PDA

View Full Version : Bouwproces JTM45 kloon



Franc
28 september 2004, 10:19
Het bouwen is weer hervat (ik ben al even bezig) dus ik dacht: ik breng het weer eens onder de aandacht, wellicht leuk om te lezen voor de andere DIYs.

Momenteel wordt er een chassis voor me gemaakt in Maleisie en wacht ik op de Powertrafo uit de US (Brian Wallace - bekend bij de klonenbouwers).

Ik voeg regelmatig foto's toe:
www.VernetAmps.com
klik op JTM45 of scroll down. Ook met mijn andere 2 projectjes ben ik nog steeds bezig.

birt
28 september 2004, 10:53
nice die firefly
mijn volgende word waarschijnlijk ook een firefly, heavywatter of champ. iets kleins :)

Negative K3 fan
28 september 2004, 13:50
wat een bult trafo's enzo op die 100 w lead!!1 Dat is origineel toch niet zo?

Negative K3 fan
28 september 2004, 13:56
leuk schema trouwens, ik wist niet dat marshalls buizen gelijkrichters hadden. Ook het soldeer werk gedoe ziet er allemaal extreem netjes uit!

Franc
28 september 2004, 15:38
Klopt, ik heb 1 trafootje meer omdat ik een aparte preamp heb.
Het hele ding zit wat vaag in elkaar, maar dat komt door de hele geschiedenis van het ding :)
Ringkerntrafoos zijn eigenlijk sowieso taboe ;)

De oude Marshalls hadden een buizengelijkrichter ja. In ieder geval alle JTM45s en ook de eerste 50Watters. Maar ze zijn er daarna al snel mee gestopt en overgestapt op solid state.

Birt, de firefly kan ik aanbevelen, het is een leuk ding om te bouwen en ook het geluid is lekker. Maar denk niet dat het een low volume dingetje is (ondanks de 1.5W) want als mijn zoon ligt te slapen moet ik er echt nog een powersoak tussendoen tegen de herrie! (hoewel - dat kan ook aan mijn speelkwaliteiten liggen ;) )

Franc
15 oktober 2004, 10:20
Zo, ff mijn topic weer naar boven duwen :-D

Er is een chassis voor me gemaakt in Kuala Lumpur (!) dus ik kan eindelijk echt aan het bouwen nu.

zie www.VernetAmps.com

Franc.

nicoverduin
15 oktober 2004, 12:02
Franc,

Wat was je nou uiteindelijk kwijt bij NIk voor het chassis?

NIco

Franc
15 oktober 2004, 12:06
Hoi Nico :)

Het chassis was 50USD en ik had er nog wat klein grut bij (wat buisvoeten en een potmetertje).

Voor al het werk dat hij erin gestoken heeft niet veel geld vind ik zelf.

Bovendien zou hij het met airmail sturen (2 weken bezorgtijd) waar ik ook voor betaald heb, maar hij heeft het toch met DHL verzonden (5 dagen ongeveer). Super. Erg aardige gozer.

Franc.

nicoverduin
15 oktober 2004, 16:20
Ik doe nu al een paar jaar zaken met Nik. En hij levert snel en goed. Overigens die chassis laat hij weer bij een ander maken. Moet nog eens kijken wat een chassis voor een Super Reverb bij hem kost.
NIco

Franc
15 oktober 2004, 16:31
Ik weet het, ik heb het hele proces op de voet gevolgd :)

Ik heb samen met Nik het ontwerp gemaakt en hij heeft me per dag verteld hoe het ervoor stond (tekening gestuurd, opmerkingen van mij verwerkt), wanneer het naar de CNC ging, toen het weer terug was (inclusief foto's) en vlak voordat het verzonden werd :-D

Nu stuur ik hem iedere keer foto's van mijn vorderingen zodat hij 'zijn' chassis ziet veranderen in een complete amp.

Zoals ik als zei, aardige gozer en ook echt ampofiel 8-)

sr.face
22 oktober 2004, 16:22
Hoihoi,

Aan het volgende heb je heel misschien wat???


duncan i was astounded to find out that the hardware in my tc 60s are identical to old marshall jtm45s making the output and power trannys worth several times more than the whole amp.i have a tc and a tr that i will never part with.they stand with my hiwatt as the ones that wont go anywhere.i regret selling my top 50 as it was mint but after owning one i have alot of respect for what you guys did in those days .now lets here some clips....tt

De bron:
http://vintageamps.com/PlexiPalaceUBBcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=10;t=000772#000011

Wat ik dus wil zeggen is dat de hardware van zo'n Carlsbro TC 60(blijkbaar ondergewaardeerde versterker) hetzelfde schijnt te zijn?????

In ieder geval zijn deze versterkers echt goedkoop! Ik zou zeggen: Kijk er eens naar. Lijkt mij de moeite waard.

Ik ken toevallig iemand met zo'n ding. Ga m denk ik ook kopen :)
Wat ik wil zeggen is dat ik je eventueel foto's kan sturen. (alleen als je er niet uitkomt, maar op het net moet toch wel wat te vinden zijn)

Nou de groeten.

Franc
22 oktober 2004, 18:50
Tsja, feitelijk bestaat iedere amp natuurlijk uit vrij verkrijgbare, standaard componenten, dus zo beschouwd.... :-D

Maar wat hij volgens mij bedoelt met hardware zijn de trafo's ( de duurste componenten uit een amp ) en dat klopt ook, die kwamen in de tijd van de JTM45 gewoon van de plank bij de elektroboer :)

Wil niet zeggen dat de hele amp identiek is aan een Carlsbro...

Franc
11 november 2004, 21:32
bump!

Nieuwe foto's

Franc