalt hij net niet het geluid van de Godin maar clean klinkt die natuurlijk veel mooier.

Maar ik begin te voelen dat mijn versterker met het effect pedaal het geluidskwaliteit van mijn gitaren flink laten zakken.

Nu kan ik voor weinig geld de Valvestate 8240 kopen. In ruil voor mijn huidige versterker, mijn eerste gitaar (aria pro II ' mad axe') en mijn kreng van een dreadnought (stagg) is het ongeveer kiet (hoop ik natuurlijk, ga ik wel proberen

Mijn vragen: Waarom zou ik dit niet doen?? Ik denk dat de valvestate voor mijn gitaren meer dan goed genoeg is
Wat kan ik voor mijn versterkertje vragen, ik denk dat die meer waard is dan 150, eurotje of 200?? 220?

De valvestate is nieuw en 375 euro

Sorry en bedankt voor het lezen :) :wink:

Anavrin
29 september 2004, 16:25
gevraagd moet met een D

Maar ff serieus, 375 euro is niet duur voor een versterker...