PDA

View Full Version : Toad Works Death Rattle



Lutz
28 september 2004, 19:23
ik heb momenteel GAS voor een Toad Works Death Rattle pedaaltje

ik kan het krijgen voor €189,90 is dit een redelijke prijs?

en wie kan mij iets zinnigs vertellen over dit pedaal ? en ja ik heb de zoek functie gebruikt maar vond nix nuttigs terug


thx in advance


Lutz

Speeddemon
28 september 2004, 19:48
bij Musictoyz staan ze voor $149 nieuw.
+ $20 verzenden ofzo= $170 = 135 euro.

k waarschuw je maar.

Marco5150
28 september 2004, 19:56
bij Musictoyz staan ze voor $149 nieuw.
+ $20 verzenden ofzo= $170 = 135 euro.

k waarschuw je maar.

Maar dan moet je nog wel invoerrechten enzo betalen. (denk ik tenminste) En je moet een creditcard hebben om daar iets te bestellen.

Jeroenvanhulsteijn
28 september 2004, 20:10
belasting = +20%
invoerrecht = errrm 0,9 %???
inklaringskosten = ongeveer 10 euro

Ben je nog altijd ietsje goedkoper uit

Robbert
28 september 2004, 21:25
Eerste versie of tweede versie (= met extra gain knop)?

Mitch
28 september 2004, 22:06
Met invoerrechten kun je mazzel hebben, maar de laatste tijd wordt er scherper gecontroleerd dan een jaar terug.

Lutz
29 september 2004, 09:26
http://www.tone-toys.com/de/Death_Rattle.html


het gaat om deze, dus 2de versie denk ik


enne wat die douane kosten betreft: heb ik bij tone toys nog niet moetten betalen en als je je pakketje ontvangt krijg je er gewoon een briefje bij met de vraag als het je uitkomt om het bedrag op hun rekening te storten, dit is dan weer makkelijk voor mij aangezien ik geen credit card heb, en ik betaal ook geen verzendingskosten, dus voor mij is tone toys redelijk ideaal :cool:

Robbert
29 september 2004, 09:32
Hij kost nieuw (2e versie) in de US 165 USD, dus ruwweg 140 Euro. Een verschil van 50 Euro dus.
Is best wel behoorlijk, maar het is ook een vrij zwaar pedaal om te verzenden. Plus het risico wat je loopt mocht er iets fout gaan.

Dus aan jou de keus :D

Lutz
29 september 2004, 10:03
hmm, op gebied van prijs hebben jullie mss idd wel gelijk ja . . .


maar daarmee weet ik nog nix meer over het pedaal :-D


dus is ier hier iemand met ervaring ?

Robbert
29 september 2004, 13:09
Jahaa, hiero! <zwaai zwaai> :D

Leuk pedaal: een tweed en een plexi kant. Voorheen hadden ze een gemeenschappelijke gain knop, waardoor er volume verschil was tussen de twee kanalen; nu dus onafhankelijk in te stellen.

De tweed gebruik ik zelf niet eigenlijk, is meer een soort EQ bij mijn Deluxe reverb.
De Plexi kant is lekker ruw, staat me bij dat Michel hem ietsje te veel "in het hoog" vond. Weet ik niet zeker meer.

Dit is overigens wel typisch zo'n pedaal dat wel of niet lekker werkt met je versterker/gitaar, maar dat is wel vaker met OD/Distortions.

Check de samples van Rev: http://www.rivercityrockets.com/DeathRattle.html

Lutz
29 september 2004, 13:18
leuke samples idd,

nog een vraagje, die boost functie kun je die afzonerlijk van de 2 kanalen gebruiken of moet je die samen met de tweed of plexi gebruiken ?


enne hoe word het ding gevoed ? een 9Vtje erin of met een adapter?

Robbert
29 september 2004, 13:19
leuke samples idd,
nog een vraagje, die boost functie kun je die afzonerlijk van de 2 kanalen gebruiken of moet je die samen met de tweed of plexi gebruiken ?

Ja, kan onafhankelijk.



enne hoe word het ding gevoed ? een 9Vtje erin of met een adapter?
Yep.


Dat was het? Is dan 5 Euro alstublieft :D

Lutz
29 september 2004, 13:21
leuke samples idd,
nog een vraagje, die boost functie kun je die afzonerlijk van de 2 kanalen gebruiken of moet je die samen met de tweed of plexi gebruiken ?

Ja, kan onafhankelijk.



enne hoe word het ding gevoed ? een 9Vtje erin of met een adapter?
Yep.


Dat was het? Is dan 5 Euro alstublieft :D


http://members.rott.chello.nl/jnoordam/euro/bil5ea.jpg astu :-D

Mitch
29 september 2004, 13:25
Op de pedalendag 1 klonk -ie inderdaad een beetje fel. Maar goed, dat was een korte introductie en dan nog: sommige sounds klinken geweldig als je in je eentje speelt, maar komen totaal niet tot hun recht in een bandsituatie. En andersom....
Op pedalendag 2 deed ik een kort voorbeeld van een low gain lead sound met de Banzai COld Fusion en de Barber Tone Press. Weinig enthousiasme. Een week of wat later hadden we een gig en toen Lucky het live hoorde heeft -ie meteen een TP gekocht :D

Dikke kans dus dat de Plexi kant geweldig door de bandmix snijdt :wink:

Robbert
29 september 2004, 13:30
Indeed, heb je helemaal gelijk in. Dus; gewoon kopen dat ding :wink: