PDA

View Full Version : Funk Me



Jeroenvanhulsteijn
27 september 2004, 15:20
Funk Me (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/MyMusic/Riff%20Contest%20-%20Jeroenvanhulsteijn%20-%20Funk%20Me%20-%20Final.mp3)

<=oud=
Hier dan mijn bijdrage. Ik heb wel wat akkoordjes ingespeeld. Af en toe wat slordig ingespeeld (zenuwen). Geluid is ook nog niet optimaal. Maar de feel op zich en de gekozen nootjes was ik wel tevreden mee.
=oud>

<=oud=
ok, ander geluid en wat kleine dingetjes veranderd. het eind ben ik nog niet tevreden mee. graag wat commentaar op het geluid :)
=oud=>

<=oud=
Ok, take3. Akkoorden opnieuw ingespeeld. Hopelijk klinkt het nu weer wat strakker. Solo's moeten nog ge eq'd worden. Wat kleine dingetjes veranderd. Als iemand nog zin heeft om lekkere kritiek (pos/neg) wil geven...ik hoor het graag :) Alvast bedankt voor het luisteren.
=oud>

alleen de solo nog gedubbeld.

Bosch
27 september 2004, 16:07
Ik vind dat je de backing goed hebt gebruikt 8). Op je spel is nog wel wat af te dingen (hoe kort/lang speel je eigenlijk al), maar de spirit is er! Dat korte stukje bij 0:35-0:40 is echt lekker getimed; dat zijn van die stukkies dat als ze mijzelf overkomen, ik ze kost wat kost laat staan.

Das Schaap
27 september 2004, 16:23
Hmm, je sound heeft iets meer bite nodig om echt goed over te komen denk ik. Verder is het ook lekker, sommige stukken hebben nog wat werk nodig, maar ik heb vertrouwen. 8-) M.a.w. ik vind dat je er nog een keer naar moet kijken, ik denk dat je em zelf ook beter kan en er is nog meer dan genoeg tijd. :wink:

Shakeel
27 september 2004, 16:29
Hey Jeroen best cool gedaan! Ik vind dit tot nu toe het tofste dat je gepost hebt. Ik ga mee met de voorgaande reacties werk nog aan sommige stukken en wat details en het zal nog veel cooler gaan klinken 8-)


+ ik ben weer geinspireerd om ook die backing in te gaan spelen :D

sneez0r
27 september 2004, 17:43
Hé, dit vind ik wel een ontzettend leuke inzending. Ik vind dit veel speelser dan de inzending van Bosch; dit straalt gewoon speelplezier uit. Die details maken me niet zoveel uit, maar het zou wel lonen om sommige passages te dubben. Ik geef zelf niet veel om geluid, dus daar heb ik weinig op aan te merken. Tof dat het niet hi-gain hoeft!

Jeroenvanhulsteijn
27 september 2004, 23:09
hej mensen, bedankt voor jullie reacties. erg nuttig om terug te lezen. er mankeert idd nog wel wat aan mijn techniek. ik kan erg slordig zijn. het probleem is ook dat ik eigenlijk dingen wil doen die ik nog niet onder de knie heb. oefening baart kunst :)

@bosch, ja ik speel al een tijdje (19 jaar :razz: ). maar k heb me nooit echt bezig gehouden met solo's. vonk gewoon niet leuk. laatste 2 jaar ben ik er wat meer mee aan de slag gegaan. maar k vind het nog steeds eng hehe. dit 0.35-0.40 is idd lekker, hehe, valt me nu pas op. bij de rest is de timing vaak net niet helemaal...

@schaap, die bite...die moet ik nog ergens vandaan zien te toveren. k zal eens proberen te eq'en. want die v-amp is niet heel erg instelbaar.

@shakeel, tnx...i'm working on the details!

@sneez0r... :oops: hehe, als k kon shredden had ik het mss wel gedaan. dat 1e deel (fusion) van bosch zn inzending vind ik wel erg cool. maarja...voordeel van mn beperkingen is dat ik niet verzuip in technische hoogstandjes. alhoewel...af en toe verzuip ik nu al in de fratsen die ik probeer.

k ga van de week nog eens een bijgeschaafde versie plaatsen. hier en daar wat veranderingetjes. bij het terugluisteren hoor ik dingetjes die in mn hoofd toch anders gingen. kzal eens kijken of ik het ook uit mn handen kan krijgen. tnx allemaal voor de reacties!

Negative K3 fan
28 september 2004, 09:36
erg leuk ingespeeld. Zitten wel een paar echt leuke stukjes in, maar ik heb geen ec ht zwak stuk kunnen vinden. Je zou alleen wel een beetje aan je toon en zuiverheid kunnen werken, ik weet niet hoe je nu opneemt, maar dat is vaak niet erg makkelijk om goed te doen (thuis) en kwa zuiverheid zit je er soms een klein beetje naast, maar dat is niet iets wat enorm opvalt ofzo.

Jeroenvanhulsteijn
28 september 2004, 15:54
@negativek3fan, ik ga via mn Xvamp naar de radio en dan naar de computer. (ik heb geen goeie pluggen nl). tnx voor je bemoedigende commentaar :)

k heb inmiddels een 2e opname gemaakt. wat kleine dingetjes aangepast. ook ander geluid. moet nog ge Eq'd worden. graag uw commentaar lieve mensen :lol:

Stratman70
28 september 2004, 16:29
hey Jeroen,

Ik vind dus dat je hele leuke dingetjes doet, alleen je timing is soms niet helemaal oké, maar wel verbeterd t.o.v. de oude versie (die ik daarstraks nog net kon horen) en je kunt idd horen dat je je aan dingetjes waagt, die je nog niet helemaal beheerst, maar daar heb ik zelf ook last van. toch vind ik hem wel lekker funky hoor. het swingt wel! Ik kan me vergissen, maar volgens mij vond ik de leadsound van de oude versie mooier.....

Dank je trouwens voor je toffe reply! Maareh.... ruilen??? :???: :wink:

Jeroenvanhulsteijn
30 september 2004, 15:27
@stratman, hey bedankt voor je reply. Ja, hoe vaker ik luister, hoe meer ik ontdek dat de timing er regelmatig behoorlijk wat naast zit. Dit komt vooral omdat ik de akkoordjes slecht heb ingespeeld. Hek nu opnieuw gedaan. Hopelijk klinkt het beter nu. En het ruilen...ik ben nu wel tevreden met mn eigen eindje aan de track :)

boudewijn
30 september 2004, 15:33
Jeroen ik kan em niet openen :-?

Jeroenvanhulsteijn
30 september 2004, 15:42
Heuh, sorry...als het goed is kannie nu wel geopend worden.

amon
17 oktober 2004, 22:07
leuk dingetje!
je hebt het zo gemixt dat het 2 gitaristen zijn die op elkaar inspelen, waarschijnlijk ook je bedoeling...?

ik vind het wel wat hebben! lekkere funkvibe

boudewijn
24 oktober 2004, 19:17
He Jeroen deze vind ik mooi en grappig.

En te gek hoor die verminderde stukjes op 19 sec.
Vind de slag iets minder maar komt meer door je geluid.

Vanaf 34 sec vind ik het lekker opleven , even daarna zakt 't weer een beetje in.

Maar goed kortom te gekke inzending :-D :-D

Groet Boudewijn

boudewijn
17 november 2004, 08:29
Hey shit man waarom doe je niet meer mee man was toch te gek ???

Jammer man niets ernstig hopelijk. :wink:

Groet Boudewijn

Jeroenvanhulsteijn
18 november 2004, 12:52
hehe, nouja, over de solo an sich was ik zeer tevreden. Het schort aan strakheid en tone. Bovendien maakte ik me geen illusies te winnen. En het meedoen op zich was leuk. Maakt de keus voor de jury weer wat makkelijker.