PDA

View Full Version : Thinline accoustic gezocht (vergeet de jumbo)



iam
27 september 2004, 22:27
had dus op school raad gevraagd ivm de jumbo;

ik studeer voor leraar muziek in het secundair onderwijs
en moet dus liedjes gaan voorzingen en begeleiden met mijn gitaar...
ze vrezen dat een jumbo te luid gaat zijn om erboven te kunnen met mijn stem en verstaanbaar/goed te zingen...

dus ben op zoek naar een goede thinline accoustic, ofwel een accoustic met een minder volume dan een dreadnought of jumbo...

had zelf gedacht aan de yamaha APX9 (2dehands)

hebben jullie andere goeie gitaren in gedachten rond de 600€???

MonkeyFace
27 september 2004, 22:38
hmmm in principe moet je als je er niet TE HARD op gaat raggen gewoon boven een normale Dreadnought, Grand Auditorium of Jumbo uit moeten komen. Een thinline zal ontzettend ten koste gaan van je klank. Als je gitaar te luid is kan je altijd nog het klankgat afdekken waardoor de gitaar veel minder hard gaat klinken.

iam
27 september 2004, 22:45
dat is het juist,
ik zing niet te luid, en ik rag wel :)

ik ben heel even het noorden kwijt...

weet absoluut niet wat te doen... (denk wel dat die apx9 een goede keus is, is helemaal solid hout enzo)

MonkeyFace
27 september 2004, 22:50
als je voor muziekdocent aan het leren bent zou ik dan eerder iets aan je techniek doen dan een thinline te kopen... Die thinline gaat echt geen lekker geluid geven als je em niet inplugt, en qua vocalen zul je straks toch boven een klas uit moeten komen, dus een beetje volume gaan aanleren is geen ramp...

bert k
27 september 2004, 23:04
Geen thinline en vooral geen APX! Ik heb zelf een APX, en die klinkt alleen versterkt mooi. Je had het net al over een Grand Auditorium, zoek daar naar. Iets zachter dan Jumbo's en toch een goeie klank. Verder helpt het als je een zacht plectrum neemt.

MonkeyFace
27 september 2004, 23:10
Geen thinline en vooral geen APX! Ik heb zelf een APX, en die klinkt alleen versterkt mooi. Je had het net al over een Grand Auditorium, zoek daar naar. Iets zachter dan Jumbo's en toch een goeie klank. Verder helpt het als je een zacht plectrum neemt.

bovendien is een Grand Auditorium beter gebalanceerd dan een Dreadnought; minder mid, meer laag en hoog. Het geeft een hele gedefinieerde heldere, maar wel warme klank.

tip: zoek naar de Crafter GA of GAE modellen. Welk nummer erachter moet hangt van je keuze voor luxe en houtsoorten af, en van je budget ;)


voor de duidelijkheid ;) :
GA = Grand Auditorium
GAE = Grand Auditorium met cutaway

www.crafterguitars.com

iam
27 september 2004, 23:18
mja, een grand auditorium dus...

probleem is dat er hier in Belgie geen goede crafterdealers zijn (nix op voorraad, toch niet in oost en west vlaanderen)

in mijn 'vaste' gitaarshop hangt nog een landola JC6000 topmodel voor +/-800€
ik ga die eens goed uitproberen en er iets proberen vanaf te lullen...

bert k
27 september 2004, 23:27
Er staat een Landola te koop op gitaarmarkt voor 550, maar das een Jumbo http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=30032

iam
27 september 2004, 23:30
er is zooooooooveeeel keuze hé, ik weet ni meer waar te kijken/luisteren

jammergenoeg is er dan weer niet zoveel keuze in de shops hier :(

(mijn ouders willen dat ik hem in een shop koop, ivm garantien enzo)

bert k
27 september 2004, 23:46
Ja, nieuw kopen heeft zo zijn voordeel. En er is heel veel keus idd. Behalve Crafter heb je in die prijsklasse ook Cort, Seagull, Furch.
Maar ik dacht dat bij jou in de buurt nog meer akoestische winkels zaten, ik kan er alleen niet meer opkomen waar precies. Antwerpen misschien?

MonkeyFace
28 september 2004, 01:11
in breda is crafter te krijgen... is dat haalbaar voor je ? :P

CGCGCE
28 september 2004, 17:15
Bij leo Caerts in Leuven (www.leocaerts.be) hebben ze tientallen gitaren in die prijsklasse. Yamaha (ook thinlines, inderdaad slechte acoustische klank), Takamine, Seagull, Cort, Taylor (Taylor 110 = 700 euro) en nog vele andere. Mijn persoonlijke favoriet : een Larrivee L-01 grand auditorium voor 815 euro (mits een beetje zagen kan er nog 5 % af). Klinkt even goed als de duurdere Larrivees (of Taylors), alleen is de afwerking veel eenvoudiger.

iam
28 september 2004, 21:52
Bij leo Caerts in Leuven (www.leocaerts.be) hebben ze tientallen gitaren in die prijsklasse. Yamaha (ook thinlines, inderdaad slechte acoustische klank), Takamine, Seagull, Cort, Taylor (Taylor 110 = 700 euro) en nog vele andere. Mijn persoonlijke favoriet : een Larrivee L-01 grand auditorium voor 815 euro (mits een beetje zagen kan er nog 5 % af). Klinkt even goed als de duurdere Larrivees (of Taylors), alleen is de afwerking veel eenvoudiger.

ik ga daar eens checken denk ik :)
morgen ga ik nog eens naar de guitarshop ook (als ik nog tijd heb)
anders wordt het zaterdag eens leuven (waar is dat ergens? ver van het station?)

CGCGCE
29 september 2004, 10:16
waar is dat ergens? ver van het station?
In de Naamsestraat, op zo'n 500 meter van de Grote Markt, dus niet zo ver van het station. Op weg daar naartoe kun je ook langsgaan bij Music Center, in de Diestsestraat (tussen station en Grote Markt). De keuze is er minder groot, maar meer gericht op de goedkopere prijsklasse (vooral Yamaha, ook Seagull, Cort, Lag,...).

maylingjv
1 oktober 2004, 12:11
leo caerts heeft sinds kort ook eindelijk furch in huis vergeet er zo eentje zeker niet te checken en in de musiccenter is lag echt wel de moeite waard om te checken, btw een jumbo is niet perse luider dan een small body gitaar

iam
1 oktober 2004, 17:55
mijn ouders moeten toevallig naar antwerpen... is er daar een winkel die de moeite is (qua prijs én qua voorraad accoustische?)

vandaag een Ayers ACSOL-FC getest
onder licentie gemaakt in vietnam
mooie spruce top (heel mooie nerf) en laminated Ovangkol (wtf?) achterkant
zeer mooie klank, maar prijs was wel wat aan de hoge kant 780€ (wel met mooie softcase!)

ik weet niet of het normaal is in die prijsklasse dat de achterkant en zijkanten nog gelamineerd zijn?
is die prijs niet te hoog?

raad aub :roll: