PDA

View Full Version : Angel & Take My Breath Away Tuck & Patti achtig arra



Harald
28 september 2004, 16:51
Twee live opnames van mijn duo Lifeline. Rechtstreeks naar minidisc gemixt, daarna niet echt bewerkt.

Take My Breath Away volgt grotendeels het arrangement van Tuck & Patti. Angel (Jimi Hendrix) is een eigen arrangement.

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/angel.mp3

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/takemybreathaway.mp3

JanB
28 september 2004, 19:05
Take my breath away is mooi, goed en mooi gedaan. Petje af.

Angel vind ik wat minder. De gitaar is enerzijds te ielig, anderzijds weer te druk. Ik weet niet goed wat er anders moet, maar moet beter kunnen denk ik. De zang zou ik ook wat anders aanpakken. Na twee nummers wordt het al wat eentonig.

Al met al, mooie kwaliteit. Vooral doorgaan...

sneez0r
29 september 2004, 16:35
Het klinkt nog niet zo lekker als bij Tuck & Patti zelf, maar jullie zitten op de goede weg.

jimihendrix
18 oktober 2004, 15:03
hey,

de angel, klinkt opzich wel goed,
alleen de zang...moest iets veranderd worden.
en wat meer ritme in de gitaar.

welke tab heb je er bij gebruikt"?
want volgens mij klopt hij niet helemaal.

Marco

Harald
18 oktober 2004, 16:05
Geen tab, wel ergens een akkoordenschema vandaan gehaald, wat inderdaad alleen bij benadering was. Het idee is zoveel mogelijk van de essentiele gitaarfrutsels in stand te houden met een groot deel van de baspartij, en dat tegelijk kunnen doen op 1 gitaar.

Het outro wijkt wel bewust af. Volgt het origineel wel min of meer maar blijft in A (het nummer staat origineel niet in A, msar is hier gedaan voor de zang) Bij Hendrix moduleert het daar naar een andere toonsoort en heeft het een behoorlijk psychedelische sfeer. Vonden wij eigenlijk allebei niet mooi, en zoals het hier is wel. Is uiteraard een kwestie van smaak. Outro heeft nu natuurlijk wel een heel ander effect dan in origineel. Aanpak als ballad is wel de bedoeling hier.

Gitaarpartij heeft trouwens wel wat foutjes, op een gegeven moment pak ik ergens een G akkoord waar ik een A moet hebben. Vang dat op door er naar toe te glijden. Misschien dat het daarom wat druk overkomt. Publiek reageert in ieder geval altijd goed op dit nummer. Bij deze opnames waren er niet zo veel mensen. Had het zelf ook wel graag zonder publiek thuis opgenomen, maar zangeres krijgt studio-koorts, of hoe je dat ook zou moeten noemen. Voordeel van live opnemen is wel dat je niet over elke kleine misser gaat vallen. Dat kun je ook overdrijven. Resultaat is dan meestal dat je niets opgenomen krijgt. Ben ik ook wel goed in :roll:

Harald
18 oktober 2004, 16:12
Krijg je weer een dubbele post nadat je twee keer een 404 error krijgt. Ghost In The Machine?