PDA

View Full Version : [Riff Contest] Gert-Jan



Gert-Jan
28 september 2004, 22:41
Nou dan moet ik ook maar :razz: :razz:

Een poging althans, meer is het niet. Wel leuk om een beetje met de backing te experimenteren. Je mot wat in je avonduren. :D :D


http://www.gjvanwijk.nl/riff_gj.mp3

Shakeel
28 september 2004, 22:52
Hey GJ klinkt weer netjes man, tof eerst een vloeiende solo daarna die funky slag erbij 8-) en dan die outro :o


Top :D

Jeroenvanhulsteijn
29 september 2004, 01:43
erg laid back feel. heel tof gedaan. die outro vind ik ook errug leuk.

fördärvad
29 september 2004, 01:48
Ik vind het persoonlijk één van de betere tot nog toe. Gaaf geluid trouwens (vanaf 0:22 vooral).

Ik krijg er ook zin in, ik zal morgenavond eens wat gaan proberen. :-D

Gert-Jan
29 september 2004, 08:03
Hey Jongens,

Bedankt voor de replies 8) 8)

Stratman70
29 september 2004, 11:23
Ook al vind ik je een rare kwiebus, eerlijk is eerlijk: je spel, geluid en compositie zijn werkelijk mooi en netjes gedaan, zoals eigenlijk wel het meeste werk wat ik tot nu toe van je gehoord heb!

Met name op je geluid ben ik gewoonweg jaloers.

Gert-Jan
29 september 2004, 18:23
Met name op je geluid ben ik gewoonweg jaloers.

'T is maar een strat / POD (en niet eens een XT :razz: ) combinatie.

Bosch
29 september 2004, 21:40
Ah te gek! Eindelijk weer eens een recording van G-J! 8-)

Die speelstijl van jou vind ik echt te gek. Het zweeft echt heerlijk en je tone is altijd al mooi geweest. Gaaf die off-key-fusion-dingetjes (bij 0:11-0:12). Heel af en toe van die Holdsworth-combinaties zonder dat het echt Holdsworth wordt. 8)

Dat slagstukje vind ik minder maar hoe je daar invalt is juist echt weer zo'n trademark van jou. Die timing en tonen klinken echt "sferisch" (een woord dat geloof ik kortgeleden op dit forum is geintroduceerd :D ).

De beste inzending tot nog toe!!!

fördärvad
29 september 2004, 21:42
Met name op je geluid ben ik gewoonweg jaloers.

'T is maar een strat / POD (en niet eens een XT :razz: ) combinatie.
Mag ik vragen welke settings jij gebruikt? (puur om te vergelijken, ik heb een zeer sterk gelijkend geluid, ook uit een pod 2.0)

Das Schaap
29 september 2004, 22:18
Damn alweer zo´n vroege inzending. :o
Moest wel ff wennen, dit is echt weer een heel andere aanpak, erg lekker, erg GJ. 8-) Snelle licks worden wel een beetje een brij in die sound, das jammer. Want verder klinkt ie echt goed. En weer dat blije stukje net zoals Stratman had alleen dan weer net iets anders. :wink:
Al met al wel lekker. :cool:

Gert-Jan
29 september 2004, 23:11
@Bosch - Bedankt voor je reply. Too many credits :oops: :oops:

@fördärvad - veel mid, beetje bas, beetje treble. Modern High Gain, drive vol en een delay

@Das Schaap - Bedankt voor de reply. Je hebt gelijk over die 'brei'. Een van mijn problemen is om snellere licks goed hoorbaar te spelen wanneer ik vol in de scheurstand sta. Clean lukt dat een stuk beter. Ik werk eraan!!

fördärvad
29 september 2004, 23:52
@fördärvad - veel mid, beetje bas, beetje treble. Modern High Gain, drive vol en een delay
haha, dat vermoedde ik al, ik gebruik ook modern high gain, drive (bijna) voluit, dezelfde eq instellingen. Ik gebruik alleen veel reverb ipv delay.

:-D

boudewijn
29 september 2004, 23:58
he muzikaal weer hoor echt te gek

en ook een lekker soundje trouwens is dit rechtstreeks met de pod

ik denk het haast wel of niet ??

slagje vind ik niet zo heel mooi maar hoe je er

weer uitkomt vind ik te gek gedaan lekker mee met de bass

zeer smaakvol allemaal :-D :-D

Groet Boudewijn

Gert-Jan
30 september 2004, 10:21
@Boudewijn - Dank U dank U danK U :razz: :razz:

abbys
4 oktober 2004, 10:30
hoooow man, geef de anderen nog een kans :o :wink: getver dat was....stevig, mooi, nouja, you know (die off-key funkslag vond ik g e n i a a l) :speed:

Gert-Jan
5 oktober 2004, 17:39
Ha ha, bedankt voor je reactie. :razz:

Hempo
5 oktober 2004, 19:32
een van de betere inzendingen :)

Gert-Jan
6 oktober 2004, 00:27
:oops: :oops:

charlie45
7 oktober 2004, 17:36
dit vind ik heel lekker, ik snap niet hoe je op deze akkoorden komt.. maar het klinkt goed.
sound is ook heel goed, en bewijst voor mij dat sound uit je vingers komt want ik haal dit dus niet uit een pod..

anoniem
8 oktober 2004, 22:57
Hey Charlie,

Bedankt voor je reply. Die accoorden zijn gebaseerd op de baseline en daar kun je heel veel kanten mee op. Dat blijkt wel uit de verschillende inzendingen.

Gert-Jan
9 oktober 2004, 10:03
Hoe kan ik nou ineens als GAST een reactie geven. Hey Brambo er zijn een paar bitjes omgelazerd in dit forum :razz: :razz:

amon
17 oktober 2004, 23:00
klinkt erg leuk, dat slagje tussendoor misschien net iets te veel verandering van geluid IMO maar wel leuk!

verder niets op aan te wijzen, erg mooi!

SYMPHONY
21 oktober 2004, 01:13
Bedankt voor je reactie, jou stuk mag er ook wezen :)
Ik vind de funkie chords wel leuk, ben ik niet zo thuis in :(
En inderdaad is het leuk om over verschillende muziek stukjes te spelen.

Greetz Dennis

segers
25 oktober 2004, 13:32
Deze is ook erg lekker!!! :-D :-D

erwin_ve
25 november 2004, 12:46
Deze is idd erg lekker! Mooi hoe je de backing naar je hand zet! Het klinkt super relaxed, mooie toon en hoor ik Richard Hallebeek invloeden?(echt te gek!)

Gert-Jan
25 november 2004, 15:26
Hey Erwin,

bedankt voor de reply. Ik was die hele riff-contest al weer vergeten :razz: :razz:

Hallebeek invloeden? Inderdaad ja, hij is toch wel mijn grote voorbeeld, al zal ik nooit in de buurt komen van wat hij kan, die gast is echt waanzinnig goed. Maar na een jaar les van hem probeer je toch het een en ander van het geleerde in de praktijk te brengen. Wel een nuttig jaar geweest (voor mij althans :razz: )

Ken jij hem ook?

erwin_ve
26 november 2004, 10:28
Ik ken alleen Richard Hallebeek z'n muziek!