PDA

View Full Version : snaren



metallic
27 september 2004, 17:57
eeej weet iemand wat voor een snaren er op epiphone les paul zit ?
als je hem gewoon uit een winkel gekocht hebt?
alvast bedankt

Wicked Willy
27 september 2004, 18:11
Euh boeit dat......als ze je niet bevallen zet je er toch gewoon andere op?

bert k
27 september 2004, 18:36
Dan zitten er waarschijnlijk goedkope prutsnaren op. Koop gewoon D'Addario of Ernie Ball.

Mr.Bluesbreaker
27 september 2004, 20:10
+1, soms zitten er van die Gibson brite wires op. KOOOOTS!!!! Echt hoor, EB of iets dergelijks inderdaad. Snel die standaardtroep erafhalen.

andy
27 september 2004, 20:47
Geen Gibson Bright Wires iig, want die roeleren. 8-)
Mijn ervaring is dat je de oude snaren er af moet slopen, meteen een goede set er op zetten. En als je een tremelo systeem hebt, ook maar meteen een extra veer in het ding, want die snaren die er op zitten lijken vaak van nylon.

metallic
28 september 2004, 17:29
probleem is al verholpe...ik had geen tijd meer om nieuwe snare te gaan hale...ik kon wel nog 1 krijge van een vriend...mer ik ga geen verschillende snare op me gitaar zette..

robzilla
28 september 2004, 19:24
probleem is al verholpe...ik had geen tijd meer om nieuwe snare te gaan hale...ik kon wel nog 1 krijge van een vriend...mer ik ga geen verschillende snare op me gitaar zette..

ken je ook normaal prate..of niet..

Bluesbreaker
28 september 2004, 21:17
als ik jou was zou ik gewoon 6 verschillende snaren op je gitaar blijven zetten

WD
14 november 2004, 16:15
Is er ook een topic over snaren in het algemeen of alleen wat losse topics van mensen die een klein vraagje over snaren hebben :???:

Op mijn squier zaten fender bullets (waarschijnlijk .10) en die vond ik wel erg lekker spelen, maar ik kon ze nergens vinden...
Ik heb daarna met D'addario EXL110 gespeeld, maar had toen toch bullets .09 gevonden en ben daar weer mee gaan spelen
nu brak mn laatste setje (door een stomme fout) en had geen bullets meer, alleen d'addario EXL110 maar die dingen zijn echt verschrikkelijk !

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met deze 2 merken, maar Ernie ball is me al een paar keer aangeraden dus die ga ik kopen (zodra de winkel open is)

maar ik hoorde van een vriend dat hij nogal slechte reacties over die fender bullets had gehoord... Ik vind er niks mis mee (100x beter dan d'addario imho)
wat is jullie ervaring ermee?

michielv
15 november 2004, 09:03
Zowel de Fender als Gibson snaren zijn hopeloos. Roesten als de neten en zijn na 1 keer oefenen rijp voor de prullenbak.

Wat mij betreft staat Ernie Ball op 1, D'Addario's op 2 (ik vind ze echt prima spelen, beetje stug maar dat went wel) dan heb je nog GHS en de rest negeer ik ;)

Vroeger kocht ik vnl. D'Addario maar had ook te maken met dat je als je 10 verpakkingen opstuurde je een gratis t-shirt kreeg ;)

Blijepanda
15 november 2004, 18:01
Is er ook een topic over snaren in het algemeen of alleen wat losse topics van mensen die een klein vraagje over snaren hebben :???:



Zou misschien wel handig zijn idd; deze gooi ik dicht (vraag is toch al beantwoord), anders dan verzuipen we in de snarentopics :)