PDA

View Full Version : floyd rose...vast?



abbys
27 september 2004, 21:15
hoi

eh...Is het mogelijk een floyd rose type brug vast te zetten a la tremelo? een vriend van me heeft als eerste gitaar één met floyd rose, hadden we een beetje verkeerd ingeschat :razz: is namelijk redelijk onhandelbaar voor beginnelingen.

vester86
27 september 2004, 21:16
joh, en daar komt ie dan pas achter :-p

Ja, het is mogelijk: blokje hout eronder en dan de veren flink aandraaien en klaar is jan of kees of wie er maar aan bezig is

Swan
27 september 2004, 21:30
idd..stukje (hard) hout precies op de goeie dikte zagen/schuren en dat tussen het tremelo blok en de body van de gitaar stoppen (aan de achterkant dus) en de veren aanspannen zodat t geen kant meer opkan ;)
je kan ook dat stukje hout vastlijmen, dan kan je nog wel divebombs doen...

michielv
28 september 2004, 08:30
Eventueel kun je hetzelfde doen als EC indertijd met Blackie: een stukje hout tussen het blok en de body stoppen zodat er geen beweging meer in te krijgen is. Ik bedoel niet aan de bovenkant van de body (zodat je in feite je tremolo plat op de body hebt) maar aan de "binnenkant" zeg maar.

Klinkt wat cryptisch geloof ik maar als je het plaatje onderop de body erafschroeft (moet je toch doen om de veren aan te spannen) zie je wel wat ik bedoel ;)