PDA

View Full Version : invoeren uit usa



bartolfiets
28 september 2004, 19:15
halllo,
even een vraagje, misschien is er iemand die het weet.
hoe zit het precies met gitaren invoeren uit de usa.
moet je extra invoerbelasting betalen, en hoeveel?
bijv van guitartrader.com je betaalt zowieso al $179 shippingkosten + .......???

vester86
28 september 2004, 19:19
Hej, je bent nieuw hier, en het eerste wat je moet doen is even verder kijken en zoeken naar hetzelfde onderwerp, onderaan de pagina staat er namelijk genoeg over geschreven, of gebruik de zoekfunctie

(slotje)

Morpheus
28 september 2004, 19:36
tis eigenlijk heel simpel. wil je die transportkosten voorkomen, ga voor dat bedrag dan gewoon naar de states,zie je nog wat leuks ook. koop daaaar de gitaar (STUKKEN goedkoper dan hier, soms wel bijna of meer dan, de helft) maar: kom je bij de douane, en ze zien t,moet je grofweg 25% extra belasting betalen (give or take a percentage) das dan btw+invoerrechten.

doe je dat niet word je dure gitaar geconfiskeerd, en moet je t alsnog betalen PLUS een boete. doe je dat niet, heb je kans gedaagd te worden.

(zien jullie wel mensen, in plaats van doorverwijzen kan je heus wel ff eeeeen minuutje de tijd nemen om t uit te leggen. jij je menselijke daad voor de dag gedaan, die jongen weer blij)

joke
28 september 2004, 19:42
ja ik heb contact gehad met een amerikaanse verzamelaar en die had voor mij een artist ibanez ar 50 voor rond de 400 dollar maar daar kwam bijna 250 euro aan vrachtbelasting en kosten , btw en invoer rechten etc bij!!!
niet gedaan dus.

The Mule
28 september 2004, 19:49
Best leuk en aardig, maar voor $200-$250 een retourtje Amerika, incl. verblijfkosten en vervoer is een tikkie optimistisch, vind je niet? Dan maar beter doorverwijzen naar de zoekfunctie (zoek bv. op Amerika, dollarkoers, import, eBay). Er zijn hier een paar mensen met concrete ervaring, die er in eerdere topics ook nog eens uitgebreid verslag van gedaan hebben. En de percentages zijn 19% BTW over de waarde en 3,2% over de waarde + transportkosten. Zo was het in elk geval toen ik vorig jaar een PRS Cu22 Artist hierheen haalde (achteraf gezien voor Erik = Anders Destium, nou ja... :wink:) met alsnog zo'n 2000 euro 'winst' ten opzichte van de NL winkelprijs...

Morpheus
28 september 2004, 20:05
als ik mijn gitaar in de VS ga halen, blijf ik écht maar een of twee dagen, niet langer. dan red je t met gemak, 250 euro aan tickets eten en nachtje hotel.

jerox
28 september 2004, 20:05
Morpheus, mijn complimenten. Je hebt ondanks de doorverwijzing toch even de moeite genomen om iets uit te leggen.
Tja het is zo simpel, even een uitleg geven welke misschien voldoende is en dan gewoon doorverwijzen naar de zoekfunctie.

Het kan echt allemaal veel vriendelijker Vester.....

vester86
28 september 2004, 20:12
ja dat weet ik, meestal geef ik ook een korte utileg, maar ik weet hier toevallig niet zo veel van, en ik weet dat er op dezelfde pagina ook een topic over een gibson invoeren staat, en ik heb een beetje een hekel aan luie mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is (ja, ik ben zelf ook wel lui bezig ja)

Joris

bert k
28 september 2004, 20:17
Ik vind dat vester2895 het best vriendelijk zei. Precies hetzelfde onderwerp is vorige week uitgebreid aan bod gekomen in Diversen, dus wel de moeite waard om daar ff te zoeken.

vester86
28 september 2004, 20:19
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=38416

Alsjeblieft, Nou goed?? :razz: :P

jerox
28 september 2004, 21:14
Het is al goed, en ik heb je niet onvriendelijk genoemd. Ik word alleen wel eens moe van al die -kijk in de zoekfunctie- antwoorden. Kun je nooit eens een leuke discussie opzetten over het waarom van de vraag.

Misschien begrijpelijk?

kips2
29 september 2004, 13:13
Gitaar in de US kopen en vervolgens hier invoeren zonder die klote-invoerheffingen/belasting e.d. te hoeven betalen is best mogelijk, zo lang je maar een gitaar met een geschroefde hals koopt.
Een vriend van mij kocht laatst een Strat in New York, vroeg aan de verkoper of ie ook nog even de hals van de gitaar af wilde schroeven, deed hals + body in z'n koffer en liep op Schiphol vrolijk langs de douane naar buiten. Mensen met alleen maar een gewoon reiskoffer worden er nou eenmaal minder snel uitgepikt dan mensen met een gitaarkoffer in de hand.... Je houdt zelfs op deze manier natuurlijk altijd enig risico op een boete, maar het is toch het afwegen waard.

Geen dank. :-D

abbys
29 september 2004, 15:54
eh? kijken ze alleen de handbagage na met die maffe straaldingetjes? Niet de koffers? das nou es vreemd ^^

Morpheus
29 september 2004, 15:57
wat je OOK kan doen, is niet moeilijk doen, en gewoon belasting betalen....

t halen uit de vs scheelt zoveel, dat ik denk: boeie, dan betaal ik maar wat extra belasting...t scheelt peanuts.....

Morpheus
29 september 2004, 15:57
wat je OOK kan doen, is niet moeilijk doen, en gewoon belasting betalen....

t halen uit de vs scheelt zoveel, dat ik denk: boeie, dan betaal ik maar wat extra belasting...t scheelt peanuts.....

AART
29 september 2004, 16:56
kan je niet vanuit een ander land(duitsland ofzo?) waar je minder belasting hoeft te betalen naar amerika vliegen?
binnen de eu word toch niet gecontroleerd....
:-?

Morpheus
29 september 2004, 17:10
maar ook daar controlleert men. ook ongeveer 23% extra in totaal. in belgie ook....

kips2
30 september 2004, 00:19
eh? kijken ze alleen de handbagage na met die maffe straaldingetjes? Niet de koffers? das nou es vreemd ^^

Uiteraard, maar je koffer gaat alleen bij het inchecken voor de terugvlucht uit de US naar Nederland door de scanner. Dan zullen die Yanks misschien wel hun vraagtekens zetten als er een gedemonteerde Strat in een reiskoffer op het scherm verschijnt, maar het is nou eenmaal niet verboden om een gitaar in 2 delen uit Amerika in een vliegtuig mee te nemen.... In Nederland aangekomen gaat je bagage niet meer door de scan.

Wat betreft die invoerbelasting: als ik die zou betalen zou voor mij de lol er al meteen af zijn. Al is het maar 100 euro: ik heb al voor dat ding betaald in de US, dus waarom moet ik dan in Nederland ook nog 's een keer geld geven aan de staat???Wat heeft de staat met mijn gitaar te maken? Principekwestie...

kips2
30 september 2004, 00:19
eh? kijken ze alleen de handbagage na met die maffe straaldingetjes? Niet de koffers? das nou es vreemd ^^

Uiteraard, maar je koffer gaat alleen bij het inchecken voor de terugvlucht uit de US naar Nederland door de scanner. Dan zullen die Yanks misschien wel hun vraagtekens zetten als er een gedemonteerde Strat in een reiskoffer op het scherm verschijnt, maar het is nou eenmaal niet verboden om een gitaar in 2 delen uit Amerika in een vliegtuig mee te nemen.... In Nederland aangekomen gaat je bagage niet meer door de scan.

Wat betreft die invoerbelasting: als ik die zou betalen zou voor mij de lol er al meteen af zijn. Al is het maar 100 euro: ik heb al voor dat ding betaald in de US, dus waarom moet ik dan in Nederland ook nog 's een keer geld geven aan de staat???Wat heeft de staat met mijn gitaar te maken? Principekwestie...

Wormaap
30 september 2004, 00:30
Op'n beetje dure gitaar scheelt je dat toch al gauw 2 keer je reisje (24% op'n gitaar van pak'm beet 2000 piek is best veel als je't kan besparen)
^^^Dit was'n reactie op Morpheus op't eind van de vorige pagina, maar't was me nog niet opgevallen dat er een pagina bijgekomen was :P

BramVersteeg
30 september 2004, 10:56
Hhhmm, in 2 delen in de koffer is niet zo'n slecht idee! Ik moet ook maar eens een keer naar de states :D.

KramerAmsterdam
30 september 2004, 14:39
Ik heb wel 10 gitarne de grens overgesjouwd..maar meer dan 5 in een trip valt niet mee...en nee, dat zou ik niet snel en graag willen met een van 2000E...maar ja...zo veel geld zal ik nooit spenderen aan een gitaar.

Remy

The Mule
30 september 2004, 17:08
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de eerste die dat binnenkort doet, een paar losse delen in de koffer. Het lijkt me een enorm risico, en de douane is niet helemaal gek... (helaas)

Brianmayrulezzz
30 september 2004, 17:30
laatst gaf iemand ook een site uit japan op... ik kan 'm niet meer vinden via de zoekfunctie. Weet iemand die nog? Paketten uit Japan schijnen minder vlug open gemaakt te worden dan uit de VS...

En btw, als je uit duitsland per postorder besteld, moet je alleen 4% extra btw betalen + nog verzendkosten. Dat is echt niks. Ga je gewoon naar Duitsland, dan hoef je nix extra te dokken...

KramerAmsterdam
30 september 2004, 22:20
Zoals ik zei ik heb het vaak gennoeg gedaan. 2 bodies en 2 nekken gaan zo de handbagage in. Is mijn voorkeur..zo kan je er een oog op houden, meer dan in de koffer. De koffer heb ik ook gedaan, kan redelijk, zolang de body/gitaar niet tegen een zijkant klem zit en het hele handeltje niet schuift. Wel een 'harde'koffer hebben.

Remy

gitaarwereld
1 oktober 2004, 08:35
Als je een gitaar importeert vanuit de VS moet je meestal de prijs van de gitaar in dollars betalen. Houdt dan wel rekening met de 6,- euro kosten voor het omwisselen en je moet meestal alles vooruit betalen.
Verder als de gitaar aankomt bij de douane in NL dat gaat er 3,2% douanrechten overheen. Over het geheel betaal je dan nog eens 19% BTW. Verder de shippingcosts bij UPS zijn +/- 200 dollar. Via UPS heb je je gitaar in vijf werkdagen thuis.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel