PDA

View Full Version : Thinline accoustic gezocht (vergeet de jumbo)



iam
27 september 2004, 22:27
had dus op school raad gevraagd ivm de jumbo;

ik studeer voor leraar muziek in het secundair onderwijs
en moet dus liedjes gaan voorzingen en begeleiden met mijn gitaar...
ze vrezen dat een jumbo te luid gaat zijn om erboven te kunnen met mijn stem en verstaanbaar/goed te zingen...

dus ben op zoek naar een goede thinline accoustic, ofwel een accoustic met een minder volume dan een dreadnought of jumbo...

had zelf gedacht aan de yamaha APX9 (2dehands)

hebben jullie andere goeie gitaren in gedachten rond de 600€???

MonkeyFace
27 september 2004, 22:38
hmmm in principe moet je als je er niet TE HARD op gaat raggen gewoon boven een normale Dreadnought, Grand Auditorium of Jumbo uit moeten komen. Een thinline zal ontzettend ten koste gaan van je klank. Als je gitaar te luid is kan je altijd nog het klankgat afdekken waardoor de gitaar veel minder hard gaat klinken.

iam
27 september 2004, 22:45
dat is het juist,
ik zing niet te luid, en ik rag wel :)

ik ben heel even het noorden kwijt...

weet absoluut niet wat te doen... (denk wel dat die apx9 een goede keus is, is helemaal solid hout enzo)

MonkeyFace
27 september 2004, 22:50
als je voor muziekdocent aan het leren bent zou ik dan eerder iets aan je techniek doen dan een thinline te kopen... Die thinline gaat echt geen lekker geluid geven als je em niet inplugt, en qua vocalen zul je straks toch boven een klas uit moeten komen, dus een beetje volume gaan aanleren is geen ramp...

bert k
27 september 2004, 23:04
Geen thinline en vooral geen APX! Ik heb zelf een APX, en die klinkt alleen versterkt mooi. Je had het net al over een Grand Auditorium, zoek daar naar. Iets zachter dan Jumbo's en toch een goeie klank. Verder helpt het als je een zacht plectrum neemt.

MonkeyFace
27 september 2004, 23:10