PDA

View Full Version : Gitaar van de Andre Hazes Band??



jerox
27 september 2004, 23:34
Ik zag vanavond het afscheidsconcert van Andre.
Op zich, als je ervan houd best mooi.

Op een goed moment wordt er een nummer gespeeld door de eigen band van Hazes. Ik zie een rode Fender Strat met een rode headstock en Golden Hardware, ok niets speciaals misschien maar hij had een Floyd Rose trem. Is dit een mod of zijn ze zo te koop?

Ik vond overigens het bewuste solootje wat matig......

Thom TK
27 september 2004, 23:42
Zover ik weet, worden Fenders gewoon uitgerust met een vintage tremolo.
De Floyd is dan idd een mod lijkt me...

vester86
28 september 2004, 00:18
je hebt ze ook uit de fabriek met floyd hoor

Michael AE
28 september 2004, 08:17
Het was een Valley Arts gitaar.

Franc
28 september 2004, 09:19
Yep, absoluut geen Fender.

Zelfs de hals was rood als ik het goed zag.
Ik zocht naar het logootje in de ronde uitstulping op de kop, maar die zag ik niet (overgespoten?).

En idd, ik heb Still Got The Blues wel eens beter gehoord. Je zou er juist veel meer gevoel in verwachten, maar in plaats daarvan werd het te eentonig getimed en afgeraffeld (tempo vh nummer lag te hoog).

Negative K3 fan
28 september 2004, 09:21
ik heb het niet zo gevolgd maar ik heb die gitaar wel gezien. Hij had ook geen standaard strat knoppen maar ook van die gouden ronde metaal achtige dingen die ook op p-bassen zitten enzo. Er zat ook een matching headstock op, volgens mij geen fender dus, maar ook niks speciaals.

ieme
28 september 2004, 10:55
Het was een Valley Arts gitaar.
klopt

Monty
28 september 2004, 10:57
Volgensmij idd een Vally Arts model (aan de vorm van de kop te zien), met EMG's, Floyd en 24 frets. Ik vond 't niet super klinken, erg ielig... en Still got the blues op een Strat :???: Laat Gary het maar niet horen.

ieme
28 september 2004, 10:58
Volgensmij idd een Vally Arts model (aan de vorm van de kop te zien), met EMG's, Floyd en 24 frets. Ik vond 't niet super klinken, erg ielig... en Still got the blues op een Strat :???: Laat Gary het maar niet horen.
hij speelde ook door een line6 pod pro....

Monty
28 september 2004, 11:02
Volgensmij idd een Vally Arts model (aan de vorm van de kop te zien), met EMG's, Floyd en 24 frets. Ik vond 't niet super klinken, erg ielig... en Still got the blues op een Strat :???: Laat Gary het maar niet horen.
hij speelde ook door een line6 pod pro....

Oei fout fout fout... dat zegt genoeg idd.

telecastermaster
28 september 2004, 11:55
... en Still got the blues op een Strat :???: Laat Gary het maar niet horen.

Parisienne Walkaways toch?

Toaster
28 september 2004, 13:14
Zouden jullie dan beter spelen op de begrafenis van je beste vriend...

In de arena?

ieme
28 september 2004, 13:16
Zouden jullie dan beter spelen op de begrafenis van je beste vriend...

In de arena?
Nee, ik zou in tranen uitbarsten denk ik, ik ben daar niet zo goed ik geloof ik! al zou ik het best willen....

jules
28 september 2004, 14:21
ach ik vond het nog niet zo slecht hoor. een les paul was mischien inderdaad een betere keus geweest maar echt slecht vond ik zijn geluid toch niet hoor. jullie doen net of dat een paar amateurs waren die daar stonden te spelen.

jerox
28 september 2004, 19:45
ho, stop, hu peerd...

Ik denk niet dat ik beter zou hebben staan te spelen als mijn vriend en grootste inkomstenbron in de kist voor me lag.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat deze gitarist de uitstraling gaf een geweldige solo te spelen. Misschien deed hij dat ook maar ik vond het geluid gewoon iel. Maar ik had de versterder dan ook niet herkend of de randapp's. Als dit een line6 geluid is dan heb ik het wel gehad met ze. Ik neem aan dat de afstelling (of het ontbreken van een goeie) er ook iets mee te maken heeft gehad.

Brianmayrulezzz
28 september 2004, 21:05
De Arena staat dan ook niet bekend om z'n goede akoestiek he :wink:

Pegasus
28 september 2004, 22:05
Ik vond dit optreden nog het beste van de avond. Maar dat zegt vooral wat over de andere artiesten.



... en Still got the blues op een Strat :???: Laat Gary het maar niet horen.

Parisienne Walkaways toch?

Dat zijn ongeveer dezelfde nummers.

vester86
28 september 2004, 23:01
Heb in frankrijk een gitarist aan het werk gezien met line 6 apparatuur (line 6 floorboard, ik weet niet wat eraan hing) en O MY GOD, wat een heerlijk geluid kwam daar uit.....

Zelf uitproberen dus

vester86
28 september 2004, 23:03
Heb in frankrijk een gitarist aan het werk gezien met line 6 apparatuur (line 6 floorboard, ik weet niet wat eraan hing) en O MY GOD, wat een heerlijk geluid kwam daar uit.....

Zelf uitproberen dus

Chiel
29 september 2004, 15:45
Inderdaad een Valley Arts. Met 85/SA/SA EMG’s :D . De naam van de gitarist is mij even ontschoten. Het is de vaste gitarist van Hollywood Boulevard. Begeleidingsband bij tal van televisie programma’s e.d. Ooit eens een interview van hem gelezen. Toen speelde hij op een Soldano SP77, Mesa 2:90, Boogie 12" Thiele kastjes, G-force en nog wat ander mooi spul 8-) . Jammer om te horen dat hij er op achteruit is gegaan :-? . Normaal gesproken een erg goede gitarist. Laten we het erop houden dat het de emoties zijn geweest :wink: .

Joop M
29 september 2004, 15:53
Als ik dit lees lijken het mij toch echt geen amateurs.
http://www.artiestenmarkt.nl/index.php?module=Artists&func=display&artistid=223
Grz Joop

jerox
29 september 2004, 16:04
Als het geen emoties waren dan waren het geen mensen geweest. Ik blijf bij mijn menig over de app's en wil de gitarist in kwestie graag hoog houden. Volgens mij stond de man onderhand (terecht) te janken. Wel mooi om te zien, een man die durft te janken.

KramerAmsterdam
30 september 2004, 14:37
M.i. kan je geen blues spelen op Emg's...actief en gevoel/warmte gaat slecht samen..net als modelling amps , maar dat is mijn mening. Hij deed zijn best en ja..zo voor een volle bak en je vriend is dood..dan is spelen moeilijk lijkt mij. En hij speelde goed hoor..beter dan ik ooit zal kunnen :oops:

Remy

sneez0r
30 september 2004, 15:05
Inderdaad een Valley Arts. Met 85/SA/SA EMG’s :D . De naam van de gitarist is mij even ontschoten. Het is de vaste gitarist van Hollywood Boulevard.
Volgens mij is het Jan Buis. Ik kan er naast zitten.

Anders Destium
30 september 2004, 15:30
Toch leuk dat sommige mensen weinig nodig lijken te hebben om hun vooroordelen bevestigd te zien in deze thread :roll:

bert k
30 september 2004, 16:52
M.i. kan je geen blues spelen op Emg's...actief en gevoel/warmte gaat slecht samen..net als modelling amps , maar dat is mijn mening.

OMFG :o

KramerAmsterdam
30 september 2004, 18:03
Vooroordelen?
OMFG??

Gaat niet over mijn post neem ik aan. Ik schreef toch echt m.i., zijnde MIJNS inziens. Meningen verschillen.

Remy

Anders Destium
30 september 2004, 20:03
Het ging niet alleen om jou hoor :)

bert k
30 september 2004, 20:31
Nou, mijn OMFG ging toch wel degelijk over Krameradam. Ik snap wel dat het jouw mening is en niet die van een ander, maar daarom kan ik nog wel perplex staan van de botte algemeenheid. En dan met name over de modelling amps (EMG's ken ik niet zo goed, dus wie weet kan je inderdaad geen blues spelen met die dingen). Maar mijn ervaring met modelling amps is ten eerste dat je goeie en slechte hebt, en ten tweede, dat een goeie gitarist er van alles uit kan krijgen. En ik heb nog nooit moeite gehad om mijn gevoel door een modelling amp uit te drukken. Maar ja, das mijn mening.

KramerAmsterdam
30 september 2004, 22:17
Laat ieder toch zijn mening houden, gewoon OMFG is een weinig constructief antwoord, en het ging inderdaad eerder over EMG's en blues dan Modelling en warm.

Maar even goede vrienden hoor...viel me alleen op als zijnde een negatieve feedback op een gewone al dan niet betwistbare post. Zo is er weinig lol te halen op een vrije tijds forum als iedereen zo tegen elkaar deed.


Remy

bert k
30 september 2004, 22:37
Ja, sorry, was niet neerbuigend bedoeld hoor. :-D Maar jouw opmerking was al even weinig onderbouwd als de mijne, ik heb dat een post verder rechtgezet.
Waarom vind jij dat dan? Van die modelling amps heb ik al gezegd, die zijn best veelzijdig en mooi, maar met die EMG's? Je oft je amp toch niet meteen op 11 te draaien?

KramerAmsterdam
30 september 2004, 23:05
Nee dat is zo..ze klinken altijd wel aardig, en altijd hetzelfde. Dat kan (ook ik) zien als goede kwaliteit en herkenbaar, maar ik vind het als McDonalds. Smaakt overal ongeveer hetzelfde, nooit slecht, maar nooit haute cuisine. Het is zoals ik zei, wat ik vind. Dit geldt voor EMG'
s en modelling, hoewel ik met die laatste (zelf spelend gezien) minder ervaring heb dan met de emg's.

Dat is het leuke aan discussieren toch, ervaringen uitwisselen en de waarheid ligt in het midden.

Remy