PDA

View Full Version : twijfelen om te beginnen met spelen



Ronald
28 september 2004, 20:14
hey mensen,

de zangeres van mijn band is mischien van plan om te gaan gitaar spelen. maar ze twijfelt nog heel erg. ik heb dr al aangeboden dat ze de komende tijd mijn ouwe gitaar mag lenen en dat ik dr les zou gaan geven. ik heb namelijk op die manier ook leren gitaar spelen. en zo loopt ze ook geen risico van dat ze een gitaar koopt en er dan later niks meer mee doet.

ze heeft wel een paar keer gezegd dat ze wel zou willen spelen, maar ja ze twijfelt dus heel erg. maar ik heb het idee dat ze wel heel graag wil maar dat ze gewoon teveel naar de nadelen kijkt: moeilijk, pijn in de vingers, tijd , geld enz. wat ik dus overigens allemaal geen goeie redenen vind om nie te gaan spelen

hoe overtuig ik haar om te gaan spelen? ( ja overtuigen klinkt beetje vreemd mischien want van mij hoeft ze natuurlijk nie te gaan spelen, maar ja snapt wel wat ik bedoel)

kheb al gezegd dat ze nie allemaal moet gaan zitten twijfelen en dat als ze wil gaan spelen dat ze da gewoon moet doen en wil ze het nie dan nie.

mischien kennen jullie zelf ook wel van zulke mensen? hoe kan ik haar het beste overtuigen om gewoon te gaan spelen als ze da wil ?

vester86
28 september 2004, 20:18
gitaar + oefenamp (of is het akoestisch) in dr handen drukken en weigeren terug te nemen :lol:

Aangezien je er weinig zelf meer mee doet, begrijp ik uit je verhaal, kun je die gitaar best aan jullie zangeres "te leen" meegeven, why not?

Gewoon een beetje doordrukken, uiteindelijk zal ze dr blij om zijn denk ik

kokteejl
28 september 2004, 20:19
:-?
Als ze zo zit te twijfelen...mmzz..is dat niet zo'n geval dat wanneer het effe pijn krijgt in de vingers er direct mee kapt? "omdat het zogezegd toch niet ging gaan?"
En ja overtuigen, doe ik soms ook (meer opdringen en zo, bijna verplichten, dreigen, chanteren, etc etc - vrouwen zijn nu eenmaal sexy men zo'n plank in hun handen) maar dat helpt niets (jammer...)
Moet je niet héél gemotiveerd zijn om gitaar te leren spelen?

Ronald
28 september 2004, 20:20
ja da denk ik dus ook , want ik ken ook een ander meisje da nu al een maand of 4 gitaar speelt en die zat voor zn begon ook zo te twijfelen en nu speelt ze 4 maanden en ze vind het echt helemaal geweldig en ik dat dat bij mn zangeres precies het zelfde zal zijn.


maarre je moet natuurlijk ook goed begrijpen dat ik haar nie probeer te dwingen ofzo , ze moet het natuurlijk zelf weten of ze het doet of nie. maar als ze het niet gaat doen terwijl ze het wel wil is natuurlijk wel heel erg zonde



enne kokteej , ja daar heb je natuurlijk ook gelijk in , ik heb ook tegen dr gezegd dat gitaar spelen meer een kwestie van willen dan van kunnen is

vester86
28 september 2004, 20:22
nee inderdaad, je moet haar niet dwingen: gewoon die gitaar een keer leuk inpakken en "cadeau" doen, als is het maar bij wijze van...
vind ze in ieder geval leuk, neem ik aan

Ronald
28 september 2004, 20:24
lol nou nie gaan overdrijven he :roll:


maar het zal me niks verbazen dat als ze zou gaan spelen dat ze dan na een tijdje helemaal verslaafd raakt aan gitaar spelen zoals iedereen hier :razz:

kzou dr mischien ff wa meer op de voordelen moeten wijzen

vester86
28 september 2004, 20:28
hoezo overdrijven, je hoeft het niet letterlijk cadeau te doen, maar als je het haar gewoon te leen geeft, en er een leuk pakpapiertje om heen doet, dan is ddat wel leuker....

Joris

Ronald
28 september 2004, 20:47
ik maakte maar een grapje :) maar een pakpapiertje lijkt me ook weer nie nodig hoor. kzou um gewoon in mn gitaartas brengen , komt ie tenminste heel aan :wink:

Bigfoot414
28 september 2004, 21:45
Ik ken niemand die uit 'verveling' gestopt is met gitaarspelen. Al mag je zangeres dan nog zeuren over pijnlijke vingers, als je het een beetje kan willen de meesten niks anders meer!

Ronald
28 september 2004, 21:47
precies da was dus ook bij de andere meisje waar ik het over had paar posts terug. :) gitaar spelen is gewoonweg het mooiste wa er is :)

nu moet ik mn zangeres alleen zover krijgen dat ze begint en dat ze ook doorzet

ik vind het trouwens sowieso wel heel goed dat ze het overweegt, want er zijn toch wel veel te weinig zangeressen die ook een instrument bespelen

bert k
28 september 2004, 23:49
Laat haar eens een avondje op gitaarforum rondkijken :)

Wormaap
29 september 2004, 00:00
Laat haar eens een avondje op gitaarforum rondkijken :)
Dan durft ze niet meer :-D

Even serieus: Gewoon zorgen dat ze begint, dan wil ze nooit meer anders :)

Jammin J
29 september 2004, 00:48
idd gewoon zorgen dat ze begint, vindt ze het leuk dan gaat oefenen vanzelf is mijn ervaring. Is dat niet het geval dan wordt het niks. Ik ken veel mensen die zijn begonnen en elke dag van zichzelf "moesten" spelen, ze zijn inmiddels weer gestopt. :D

Laat het er gewoon proberen:
Vind ze het niks --> shit happens :-(
Vind ze het tof --> Join the club 8-)

Succes!

Nicci
29 september 2004, 10:16
van trekken aan een dood paard krijg je rugpijn.

Quadrifoglio
29 september 2004, 10:59
Misschien moet je haar eens vertellen dat er, inclusief mij, een hoop mannen zijn die vrouwen met gitaren uiterst aantrekkelijk vinden :D

taylor
29 september 2004, 11:22
ik denk dat zo iemand beter niet kunt leren spelen,als je denkt dat je in een paar maand talent voor gitaar spelen hebt dan begrijp je muziek zowizo niet lijkt mij.

als je ergens voor gaat doe je dat niet half gas ofzo,het lijkt mij ook heel naar om iemand les te geven die eigenlijk niet wil.(of niet overtuigd is)

dus laat er lekker zingen :)

munkie
29 september 2004, 12:26
Sexy dames met gitaar, is daar het succes van Dean niet op gebaseerd :-D
Vrouwen in een band willen alleen maar zingen, staan ze lekker in het middelpunt der belangstelling. Een instrument bespelen "izze moeilijk" (Maxima :D ) en levert geen extra aandacht op.
Nog even uit het bolle hoofd het repertoire van een Top 100 Band Met Zangeres: Anouk, Melissa Etheridge, Tina Turner...

Ronald
29 september 2004, 14:57
de meningen zijn een klein beetje verdeeld dus , maar kheb het idee dat de meeste hier toch voornamelijk zoiets hebben van laat dr in ieder geval beginnen :)

Bluesbreaker
29 september 2004, 15:09
niet doen man, er zijn al meer dan genoeg gitaristen :D

Nicci
29 september 2004, 15:15
precies. toetsen of trompet, daar is vraag naar.

Ronald
29 september 2004, 15:23
trompet :-?

nou een ander instrument zie ik dr sowieso al nie gaan doen hoor dus daar hoefde nie mee aan te komen

Nicci
29 september 2004, 15:25
juist, trompet. en als een beetje aanleg heeft kan ze zo in onze band aan de slag, want wij zoeken er nog 1.
:cool:

Ronald
29 september 2004, 15:28
lul :-D