PDA

View Full Version : Fender Deluxe aanschaffen



dacrow
27 september 2004, 19:53
Ben al een hele tijd opzoek naar een degelijke en betaalbare Fender buizen combo ik kom uit op de Fender Deluxe rond de 700€ nieuw dus .


Is dit een goede keus prijs/kwaliteit ?


Grtz :cool:

Al
27 september 2004, 23:53
Ben al een hele tijd opzoek naar een degelijke en betaalbare Fender buizen combo ik kom uit op de Fender Deluxe rond de 700€ nieuw dus .


Is dit een goede keus prijs/kwaliteit ?


Grtz :cool:

bedoel de de Deluxe reverb reissue?

Al

dejohan
28 september 2004, 11:39
Of de Hot Rod Deluxe?

X-Pensive Wino
28 september 2004, 15:05
of de Blues deluxe (tweed versie ,wordt niet meer gemaakt btw )

dejohan
28 september 2004, 15:33
Of de Deluxe 90, of de Deluxe 112, of de Deluxe 112 plus. :lol:

AART
28 september 2004, 18:19
of een cyber deluxe :-D

dejohan
28 september 2004, 20:36
Of een Deluxe 90 DSP?

dejohan
30 september 2004, 16:50
Ik denk dat de topicstarter gevlucht is. :D

Robbert
30 september 2004, 17:07
Zoveel luxe niet gewend!

matto
30 september 2004, 22:40
Vintage t/m 83 dus er zijn een aantal vragen erg overbodig, toch? :-?

Robbert
30 september 2004, 23:27
Vintage t/m 83 dus er zijn een aantal vragen erg overbodig, toch? :-?

Uhuh, maar rond de 700 Euro nieuw wordt dan toch erg moeilijk :razz:

matto
1 oktober 2004, 13:15
ja zo is dat.

PeeVee
1 oktober 2004, 23:44
What matto said... :cool:

dacrow
16 oktober 2004, 13:24
Had deze post niet meer bekeken ;dus het beste een Fender amp van voor '83 zoeken ?
Ben er niet zo van op de hoogte heb een Transistor Peavey die
regelmatig uitvalt :-?

matto
16 oktober 2004, 14:57
Dat is op zich wel een goed idee, maar waarschijnlijk zul je dan voor een bruikbare Fender amp iets meer dan 700 euro kwijt zijn, zo tussen de 900 en 1200 euro moet je wel een prima versterker kunnen kopen.

matto
16 oktober 2004, 15:00
Dat is op zich wel een goed idee, maar waarschijnlijk zul je dan voor een bruikbare Fender amp iets meer dan 700 euro kwijt zijn, zo tussen de 900 en 1200 euro moet je wel een prima versterker kunnen kopen.

Robbert
16 oktober 2004, 22:59
Ik heb mijn Deluxe reverb -zoals een hoop hier doen- van Al gekocht. Op dat moment stonden er drie te koop, varierend van 800 tot 1200 Euro. Ik heb er toen precies 1000 voor betaald. Een nette prijs vind ik, gezien hij in prima staat was.

Vibrato is afgekoppeld, wil ik nog wel eens terug ipv de pushpull volume boost. Dit is dus een late issue, uit 81, deels 82. Lekkere reverb, maar boven standje drie gaat hij oscileren. Gewoon een prima versterker.

Mr.Jay
16 oktober 2004, 23:26
Ik heb mijn Deluxe reverb -zoals een hoop hier doen- van Al gekocht. Op dat moment stonden er drie te koop, varierend van 800 tot 1200 Euro. Ik heb er toen precies 1000 voor betaald. Een nette prijs vind ik, gezien hij in prima staat was.

Vibrato is afgekoppeld, wil ik nog wel eens terug ipv de pushpull volume boost. Dit is dus een late issue, uit 81, deels 82. Lekkere reverb, maar boven standje drie gaat hij oscileren. Gewoon een prima versterker.

Je zou het .002 cappie over de verb weer terug kunnen zetten, kan hoop schelen, het is waarschijnlijk verwijderd met "blackfacen". Heb hetzelfde ervaren bij mijn '78DLXREV, die trouwens binnenkort overbodig wordt.

JaY

matto
17 oktober 2004, 09:34
Die Al die steeds weer genoemd wordt in verband met Fender amps is dat een bedrijf (winkel?) of een amp hobbyist.
En waar kan ik hem evt. bezoeken want ik hoor toch steeds vaker ook buiten dit forum de naam Al langskomen.

jpb
17 oktober 2004, 10:35
Die Al die steeds weer genoemd wordt in verband met Fender amps is dat een bedrijf (winkel?) of een amp hobbyist.
En waar kan ik hem evt. bezoeken want ik hoor toch steeds vaker ook buiten dit forum de naam Al langskomen.
Je kunt hem even een prive-mailtje sturen; hij zit in Utrecht.
Al heeft net mijn 1976 fender princeton (non-verb) onder handen genomen, en die klinkt nu zo vreselijk goed dat ik hem toch maar niet ga verkopen :)

Al
17 oktober 2004, 14:19
Lekkere reverb, maar boven standje drie gaat hij oscileren. Gewoon een prima versterker.

Ha Robbert, wellicht is het driverbuiske gaar geworden. In sf amps kunnen die nog wel eens behoorlijk heet staan. Kan ook een opspelende cathode bypasscap zijn. Je zou dus even een andere buisje (12AT7 in 3) kunnen proberen.

Al

Al
17 oktober 2004, 14:23
Al heeft net mijn 1976 fender princeton (non-verb) onder handen genomen, en die klinkt nu zo vreselijk goed dat ik hem toch maar niet ga verkopen :)

Thanks, is een mooi ampje. Die Weber C10Q verraste me daar positief in. Ik heb daar overigens (knipoog naar andere link) een TAD audio bypass cap ingehangen. Goede parts zijn belangrijk.

Al

johantipker
17 oktober 2004, 19:21
Ben zelf in het gelukkige bezit van een Fender HotRod Deluxe, kost nieuw rond de 700 a 800 euri. Is hele fijne amp, helemaal nu de buisjes na bijna 2 jaar wat verouderen, gaat ie steeds meer vintage klinken!

Maar er gaat natuurlijk nix boven een (goed gerestaureerde) ouwe Fender, maar die zijn ook wel aan de prijs en volgens mij heb je er toch wat vaker gezeik mee. De ingangen van die Hotrod Deluxe zijn echter wel van inferieure kwaliteit, dat is dan weer wat minder netjes van fender.
Maar ik vind het een goed compromis.

Mr.Jay
17 oktober 2004, 19:45
Ben zelf in het gelukkige bezit van een Fender HotRod Deluxe, kost nieuw rond de 700 a 800 euri. Is hele fijne amp, helemaal nu de buisjes na bijna 2 jaar wat verouderen, gaat ie steeds meer vintage klinken!

Hoezo dat ??


Maar er gaat natuurlijk nix boven een (goed gerestaureerde) ouwe Fender,

heb je ze wel es naast elkaar gehoord dan ?


maar die zijn ook wel aan de prijs en volgens mij heb je er toch wat vaker gezeik mee.

je hebt eerder "gezeik" met die moderne Fenderdingen dan met de oudjes > mits natuurlijk goed onderhouden.
Het moderne spul is veel gammeler en kwestbaarder dan het degelijkere ouwe spul


Maar ik vind het een goed compromis.

Da's natuurlijk verder een smaakkwestie, prima.

JaY