PDA

View Full Version : Marshall van +- 200 Euro, welke?



Dkong
18 mei 2002, 23:42
Ik ben van plan over een week of 6 te beginnen met gitaarspelen. Ik koop zeer waarschijnlijk de Ibanez GSA60 gitaar, ben vandaag naar de Feedback in Rotterdam geweest (mooie winkel trouwens) en heb wat gitaren + versterkers gehoord. Dat die gitaar de beste keus is voor z'n prijs (en hoger ga ik (nog) niet) daar ben ik al van overtuigd, die keuze staat dus vast. Verder vind ik het geluid van de Marshall versterkers het mooiste, ik weet dat smaken verschillen, maar ik houd echt van dat geluid, gewoon prachtig. Dus nu moet ik nog een versterker uitzoeken, een Marshall dus, voor zo rond de 200 euro, wat raden jullie mij aan? Ik wil er vooral Guns N' Roses en Red Hot Chili Peppers op spelen, en verder wel een heleboel verschillende stijlen, zoals bijvoorbeeld Goo Goo Dolls maar ook wat ouder Lynnyrd Skynnyrd enz enz. en ook Jimi Hendrix. Nieuw of 2e hands maakt niet zoveel uit, als hij maar in een redelijk tot goede staat verkeerd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dkong op 2002-05-18 23:51 ]</font>

lars
19 mei 2002, 00:20
2ehands valvestateje met reverb.... is ook het enige wat je van marshall kan krijgen voor die prijs....

ik zou dan liever een 2ehands buizenbakje of iets anders 2ehand aanschaffenn

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lars op 2002-05-19 10:56 ]</font>

Oviv
19 mei 2002, 07:28
Ik zou inderdaad ook een 2e hands buizenversterker kopen. Als je toch bij Feedback ben, daar hebben ze wat occasions staan, links aan het begin van de gitaar afdeling. Misschien kan je daar wel een leuke Marshall tussen vinden.

Frusciante
19 mei 2002, 11:57
feedback, tja je hebt wellicht mij en onze afkeer al kunnen lezen betreffende deze bagger shop maar indien je nieuwe beginners stuf, met alle respect, koopt loop je nog niet zo gek veel risico maar ga je 2e hands inslaan bij feedback, dan heb je dus echt een aardig probleem. ik heb zo veel verhalen gehoord en zelf meegemaakt dat 2ehands gear binnen aan jaar afhaakt en zodoende je garantie vervalt. dus bezind eer gij .....
betreffende een marshall van 200 euro ?? die is er eigenlijk niet. misschien een 2ehands valvestaatje maar dat neemt wel wat risico met zich mee. probeer de oudste series is, 8280 of 8240. zijn wel goedkoop en beter (qualitatief) als de 2e series valvestates.

lars
19 mei 2002, 17:35
dat van die 2e serie slechter is dan de eerste is onzin

Dkong
19 mei 2002, 21:34
Iedereen raad dus ene buizenversterker aan, maar heb je die voor 200 euro dan?

sweet
19 mei 2002, 22:59
En als je liever eerstehands wil een VS15R met Reverb. Dan heb je 2x een gain-regelaar, master volume, bass, treble, contour en dus reverb. Helaas wel maar 15 watt en geen buizen ...

Oviv
20 mei 2002, 08:43
Ik denk dat je dat kan vergeten (om eerlijk te zijn), een buizenversterker voor 200€ en dan van Marshall. Heel misschien een 2e hands, maar die kans schat ik ook erg klein.

Misschien moet je in het begin het merk Marshall even loslaten en gewoon voor een ander merk buizenversterker kijken.

lars
20 mei 2002, 09:13
ja 2ehands heb je gewoon ene klein buizenversterkertje, maar niet van marshall... maar waarom wil je perse een marshall?? een 15 watt valvestate klinkt echt niet goed ofzo.

lars
20 mei 2002, 09:21
even pluggen trouwens, op marktplaats staat een 100 watt valvestate head voor 230 euro

Dkong
20 mei 2002, 11:23
Marshall omdat dat zo'n lekker stevig geluid geeft, ik heb even wat verschillende merken gehoord maar Marshall vind ik gewoon het mooist. Ik zal die advertentie op marktplaats ff opzoeken.

Dkong
20 mei 2002, 11:27
VS30R ligt erg voor de hand om 2e hands te kopen, is niet moeilijk aan te komen, altijd rond de 180 of 200 euro ongeveer, klinkt die een beetje?

Moonchild
20 mei 2002, 13:15
Op 2002-05-20 11:23, schreef Dkong:
Marshall omdat dat zo'n lekker stevig geluid geeft, ik heb even wat verschillende merken gehoord maar Marshall vind ik gewoon het mooist.


en dacht jij dat elke marshall versterker hetzelfde klinkt? waarom denk je dat ze verschillende versterkers aanbieden? omdat ze allemaal hetzelfde klinken??

en wie weet, misschien heeft die gast bij feedback jou wel een Marshall buizenamp laten horen, en heb jij die vergeleken met een of andere solid state van Fender ofzo.
En ja dan zal die Marshall gain wel mooier klinken dan die Fender gain (ik ga drvan uit dat je de gain van de Marshall o zo mooi vond, want clean heb ik wel betere amps gehoord)
dus misschien hebben ze bij feedback jou wel aan proberen te smeren ofzo.

Dkong
20 mei 2002, 13:33
Leuk he, lekker zeiken. Ik heb de VS65R gehoord, degene die het dichtst in de buurt komt van de VS30R die voor deze prijs erg voor de hand ligt. En verder heb ik nog een 2 Fenders gehoord waarvan ik de modellen niet weet, 1 was 175 euro en de ander 300.

SchaapOpJeHoofd
20 mei 2002, 22:37
Kan me niet voorstellen dat een Fender van 175 euro buizen is. 300 euro komt wel al in de buurt, weet je welk model het was?

Dkong
21 mei 2002, 11:01
Ze waren allemaal gene buizen want ik vroeg naar normale versterkers omdat buizen voor 200 euro waarschijnlijk te duur zijn, of je moet vele geluk hebben. Model weet ik niet, dat zei ik ook al.