PDA

View Full Version : SHEPPARD (eigen nummer harrie beton en zijn band)



harrie-beton
28 september 2004, 14:14
het nummer heet "sheppard".
dit is de link: 3,9 megabyte.

http://217.120.167.227/website1/opname_sept2004/10%20sheppard%2026-09-2004.mp3

voor de liefhebbers: het is een 8 sporen oefenruimte opname.
1 kick drum, 2 snare, 3 hoge-tom, 4 mid-tom, 5 overhead boven de ride
6 basgitaar line in 7 gitaar pod xt line in 8 zang shure sm58.
Alles live geen overdubs.
Opgenomen zondag 26 sept. Gemixed 27 sept, online 28 sept.

Voor de gitaar freaks (dit is gitaarnet...)
Ik speel op dimarzio rails brug element en de podxt simulatie is een 5150.
De coupletten speel ik door met mijn vingertoppen op de snaren te tikken.
Het bier in de oefenruimte was van de Aldi.

Negative K3 fan
28 september 2004, 14:26
Eerst datgene maar dat gezegd moet worden, de zang ligt niet binnen mijn smaakbereik (eufemisme).

De mix/opname etc is wel best goed, erg bovengemiddeld voor een 8 sporige oefenruimte opname!!

de gitaarpartij is erg leuk en vrij origineel, gitaartoon is ook goed, komt lekker door de mix. Wat waren je settings op de pod?

bas is strak genoeg en is er ook lekker in gemixt.

de drums klinken misschien een klein beetje droog, maar wel goed en strak.

Stratman70
28 september 2004, 14:30
Jammer dat de zang er soms niet goed doorkomt. Inderdaad originele gitaarpartij. Best een lekker nummer!

Respect!!!

Bouke
28 september 2004, 14:59
Hey,

Ik vind het een leuk nummer. De zang lijkt een beetje los te staan van de rest van de productie, die overigens heel behoorlijk klinkt. Zang is heel droog en zit niet lekker in de mix. Verder is het netjes gespeeld en best wel pakkend, zeker de heftigere stukkies.

Leuk man!

Bouke

harrie-beton
28 september 2004, 22:42
Eerst iets over de gitaarsound.
Het gitaargeluid is de podxt versie van de Peavy 5150 MK II lead channel.
Beetje galm en beetje delay.

http://217.120.167.227/website1/opname_sept2004/sheppard.jpg


zo dus

Negative K3 fan
28 september 2004, 22:45
wow is dat de nieuwe guitar port ofzo?

harrie-beton
28 september 2004, 23:00
He bedankt voor de kritiek mannen.

tja over de zang kan ik zeggen dat onze zanger zo werkt... Bij nieuwe nummers heeft hij in de oefenruimte zijn teksten niet voorelkaar en hij zoekt nog steeds een goede lijn. Iedere opname is ook anders. Ik weet uit ervaring dat juist deze opnames bijdragen aan verbetering daarvan.
Bij concerten en echte cd opnames is hij er altijd helemaal.

Over de rest.

Drums:
ik ben zelf aangenaam verrast over het drumgeluid. Onze drummer heeft 2 nieuwe hoog klinkende toms en een nieuwe microfoons (Beyer opus condensator)

http://www.playback.fr/produits/BEYER/images/opus87_1.jpg

opus 87. deze mics op de toms. handig, geen standers nodig!

http://www.playback.fr/produits/BEYER/images/OPUS83_1.jpg

opus 83. deze voor de snare en overhead. Prima ding.
En dat voor 180 euro.

Bas, Cees heeft een fender precision en en hij bast altijd lekker strak. Hij kwam 10 jaar geleden uit een metal band "Awakening" en kan ontzettend stuwen..

Gitaar. Ik ben altijd bang dat nummers te simpel zijn omdat wij veel nummers uit jams laten ontstaan maar deze blijft wel overeind. Zeker door de ritmesectie vind ik zelf.

De mix. Tja, ik heb geen effecten gebruikt op de zang (geen compressie en geen galm). Ik heb ook beetje overspraak op overhead en zang.
Op de kick (veel) en op de bas zit beetje compressie.
Ik mix niet op de pc maar laat de band lopen en gebruik de pc uitsluitend als cd recorder.
Haastig gemixt maar alles is hoorbaar.

los groetos

harrie-beton
28 september 2004, 23:04
wow is dat de nieuwe guitar port ofzo?


Nee, dit is de laatste versie van line6 edit.
versie 2.03.00
Guitar port ondersteunt de nieuwe uitbreidingen van de podxt nog niet.

hb

dejohan
1 oktober 2004, 18:54
Als nummer vind ik het goed, strak gedrumd en zit goed in elkaar. Mooie eenheid, en ik vind de zang qua geluid wél passen bij het nummer en bij de overall sound. Absoluut.

Alleen vind ik de gitaar nogal raar opgenomen. Heb je de amp gemiked? Want het klinkt alsof je je micro er 5 meter vandaan hebt staan. Bovendien lijkt het alsof de input overstuurd geraakt, ik hoor vooral bij de harde stukken een schelle ruis een gesis bijna, maar dat kan ook distortion, een cymbaal of de snare die meeruist zijn.

Al vind ik de opbouw van het nummer goed, echt origineel zoals iemand zei, zo ik het niet echt noemen. Is echt een basic riff imho, wat helemaal geen kritiek is hoor, ik heb liever een goeie basic riff dan iets van 25 akkoorden en evenveel breaks. Er is wel veel variatie in het nummer.

Negative K3 fan
1 oktober 2004, 20:45
Alleen vind ik de gitaar nogal raar opgenomen. Heb je de amp gemiked? Want het klinkt alsof je je micro er 5 meter vandaan hebt staan. Bovendien lijkt het alsof de input overstuurd geraakt, ik hoor vooral bij de harde stukken een schelle ruis een gesis bijna, maar dat kan ook distortion, een cymbaal of de snare die meeruist zijn.

Het is gedaan met een podxt (modeler) recht in geplugd denk ik, waarschijnlijk heeft hij expres veel galm etc. erin gestopt (kijk maar naar zn settings, 500 ms delay en best een beetje reverb en de room op 60% (wat redelijk wat is), dan krijg je vanzelf zon (bedoelde) sound. Je hebt wel wat gelijk dat de ingang wordt overstuurt, of neit de ingang, de podxt staat misschien ietsje te hard.