PDA

View Full Version : Iemand ervaring met een Ibanez jem555?



ArpeggioKing
18 mei 2002, 19:37
ik zag de jem555 staan en dacht dat dat wel leuk gitaartje was, klonk ook goed enzo. Ziet er helemaal geweldig uit ( kijk maar op http://www.Ibanez.com)
Heeft iemand deze gitaar ofzo? hoe speelt ie en is het voor 1100 euro een beetje waard?

urezna
19 mei 2002, 11:42
Met de jem555 heb ik geen ervaring, wel met de jem7bsb, en die lijkt redelijk vergelijkbaar. en ik vond 'm fantastisch!!! zowel qua geluid als bespeelbaarheid. Uiteraard afhankelijk van de muzieksoort die je wilt spelen, maar voor stevige rock/hardrock of nog steviger is het een prachtgitaar!!!
En dat ik dit in verleden tijd zet zegt inderdaad dat ik 'm niet meer heb, ik heb 'm ingeruild voor een RG2027XVV, 7 snarig met piezo brug, die ik overigens wel voorzien heb van de 7 snarige versie van het zelfde element, de Dimarzio Evolution. De Evolution zit ook op de jem555.

Heb je hier wat aan?

Braindead
19 mei 2002, 13:46
Naar mijn mening is 1100 Euro voor zo'n JEM 555 echt veel teveel geld. Hij ziet er wel mooi uit en daar betaal je dus ook dat geld voor. Ik heb er zelf nooit een gehad maarwel eens op gespeeld en kan hem ten zeerste af raden. Het is gewoon geen goeie gitaar als je het mij vraagt. Speelt niet lekker.Hij mag er wel uit zien als een JEM 777 maar is dat in de verste verte niet, eerder een erg slap aftreksel ervan.
Trouwens wilde ik nog zeggen dat volgens mij veel teveel mensen/gitaristen zich laten meeslepen door het uiterlijk van een gitaar. Vooral als ze nog niet zo lang spelen. Een elektrische gitaar kan er dan ook wel heel erg mooi uitzien, maar het is denk ik toch eerder wat je ermee weet te doen.

Outshine
20 mei 2002, 18:44
Voor die 1100 euro kun je beter een JS1000 kopen dan. Betere elementen (paf pro & Fred <> Evo's), betere kwaliteit hout en betere brug (lo pro edge <> lotrs2).

1100 euro voor een jem555 is veel te veel

Moonchild
20 mei 2002, 19:14
ik heb er zelf een, ik ben er zeer tevreden over, hij is vergelijkbaar met duurdere jems, het enige wat ie mist is de goeie brug.
en aangezien de op een na goedkoopste jem twee keer zo duur is als de 555, was het wel duidelijk.
ik heb hem ook vergeleken met de js, ik vond dat hij vele malen beter speelde (wist je dat er op Steve Vai's jem7vh een jem 555 nek zit? dat zegt al genoeg hehe :grin: ) en de klank, die evolutions klinken gewoon ontzettend goed. (dezelfde evolutions die ook op de jem7vh zitten)

maja die brug is wel aan de slechte kant, maar zolang je hem een beetje normaal gebruikt (dus niet ala Steve Vai) kan het er zeker mee door.

Moonchild
20 mei 2002, 19:14
kheb m laatst nog ergens voor 910 euro gezien

ArpeggioKing
21 mei 2002, 14:52
waar??:D

Yek
22 mei 2002, 21:39
Voor alle JEM-info die je maar kan wensen, check out JEMSITE.COM. Daar staan alle modellen in detail beschreven.


Op 2002-05-18 19:37, schreef ArpeggioKing:
ik zag de jem555 staan en dacht dat dat wel leuk gitaartje was, klonk ook goed enzo. Ziet er helemaal geweldig uit ( kijk maar op http://www.Ibanez.com)
Heeft iemand deze gitaar ofzo? hoe speelt ie en is het voor 1100 euro een beetje waard?

Braindead
23 mei 2002, 18:07
Hmm, ik wildetoch nog even reageren. Dat van dat het gewoon geen goeie gitaar is neem ik denk ik maar terug. Alhoewel ik dat wel van de tremolo moet zeggen.
Ik vind bij nader inzien dat ik daar niet over mag oordelen na er slechts 1 keertje op gespeelt te hebben. :smile: Sorry JEM freaks:-) Sommige gitaren moet je gewoon aan wennen, en bovendien is hoe een gitaar speelt (b.v. de hals) errug persoonlijk. Maar toch blijf ik van mening dat je er naar verhouding wel erg veel geld voor moet betalen. Maar goed, hij ziet er inderdaad erg leuk uit. En het scheelt wel een paar duiten met de JEM 7 .

ArpeggioKing
23 mei 2002, 18:58
he bedankt mensen voor deze reacties enzo, de jem serie is een echte Steve Vai serie maar heeft Yngwie Malmsteen eigenlijk ook een eigen gitaarsoort?(serie)

JV
23 mei 2002, 19:31
Op 2002-05-23 18:58, schreef ArpeggioKing:
he bedankt mensen voor deze reacties enzo, de jem serie is een echte Steve Vai serie maar heeft Yngwie Malmsteen eigenlijk ook een eigen gitaarsoort?(serie)


hij heeft een fender strat signature

Ibanez
23 mei 2002, 20:01
Op 2002-05-20 18:44, schreef Outshine:
Voor die 1100 euro kun je beter een JS1000 kopen dan. Betere elementen (paf pro & Fred <> Evo's)

Evolutions zijn toch supergoed?

ArpeggioKing
23 mei 2002, 22:12
jezus wat krijgt de Jem555 slechte reacties op http://www.Jemsite.com en dat zijn allemaal pro's. Dan zal het ook wel waar zijn. Hmmm de Jem555: slechte brug, klote tremolo, niet vergelijkbaar met de andere gitaren uit de jem/uv collectie . en zo gaat het maar door.
Ik ga toch wel een beetje twijfelen aan de jem555...

JV
23 mei 2002, 22:21
mjah, hijs niet slecht hoor. maar tis zekers geen jem7 met een mindere brug, ten eerste heeft de 7 een andere neck. de 7 heeft ook een alder body (american basswood op de 77) en dus zijn ook gewoon de gebruikte houtsoorten minder dan op de 7 en de 77 (de 555 heeft normaal basswood, geen american; of dit beter is of niet moet je ook zelf uitmaken). of de neck beter is moet je ook zelf maar uitmaken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-05-23 22:23 ]</font>

Braindead
24 mei 2002, 18:04
aha dan toch, dus de JEMsite geeft ook veel kritiek op de JEM 555, misschien was mijn eerste (korte) indruk dan toch de juiste. Maar desalniettemin wie hem heeft en wie hem goed bevalt, gewoon lekker op doorspelen!

Wat voor de een een niet zo'n fijne gitaar is kan voor de ander een wereldgitaar zijn.
toch?

Moonchild
24 mei 2002, 19:35
jah haha, de eerste keer op jemsite was voor mij een beetje traumatisch, ik dacht toch echt dat ik een goeie gitaar had gekocht :grin:

het stomme is, dat ik van ongeveer 5 posters ofzo een e-mailtje heb gehad waarin ze uitleggen dat de mensen op de jemsite een beetje raar doen tegenover de 555, ze vertelden met dat ze wel eens geprobeerd hebben om de mensen te laten blijken dat het een prima gitaar is, tevergeefs. deze mensen die mij gemaild hebben, hebben zelf zowel een 555, als een jem uit de duurdere klasse.
de meeste posters daar hebben de 555 geeneens aangeraakt, maar gaan toch de vooroordelen lopen bevestigen.
het feit dat de 555 zo goedkoop is, en het feit dat de jemsite populatie voor 90% amerikaans is (en de 555 koreaans) verklaart ook een hoop.

en dan nog heel eventjes over de prijs, je kan wel een soortgelijke gitaar krijgen voor misschien 100 E minder, maar mij ging het toch echt om de evolutions die echt veel en veel beter klinken, dan wat er ook op de Js gitaren zit, en de nek, de nek is echt exact naar mijn smaak, ik heb ook nog op een universe gespeeld, maar de hals van een 555 is toch echt platter en heeft grotere frets. de bespeelbaarheid is echt top!

Ibanez
24 mei 2002, 20:16
MIsschien is dit wat? van marktplaats gequote: Ibanez JEM 7BSB
Prijs: 1300
Beschrijving: Voor de liefhebber bied ik aan:
Ibanez JEM 7BSB
incl. koffer
gekocht in 1999
alles nog aanwezig, bonnetjes enzo!!!!
in perfecte staat, een BEAUTY!!!!
Zie foto!!!
Vaste prijs is 1300 euro

Doe geen bod, bel gewoon!!!

Echt mooi!! Moe je maar ff kijken op http://www.marktplaats.nl

ArpeggioKing
25 mei 2002, 13:11
ja damn zeg , die Jem 7bsb ziet er wel erg strak uit. Wat kost ie eigenlijk nieuw??. Trouwens nog bedankt voor al jullie berichten enzo :grin:

Moonchild
25 mei 2002, 14:57
zal wel zo rond de 2000 euro zijn denk ik.
de jem7D is 1800 ofzo, maar die heeft breeds als pups en een wizard neck ipv een jem neck. ik schat dat de jem7(bsb) dus een stukje duurder is

Moonchild
26 mei 2002, 15:53
ik was net eventjes op jemsite nog, helemaal bovenaan stond een post over 555's.
daarin stond het wel goed uitgelegd.
het komt er gewoon op neer dat het niet zo'n goeie is als de echte jems, dat is ook de reden dat ie de helft minder kost dan de een na goedkoopste jem. op zichzelf blijft het een hele goeie gitaar

PS de trem maakt volgens de mensen het verschil, dus als je die laat retrofitten, zit je gebakken

Braindead
26 mei 2002, 23:52
Tja als je aan zo'n JEM 7 BSB kunt komen voor 200 euro meer dan zou voormij de keus snel gemaakt zijn. Moetie natuurlijk nog wel in goede staat zijn, anders kun je beter een nieuwe goedkopere kiezen

Moonchild
27 mei 2002, 11:32
500 euro meer

en dan is ie nog eens tweedehands ook

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-05-27 11:33 ]</font>

ArpeggioKing
27 mei 2002, 21:01
Op 2002-05-26 15:53, schreef Moonchild:

PS de trem maakt volgens de mensen het verschil, dus als je die laat retrofitten, zit je gebakken



Je bedoelt gewoon een andere trem erop zetten? ofnie

BSB
28 mei 2002, 11:38
He grappig, die BSB heb ik gisteren gekocht dus die vlieger gaat over (is trouwens in perfecte staat en incl. orginele Ibanez koffer). Een jem555 speelt voor de prijs super en die EVO's maken het mooi af. Jammer van die vine inlay die maar de helft van de hals beslaat. De TRS is inderdaad te vervangen door een lo-pro (moet wel wat gehakt worden in de body geloof ik). Voor die nieuwprijs de beste Ibanez!!!

ArpeggioKing
28 mei 2002, 14:29
Op 2002-05-28 11:38, schreef BSB:
Jammer van die vine inlay die maar de helft van de hals beslaat.


Volgens mij zit er op die jem7bsb van jou helemaal geen vine inlay! :grin:

BSB
28 mei 2002, 16:00
Op 2002-05-28 14:29, schreef ArpeggioKing:


Op 2002-05-28 11:38, schreef BSB:
Jammer van die vine inlay die maar de helft van de hals beslaat.


Volgens mij zit er op die jem7bsb van jou helemaal geen vine inlay! &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


Begrijp me niet verkeerd ik vind het alleen jammer dat die vine inlay tot de fret12 loopt en niet helemaal door zoals bij JEM7VWH. Ik hou niet zo van half werk. Het leuke van de JEM serie is dat er zoveel verschillende zijn eigenlijk voor ieder wat wils mij persoonlijke voorkeur: JEM10,JEM7BSB,JEM90HAM JEM7VSBL.
Zoals je begrijpt (of niet) is de JEM10 redelijk onbereikbaar dus kies ik voor nummer twee de BSB.

Moonchild
28 mei 2002, 17:12
ah welkom mede jem-gitarist :grin:
BSB = prachtige gitaar (voor de mensen die iets meer dan ik te besteden hebben hehe)

en in reply op iemand hiervoor; het retrofitten is dus het vervangen van de trem

ik zag een tweedehands lo pro edge voor 125E, is dit een goeie prijs, iemand?

BSB
30 mei 2002, 12:01
ik zag een tweedehands lo pro edge voor 125E, is dit een goeie prijs, iemand?
[/quote]

Ik heb eens de prijs opgevraagd voor een compleet nieuwe kost 350 EUR!!!!!! (incl ankers e.d.) 125 EUR is dus wel reeel mits in een goede staat. Let wel op dat je voor montage op jem555 ook de ankers nodig hebt (en die zullen er wel niet bijzitten) ik weet niet of SERLUI die dingen op voorraad heeft anders duurt het nogwel een eeuw voordat je dat in huis hebt.

Casey
30 mei 2002, 12:15
Je kan eventueel de studs van je Lo -Trs 2 gebruiken al zou ik voor die paar centen meer de originele edge studs nemen want die kosten de wereld niet en zijn beter .
Ik vind 125€ een hele mooi prijs , nu nog iemand die hem er voor je inbouwd want gelijk passen doet ie niet , of je moet zelf handig zijn natuurlijk .
Ik heb zelf mazzel gehad bij Serlui en 2x Lo pro gewoon op voorraad met studs , het kan lang duren .

BLOK182
22 augustus 2002, 11:52
Vind zelf de Jem 555 ook een erg mooie gitaar. Aan jullie reacties te horen zijn de nek en de elementen zeer goed, maar is de brug een beetje klote. Zat zelf dus al te denken, stel, ik koop zo'n ding, en ik laat er een Gotoh / Schaller Floyd Rose tremolo opzetten voor pakweg 200-250 euro, is de gitaar dan "af"?

Anders Destium
22 augustus 2002, 13:27
Ik zou bijna zeggen van wel, die lo-trs brug is redelijk bagger (als je ook andere floyds kent)
Een Jem555 is verder een goedklinkende lekkerspelende gitaar, je kan er niet mee de boot in gaan wat dat betreft.
Hij heeft wel zijn eigen feeling net als andere Jems en da's wennen...
Ik had een tijdje terug bijna een witte Jem7v gekocht maar het niet gedaan :sad:
PS Die tweedehands is een relatief koopje, alleen jammer van die lelijke hals!

BLOK182
22 augustus 2002, 13:56
Mmm dan toch maar eens goed nadenken over een JEM 55 met een nieuwe brug. Maarre, voor wat soort muziek issie goed? Ik wil er vooral (hard)rock, poppunk zoals dat heet en metal op kunnen spelen(kortom hij moet scheuren), maar hij moet clean ook een beetje klinken.

rePUNKtative
22 augustus 2002, 13:57
Op 2002-08-22 13:56, schreef BLOK182:
Mmm dan toch maar eens goed nadenken over een JEM 55 met een nieuwe brug. Maarre, voor wat soort muziek issie goed? Ik wil er vooral (hard)rock, poppunk zoals dat heet en metal op kunnen spelen(kortom hij moet scheuren), maar hij moet clean ook een beetje klinken.




Mja, kan je beter een LP kopen :smile:

BLOK182
22 augustus 2002, 13:59
Maar daar zit geen tremolo op :wink:

Anders Destium
22 augustus 2002, 15:48
Je kunt er echt van alles op spelen, er zitten di marzio evo's op dus dat is niet het grote probleem.
Wat ik wel jammer vind is dat het een basswood gitaar is, ander hout klinkt vaak toch warmer, maar als je vooral scheurt hoeft dat echt geen probleem te vormen

Een Jem 555 is een mooie gitaar voor het geld en wat ze bij Jemsite zeggen is nogal overdreven vaak (Amerikanen...)
Veel mensen die daar posten vinden de Jem 555 geen echte Jem, das meer het probleem...
Maar als je van plan bent er gelijk een lo-pro edge in te laten zetten, dan is het een heel erg mooie gitaar voor zeker niet te veel geld...

BLOK182
22 augustus 2002, 15:55
Dacht ik ook zo ongeveer. Een JEM555 kost in Duitsland 1100-1200 euro, dan nog een goeie Floyd Rose brug erop voor +/- 200 euro, dan heb je toch een vette gitaar lijkt mij.

BLOK182
22 augustus 2002, 16:22
Net ff harmony central gecheckt, en volgens iedereen daar is het idd een klote tremolo.
Iedereen zeurt dat ze er uren kwijt aan zijn geweest hem af te stellen. Niet dat ze dan ff iets meer uitgeven voor een andere tremolo :wink:

Anders Destium
22 augustus 2002, 16:48
Ik heb op mijn RG zo'n zelfde brug, en ik weet wat voor pain in the ass dat kan zijn!

BLOK182
22 augustus 2002, 16:56
Maarre, is die brug verder een beetje ok?
Of ga je hem ook vervangen?

Anders Destium
22 augustus 2002, 17:38
Die gitaar is niet echt mijn main gitaar...
Ik denk dat ik eerder de elementen zou vervangen dan die brug, bij normaal spelen heb je er niet zo last van, maar dingen als anders stemmen en een aantal keer achter elkaar flink raggen met je tremolo en het is feest!
Let wel: Die van mij heeft er nogal wat uren flink "misbruik" opzitten, dus nieuw zal het allemaal wel meevallen.
Je kunt natuurlijk ook de eerste zoveel tijd bekijken hoe het loopt en gaat, misschien heb je er helemaal geen problemen mee...