PDA

View Full Version : goeie online muziekwinkel



Owen
29 september 2004, 11:13
Vrijdag een bestelling gedaan bij Musicstore.com (Korg 1500), vandaag al in huis. En nog goedkoop ook (€199)!
Dit wilde ik even kwijt :)

MightyMike
29 september 2004, 11:26
Ik ben ook geweldig tevreden van Musicstore. Ook heel goede service ter plaatse...


(Wow : een positief topic. Dat we dat nog mogen meemaken :) )

Owen
29 september 2004, 11:56
(Wow : een positief topic. Dat we dat nog mogen meemaken :) )

Om maar even de turk bij mij op de hoek te quoten:
"Als goed, dan goed!"

Mitch
29 september 2004, 12:24
Ik ben zelf zeer tevreden over Tone Toys, ook uit Duitsland. Heb net weer wat mooie plectra bij ze besteld:
http://www.tonetoyz.de/de/Kasho_No_5L.html

Lutz
29 september 2004, 12:26
Ik ben zelf zeer tevreden over Tone Toys, ook uit Duitsland. Heb net weer wat mooie plectra bij ze besteld:
http://www.tonetoyz.de/de/Kasho_No_5L.html

ken tone toys ook,

ben er ook zeer over te spreken & vooral het handige dat je geen credit card nodig hebt om bij hen te bestellen :cool:

elmark
29 september 2004, 12:29
ik heb vorige week voodoo lab in usa gemaild met de vraag of ik nog een extra line6 kabeltje (voor de pedalpower2) kon bijbestellen..was niet nodig zeiden ze, ze stuurden eentje kosteloos op! 4 dagen later had ik 'em binnen 8-) wat een service.

verder heb ik altijd met veel plezier bij thomann in duitsland besteld, maar 8 euro verzendkosten en erg snel!

cosmos
29 september 2004, 12:44
Voodoo Lab is inderdaad te gek!

Owen
29 september 2004, 14:48
oh ja, die 199,- was trouwens inc. verzendkosten..!

Pilitev
1 oktober 2004, 16:12
@ Owen: Die 199 was inclusief verzendkosten?? Ik lees hier dat je 13 euro ofzo moet betaling voor een bestelling:


Een verzending met een gewicht t/m 30 kg. kost u € 13,-. U kunt zelf de wijze bestemmen:

• Per post: de levertijd duurt 4 dagen. Indien u op het tijdstip van de aflevering niet aanwezig bent, laat de postbode een kaartje achter, zodat u uw bestelling op het Postkantoor kunt afhalen;

• Per UPS: de levertijd duurt 48 uur. UPS informeert u niet over de levering, maar u kunt de zending online vervolgen (www.ups.com/tracking/tracking.html) of gratis bellen (België: 0800-12828, Nederland: 0800-0991300) met een tracking nummer, die u op aanvraag van ons kunt krijgen.

En dan lees ik even verderop op de site weer:


Deliveries within Europe up to 32 kg by UPS will be charged at

Country €

Netherlands 8,00

plus 12 € C.O.D. collection fee (min. 12 € or 1% of invoice amount, C.O.D. not possible in Greece. Rates for deliveries of more than 32 kg available on request.

Lead times might vary due to different services in each country, normal delivery takes between 2 and 5 working days within EU.

We can also arrange express delivery service (48 hrs), please check for rates to your destination.
Weer even verderop lees ik:


Orders will be dispatched C.O.D. A charge of 5,11 € will be made for this facility.

Stel ik bestel een wah pedaaltje en die laat ik gewoon per post naar nederland komen en ik betaal contant aan de deur, wat zou ik dan moeten betalen??

Hoe zit het trouwens met de btw?


OPGELET:
Door nieuwe EU-wetgeving zijn wij genoodzaakt voor zendingen naar Nederland en België het daar geldende BTW-percentage te berekenen. Dit geldt natuurlijk niet voor clienten met een BTW-nummer, deze kunnen exclusief BTW bij ons kopen. Doordat het BTW-percentage in Duitsland lager is betekent dit een toeslag van 4,3 % voor België en 2,6 % voor Nederland op de catalogusprijzen.

dejohan
1 oktober 2004, 17:21
Ja die verzendkosten, volgens mij maakt men daar enorm misbruik van. Hebben bepaalde winkels misschien de laagste prijzen, maar ze verdienen dat lekker terug door veel te hoge verzendkosten aan te rekenen.

Bij Tube amp Doktor (Duitsland) betaal je 14€ om een paar tubes naar België te verzenden, bij Tube-Town (Ook Duitsland) 7 euro (verzekerde express-verzending).
Volgens mij is er bij TAD iemand serieus aan het verdienen. 14€ voor een paar buizen! Ik heb eens een hele gitaar laten overbrengen uit Duitsland voor dezelfde prijs!


Nog zo iets: een Mustangbrug bij Vox Humana gekocht: 10 euro! Voor een week levertijd! Komaan zeg, een brug, dat is klein en dat weegt bijna niks. Bij de tpgpost kan je voor 3 euro zo een pakje versturen, prior dan nog wel! En dat is er ook wel binnen een week hoor.

Owen
1 oktober 2004, 18:03
@Pilitev: Je hebt gelijk, de totaalprijs was toch ietsje meer, nl. €211,15

De faktuur is als volgt:

Korg AX 1500 G €171.55

Verzendkosten €5,88

19% MWSt (btw?) €33,72

Total inkl. MWSt €211,15

De verzendkosten zijn €7,- min 19%. Dit heeft te maken met belastingvrij goederenverkeer binnen de eu ofzo hoorde ik ?

Pilitev
1 oktober 2004, 18:11
@ Owen: en je had ook gewoon aan de deur betaald?

Owen
1 oktober 2004, 18:12
Nope, met creditcard :dance: