PDA

View Full Version : gooi je capo maar weg



CGCGCE
27 september 2004, 16:52
Dit is volgens mij de ultieme capo : http://www.g7th.com/index.htm
Gewoon om de hals plaatsen, beetje aandrukken en klaar. Nooit meer teveel of te weinig druk op de snaren (zoals die met een veer of met klemmen), nooit opnieuw regelen als je hoger of lager op de hals wil of op een andere gitaar speelt (zoals de Shubb capo's) . Echt geniaal !

bert k
27 september 2004, 16:59
Ziet er wel goed uit. Enig idee of hij al in Nederland is? Hij is trouwens wel f*cking duur :-(

CGCGCE
27 september 2004, 17:08
Een vriend heeft hem voor mij meegebracht uit Engeland. Is inderdaad duur maar wel het geld waard vind ik. Ik zie op hun website dat CasaBenelly bij de invoerders genoemd wordt, dus ik veronderstel dat hij daar te koop is.

bert
27 september 2004, 17:18
35,95 bij Casa Benelly in Den Haag. Veel geld voor z'n ding. Toch maar kopen denk ik.

Daniël_san
27 september 2004, 18:43
Ik ken hem wel. Hij kost idd f*cking duur maar hij werkt wel goed :) Ik ga hem wel kopen als ik weer geld heb.

Brianmayrulezzz
27 september 2004, 18:55
stond in de zomer in de total guitar, werd ook van gezegd: gooi al je capo's en dingen die er op lijken weg, en gebruik deze de rest van je leven... zegt genoeg lijkt mij

Mr.Bluesbreaker
27 september 2004, 20:07
Waarom die? Ik heb een dunlop capo voor de helft van het geld die je er ook zo opdrukt, en niks geen bijstemmen of rare geluiden. Waarom zou je dan nog meer geld uitgeven?

Daniël_san
27 september 2004, 21:51
dit is NEDERLANDS!!! Daarom is het zo mooi :-D :-D

Mr.Bluesbreaker
28 september 2004, 20:00
:???:
Novanex en Daf zijn ook Nederlands, en daar wil ik me niet mee laten zien. :o

bert k
28 september 2004, 20:01
Die capo is helemaal niet Nederlands. Boeie, trouwens...

Daniël_san
28 september 2004, 21:47
Ow...... Dat ga k ff tegen die gozer in de winkel zeggen, die zei dat namelijk.

bert k
28 september 2004, 23:46
Net ff desite gekeken, hij is Engels.

Wormaap
29 september 2004, 00:05
Stomme vraag: Wat is er nou precies zo speciaal aan? De goedkope flutcapo die ik van m'n leraar leen op de les (ik sta in D gestemd en bij sommige dingen is't handig als je ook open kan spelen :-D) doet't ook prima...

CGCGCE
29 september 2004, 11:16
Wat is er nou precies zo speciaal aan?
Tot nu toe had je twee soorten capo's : de regelbare (met klemmetjes, elastiek, riem, schroef,...) en die met een veer. Het nadeel van de regelbare is dat je ze moet regelen :razz: , bv. als je de capo verplaatst op de hals. Probeer maar eens je capo op de 7de fret te plaatsen onder normale spanning (als je te hard aanspant zal de gitaar vals klinken) en daarna op de 1ste fret. Idem als je op een andere gitaar speelt met een ander halsprofiel. Die met een veer spannen veel te hard. Ik had er zo een (een Dunlop) en moest altijd bijstemmen, vooral in verlaagde stemmingen. En op een 12-snarige is er helemaal niets mee aan te vangen... Bovendien heeft ie de lak onderaan de hals van mijn gitaar beschadigd. Wel nuttig voor powertraining, of als wasknijper bij stormweer :wink:
Een G7th hoef je niet bij te stellen, en geeft geen intonatieproblemen of bijgeluiden. Maar ik heb er geen aandelen in of zo, 't was maar om te informeren.

Picker
6 oktober 2004, 11:30
Bwah...

Ik heb nog nooit intonatieproblemen gehad met capo's. Tuurlijk, als je zo'n ding erom jast gaan er wat snaren uit de maat, maar daar heb je toch die knopjes voor aan je gitaar?

Ik geloof niet dat er een capo bestaat die je over je hele gitaar kan sleuren zonder dat het de stemming beinvloedt, zoals deze jongens beweren. Gewoon marketing-kletspraat.

Belangrijk van een capo vind ik is dat hij klein is. Ik heb een Dunlop die lijkt op deze

http://www.musiciansfriend.com/srs7/search/detail/base_pid/361513/sourceid=qIa2QWO6BynXAJfbYoqW/befree_site_id=0009952098

...alleen de mijne is van massief brons (goudkleurig). Met een korte draai aan het knopje haal je de spanning eraf, en in een wip zit-ie ergens anders. Het effect op de stemming van je gitaar is minimaal, omdat de druk heel gelijkmatig is. Bovendien kun je de druk zelf bepalen (met het draaiknopje), en dat vind ik toch net wat lekkerder dan 'automatisch'.

En hij is een stuk goedkoper!

Ach, ieder zijn voorkeur. Maar ik hoef voorlopig geen andere capo.

Anavrin
6 oktober 2004, 16:16
ziet er lekker high-tech uit zo in die zilverlook, maar mijn goedkope 5 euro ding met nylon-straktrek-riempje doet het ook goed (ik gebruik toch bijna nooit een capo, dus...)