PDA

View Full Version : Website Richwood



episua
29 september 2004, 01:12
Hey mensen, het is mij zonet opgevallen dat de website van richwood niet meer under construction is en vol staat met nieuwe modellen.
Sommige archtops waar een behoorlijk (hoog) prijskaartje aanzit.
Hoe zit dit allemaal?
nou check het maares...

www.richwoodguitars.com

jerox
29 september 2004, 07:00
wel, het heeft er alle schijn van dat richwood na de goedkope instapmarkt het nu ook aans in het duurdere segment gaat proberen.
Richwood is niet zaols de meeste goedkope merken van troep gemaakt en kennelijk vinden ze dat ze zichzelf hebben bewezen.

Ikzelf heb een aantal keer op een richwood kunnen spelen en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Een wat duurder richwood doet zeker niet onder voor een squier of vergelijkbaar.

Als ik nog eens geld overheb, was sporadisch gebeurt, komt er nog eens een Vendetta, net zo smal als Yamaha maar even iets betaalbaarder.

Als je echt info wilt moet je eens mail met de Gitaarexpert, hij kent het merk goed.

guvnor
29 september 2004, 09:00
Ziet er naar uit dat er in ieder geval hout gebruikt wordt... En ze zijn ook niet te beroerd om te zeggen dat de goekopere LP's van Nato gemaakt zijn. Andere fabrikanten gebruiken dan nog wel eens rare benamingen om niet te hoeven zeggen dat het niet om mahonie gaat.

De namen zijn trouwens ook lekker strategisch gekozen. Alle modellen hebben namen waarvan de beginletters overeen komen met de originele gitaren...

Ik denk da'k maar eens zo'n Stallion ga uitproberen. Ik wil er graag nog een Strat modelletje bij hebben...

munkie
29 september 2004, 11:34
De muziekboer hier in het dorp heeft ze hangen. Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd, ik heb teveel gitaren, maar wel een RW mandoline gekocht voor 79 euri incl. 20% BTW. Verbijsterend wat die Chinezen kunnen bouwen voor dat geld. Heb ook even een cherry red ES335 bekeken, doe het maar eens voor 279 euri wederom incl. BTW.
We lachen die namen, Superswinger 335 (ES335), Greaser (Gretsch), vette gitaar man :-D :-D :-D

Mr.Bluesbreaker
29 september 2004, 11:46
Ik heb nog es even op hun site gekeken, en liep daar tegen de retro deluxe aan, toch wel erg mooi hoor.. wist niet dat ze ook zulke gitaren produceerden. Op het hout is dan iig niet bezuinigd voor deze prijsklasse zeg :o (ik ga ervan uit dat deze niet zo heel erg duur zullen zijn- wat kosten ze nou eigenlijk?)

Ze moeten aleen wel ergens op bezuinigen denk ik, bijvoorbeeld die hardware ziet dr dan al een stuk minder uit in het geheel, misschien klinken de pickups ook nergens naar.

GuitarMaster
29 september 2004, 12:08
Ze moeten aleen wel ergens op bezuinigen denk ik, bijvoorbeeld die hardware ziet dr dan al een stuk minder uit in het geheel, misschien klinken de pickups ook nergens naar.

Toch zit er op die Greaser wel een echte Bigsby...

Mr.Bluesbreaker
29 september 2004, 12:17
Ok, maar kijk eens naar de Retro Deluxe (hm, leuke backup evt, prijzen iemand? :D )
die pickup switch, element-bevestigingsstukjes en tuners, die lijken een beetje goedkoop, alsof ze na een jaar raggen dr zo af kunnen vallen...

MazeMouse
29 september 2004, 12:33
Ziet er naar uit dat er in ieder geval hout gebruikt wordt... En ze zijn ook niet te beroerd om te zeggen dat de goekopere LP's van Nato gemaakt zijn. Andere fabrikanten gebruiken dan nog wel eens rare benamingen om niet te hoeven zeggen dat het niet om mahonie gaat.

De namen zijn trouwens ook lekker strategisch gekozen. Alle modellen hebben namen waarvan de beginletters overeen komen met de originele gitaren...

Ik denk da'k maar eens zo'n Stallion ga uitproberen. Ik wil er graag nog een Strat modelletje bij hebben...

WTF is nato eigenlijk?

GuitarMaster
29 september 2004, 12:55
Ziet er naar uit dat er in ieder geval hout gebruikt wordt... En ze zijn ook niet te beroerd om te zeggen dat de goekopere LP's van Nato gemaakt zijn. Andere fabrikanten gebruiken dan nog wel eens rare benamingen om niet te hoeven zeggen dat het niet om mahonie gaat.

De namen zijn trouwens ook lekker strategisch gekozen. Alle modellen hebben namen waarvan de beginletters overeen komen met de originele gitaren...

Ik denk da'k maar eens zo'n Stallion ga uitproberen. Ik wil er graag nog een Strat modelletje bij hebben...

WTF is nato eigenlijk?

Dat is toch een soort budget mahonie? (correct me if I'm wrong...)

Mr.Bluesbreaker
29 september 2004, 13:04
Ik zat nog es ff te denken, en die Retro Deluxe ziet er toch wel erg goed uit hoor... ff gechecked en hij kost 479 euro nieuw, zou dit een behoorlijke backup voor de prijs zijn met bv een setje paf's die je eringooit? Of nog liever burstbuckers? Heeft iemand zelf deze retro deluxe?
Jammer dat ze bij mij in de buurt deze dingen niet hebben, als ik nog es in Rotterdam ben probeer ik er eentje voor de gein uit, ben wel benieuwd.

BartL
29 september 2004, 14:21
http://www.richwoodguitars.com/products/re-135-hb_large.jpg
:o :o 8-)

Sjakie
29 september 2004, 14:54
Prijzen:

http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d295.html&lmd=38258.447951

amon
29 september 2004, 15:05
ej, die hebben ook al een nieuwe site... eens langsfietsen of het assortiment ook veranderd is.... :)

guvnor
29 september 2004, 15:39
Ziet er naar uit dat er in ieder geval hout gebruikt wordt... En ze zijn ook niet te beroerd om te zeggen dat de goekopere LP's van Nato gemaakt zijn. Andere fabrikanten gebruiken dan nog wel eens rare benamingen om niet te hoeven zeggen dat het niet om mahonie gaat.

De namen zijn trouwens ook lekker strategisch gekozen. Alle modellen hebben namen waarvan de beginletters overeen komen met de originele gitaren...

Ik denk da'k maar eens zo'n Stallion ga uitproberen. Ik wil er graag nog een Strat modelletje bij hebben...

WTF is nato eigenlijk?

Dat is toch een soort budget mahonie? (correct me if I'm wrong...)

no correction necessary...

Het is inderdaad een houtsoort dat lijkt op mahonie en ook in Azie groeit. Wordt daarom ook vaak als mahonie-vervanger gebruikt door de budgetgitaarfabrikanten.
Fabrikanten noemen dit echter niet graag maar gebruiken dan vage termen om maar niet te hoeven zeggen dat het geen mahonie is...

MazeMouse
29 september 2004, 15:55
Hmmmz
Samick gebruikt het ook in hun Les Paul varianten (Avion) volgens de site.
Dus als ik de door mij geteste Samick dan enigsinds als vergelijk materiaal mag gebruiken klinkt het voor het geld niet eens zo heel slecht :)

Ben wel benieuwd naar die Bat bass :)

episua
29 september 2004, 21:20
De les pauls zien er nu behoorlijk beter uit dan diegene die ze hiervoor produceerden.

de les paul custom

http://www.richwoodguitars.com/products/re-129-bk_large.jpg

Luca P
29 september 2004, 21:40
Hiermee durf ik best het podium.

http://www.richwoodguitars.com/products/re-480-or_large.jpg

vester86
30 september 2004, 00:15
Heb zelf sinds een week of 3 een Akoestische RJ-80 (nu RJ-16 geheten) en ben er voor het geld (180) euro, Heel erg tevreden mee, na testen van verschillende andere low budget merken en modellen kwam deze er als winnaar uti de bus, Massieve top, leuke binding, en het geheel oogt chique door de lijnen in het hout van de body & headstock, en door de gekleurde tuners.

Foto komt binnenkort

BartL
1 oktober 2004, 18:26
Fuck man, net ff op een Richwood strat met gelakte hals gespeeld (welliswaar onversterkt.) Reactie: :o DIe hals voelt lekker aan man!@# Kost nieuw maarliefst 179 euro incl. hoes :o

Javaca
1 oktober 2004, 18:28
Wat vond je van het geluid?

Die ES335 vind ik nog wel een leuk ding. Voor strats zou ik denk ik eerder bij London City gaan kijken.

BartL
1 oktober 2004, 19:29
Wat vond je van het geluid?

Fuck man, net ff op een Richwood strat met gelakte hals gespeeld (welliswaar onversterkt.) Reactie: :o DIe hals voelt lekker aan man!@# Kost nieuw maarliefst 179 euro incl. hoes :o
:)

BartL
1 oktober 2004, 19:30
De les pauls zien er nu behoorlijk beter uit dan diegene die ze hiervoor produceerden.

de les paul custom

http://www.richwoodguitars.com/products/re-129-bk_large.jpg
350 pleuro.

Javaca
1 oktober 2004, 20:11
Wat vond je van het geluid?

Fuck man, net ff op een Richwood strat met gelakte hals gespeeld (welliswaar onversterkt.) Reactie: :o DIe hals voelt lekker aan man!@# Kost nieuw maarliefst 179 euro incl. hoes :o
:)

Onversterkt wil weleens meer zeggen dan versterkt.

episua
1 oktober 2004, 22:56
Over die London City strats, pak in een winkel maar es een richwood vintage strat en een LC strat. Zoek de verschillen...............

Behalve de merknaam :)

Franc
3 oktober 2004, 13:20
De les pauls zien er nu behoorlijk beter uit dan diegene die ze hiervoor produceerden.

de les paul custom

http://www.richwoodguitars.com/products/re-129-bk_large.jpg
350 pleuro.

http://www.backandforth.nl/Richwood.html
286 EURO
(heeeeel verleidelijk :) )

Annuh
3 oktober 2004, 14:04
kunnen we dus concluderen dat we ons nu met de nieuwe richwoods niet hoeven te schamen op het podium etc.?

(ja ik weet het, met een gibson loop ik er ook vrolijker bij dan een richwood maar gewoon qua prijs kwaliteit verhouding en de low budget)

p.s ik wil misschien een acoustic kopen maar vind het wel jammer dat de 18 series alleen in natural kleur zijn :-?

BartL
3 oktober 2004, 14:31
http://www.backandforth.nl/RE-60-SB.jpg
160 Pleuro :o Das zo eentje met een lekkere gelakte hals :)

Franc
3 oktober 2004, 14:40
Ik zou me zeker niet schamen met zo'n gitaar :)
Bovendien gaat het om je spel, gecombineerd met een lekker geluid, niet om het logootje op de headstock ;)

Annuh
3 oktober 2004, 14:46
danku ben ik het helemaal mee eens...sommige mensen hebben zulke problemen ook met kleren...merkt maakt toch niet uit, als je kont er maar goed uit komt :razz: (geld voor mij dan ;))

BartL
3 oktober 2004, 14:47
Mijn Fender speelt lekker...maar ik vind hem nogal lelijk :-D Boeit niks, zoalng hetlekker speelt (op de eerste plaats) en lekker klinkt (op de tweede plaats) is het goed...toch? 8-)

Franc
3 oktober 2004, 14:53
danku ben ik het helemaal mee eens...sommige mensen hebben zulke problemen ook met kleren...merkt maakt toch niet uit, als je kont er maar goed uit komt :razz: (geld voor mij dan ;))

Ja, de kont vind ik ook heeeel belangrijk :razz:
Dan maakt een logootje me helemaal niets uit ;)

BartL
3 oktober 2004, 15:28
Inderdaad zeer belangrijk...de kont.
http://hem.passagen.se/jakes/Ass.jpg
:-D

Franc
3 oktober 2004, 16:08
Oef BartL, het is maar goed dat dat fotootje het niet doet zo ;)

Mensen, NIET de link copy/pasten in je adresbalk!

BartL
3 oktober 2004, 17:28
Ram een lekkere ass of wat :o
Je moet het zelf weten :)

Franc
3 oktober 2004, 17:34
Dit topic gaat een heeeel rare kant op :)

We hadden het toch over gitaren?

Franc
4 oktober 2004, 14:56
Ik lees zoiets als dat met de nieuwe serie de LPs er beter uitzien.

Is dit

http://www.soscastoa.com/franc/RE-123-CS.jpg

er dan 1 uit de oude serie? De headstock lijkt me een beetje te groot.
Verder ziet ie er toch best goed uit? Elementkapjes enzo.
Die hebben ze er nu weer afgelaten:

http://www.soscastoa.com/franc/RE-125-CS.jpg

Ik zag een plaatje van de oude bij Back & Forth, maar dat is wsch een fout linkje geweest.

guvnor
4 oktober 2004, 16:13
Ik zie dat bij die LP ook de cutaway minder scherp is bij het nieuwe model. Vindt ik ook een vooruitgang...

Franc
4 oktober 2004, 16:19
Ja dat viel me na enige studie ook op. Die was net zo scherp als Vintage ze maakt. Fout dus.

Ik ga dit weekend een Richwood testen en ook de SG van Vintage.
Ben erg benieuwd.

SiNiSTRaL
4 oktober 2004, 17:15
Ik heb een shadow strat (tussen 88 en 94 in W-duitsland gemaakt) die ownt elke fender strat er uit :) zit schaller tremolo op enzo, allemaal top notch zooi, voor 250 pleuro 2e hands gekocht, omdat niemand het merk kent....en toch is t een heerlijke gitaar (tip voor de liefhebbers: ik heb van Ben??? vernomen dat er een shadow 2e hands bij feedback hangt voor 350 )

Annuh
4 oktober 2004, 20:01
Franc vertel je even hoe de richwood speelt? ook andere mensen zijn welkom :)

THW
4 oktober 2004, 20:22
De les pauls zien er nu behoorlijk beter uit dan diegene die ze hiervoor produceerden.

de les paul custom

http://www.richwoodguitars.com/products/re-129-bk_large.jpg
350 pleuro.
netjes hoor, en dat voor 350 euro?
Ik ga em zeker ff testen de volgende keer ik em zie :)

Franc
4 oktober 2004, 22:23
Franc vertel je even hoe de richwood speelt? ook andere mensen zijn welkom :)

Ik ga voor een uitgebreid verslag zorgen.
Even afhankelijk van welke gitaren beschikbaar zijn, wat van de LPs en dus de SG van Vintage.

Ik was dus eigenlijk op zoek naar een SG toen ik de Richwood collectie tegenkwam :D

Nu neig ik toch meer naar een LP aangezien ik me toch nooit een Gibson kan veroorloven. Dan lijkt dit toch een leuk betaalbaar alternatief.