PDA

View Full Version : Kopen over internet..



Ditmar
13 september 2001, 14:02
Als je kijkt op music123.com of eBay dan zie je daar gitaren voor absolute spotprijsjes. Alleen ben ik een beetje wantrouwig tegenover kopen via internet. Weet iemand wat de risico's en extra kosten en voordelen/nadelen zijn van gitaren kopen via internet ???

Erik
13 september 2001, 14:16
Hoi,
Het is natuurlijk heel aantrekkelijk om via internet te kopen. Maar bedenk wel dat je het belangrijkste van een gitaar wel kunt vergeten, namelijk: HET GELUID
je weet helemaal niet hoe zo'n instrument klinkt.Dus lijkt het me het beste dat je een gitaar gewoon in de winkel koopt.

groetjes
Erik

Rectifier
13 september 2001, 15:47
Klopt,gitaren zijn nogal smaak gebonden en daar kan nogal eens iets mee aan de hand zijn.
Een amp of iets dergelijks is geen probleem om te kopen via internet.De meesten weten immers van te voren wat voor geluid ze willen en wat die amp voor geluid produceerd.
En de meesten zal het ook een worst zijn of er een krasje op een amp zit. Maar een kras op een gitaar is iets anders he!
Probeer vooral met gitaren eerst dat ding te mogen bekijken voor de aankoop.
(ivm. kromme halsen,etc....)

Arthur
13 september 2001, 15:48
Zou zelf nooit een gitaar kopen via Internet. Ik wil 'm eerst ruiken, voelen en natuurlijk horen!

MissAlexa
13 september 2001, 16:59
Dollarkoers 2,50
Reken maar uit wat het kost

Ic3gl0vE
13 september 2001, 19:50
bij Music123.com heb je volgens mij 30dagen niet-goed-geld-terug-garantie. hoe het dan met de verzendkosten zit weet ik niet maar als je die dan niet hoeft te betalen kan je 't natuurlijk altijd proberen... Via Ebay zou ik echter niet doen omdat je dan die gitaar niet meer terug kan sturen

anoniem
13 september 2001, 20:09
bedenk wel dat je invoerrechten en BTW moet betalen als je een gitaar ofzo uit Amerika wilt halen..

dan wordt het meteen een STUK duurder :smile:

taylor
13 september 2001, 20:46
nee gitaren moet je niet kopen via het net.

Ditmar
13 september 2001, 23:41
Ik doelde vooral op music123.com, dat zijn nieuwe gitaren en dan echt belachelijk goedkoop (IbanezRG vanaf 200$ en een ESP LTD Explorer voor 200$). De gitaren zijn dus al goed, en van de meeste gitaren waar ik interesse in heb, weet ik heus wel hoe ze klinken en spelen. Enne, die dollarkoers gaat denk ik niet zo hoog blijven (je weet wel, recessie + invoering euro + het voorval van dinsdagmiddag zullen niet echt bevordelijk zijn voor de dollarkoers) dus het zal al snel een dollar van ongeveer 1,80 zijn (mijn schatting) en dan kost zo'n Ibanez RG 200x1,80=360,- +BTW=440,- +verzendkosten =500,- dus je zal uiteindelijk zo'n 500 tot 600 piek kwijt zijn voor een gitaar die in Nederland toch wel wat meer centjes kost.

Vandaar dus deze vraag, want in theorie is het erg aantrekkelijk he

anoniem
14 september 2001, 13:54
maak er maar 800 piek van
(als je zo'n belachelijk gunstige dollarkoers rekent... :razz:)

je moet BTW en invoerbelasting betalen

anoniem
14 september 2001, 14:12
Ga eens naar Marktplaats.nl. Je vindt er een heel veel gitaar zooi (gitaren, versterkers, effecten, etc.) allemaal 2ehands. Je kunt dan toch kijken of je iets voordeligs kan vinden en als het gaat kopen kun je het zelf ophalen, omdat het allemaal in Nederland is, dus te bereizen. Ik heb zelf mijn gitaarversterker en effectprocessor zo aangeschaft en dat bevalt me zeer goed.

Ibanez
14 september 2001, 17:44
Ik heb ook me effectpedaal via internet goedkoop aangeschaft. Hij ziet er als nieuw uit, en doet het als nieuw.

anoniem
16 september 2001, 01:09
Ik heb al van mensen gehoord die (in dit geval) Star-Wars-merchandise van Amerika lieten komen (met de post), en die is gepakt door de douane. Ik bedoel: die heeft zich blauw betaald aan douanekosten.

Kitaarhiero
18 september 2001, 13:41
Musicyo verkoopt on-line topgitaren voor een spotprijs, en in euro's...een kramer striker (heeft wat weg van Ibanez en Jackson) is slechts zo'n kleine 3-400 gulden en heeft lovende recencies ontvangen in de Nederlandse én Engelse Guitarists, en in Total Guitar... Bij die laatste twee zit een CD waarbij een aantal van de gerecenseerde modellen op te horen zijn, dan weet je dus hoe het kost. Er zijn ook gewone handelaren die Kramers verkopen, en daar kun je ze dus uitproberen.

koelieVai
3 april 2002, 23:25
ik ontdekte laatst deze site
http://www.zzounds.com

prijzen zijn allemaal ongelooflijk laag!! maar ik weet vooralsnog niet wat je allemaal extra moet betalen aan verzending,dat is vast niet mis!

Erik
3 april 2002, 23:31
bij zzounds.com worden bestellingen alleen binnen de V.S. verstuurd.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Erik op 2002-04-03 22:34 ]</font>

PeArLjAm
4 april 2002, 22:44
Bij musicians friend ook.. :sad:

Kitaarhiero
5 april 2002, 18:45
ga anders naar http://www.europeanmusician.com daar hebben ze ook gibson. Prs en Fender enzo, de meeste grote merken dus.

BRiet
5 april 2002, 20:19
Zie het probleem niet: op ebay vraag je gewoon hoe de gitaar is. Dan ga je er naar toe om 'm op te halen. Je speelt wat, en als 'ie dan niet aan de beschrijving voldoet laat je 'm staan. Heb ooit geboden op een Les Paul standaard, en nadrukkelijk gevraagd of de hals recht was. Toen ik kwam, was dat dus niet zo... Nou, dan laat je 'm staan, simpel toch? Nooit laten opsturen natuurlijk...

JV
5 april 2002, 20:23
Op 2002-04-05 17:45, schreef Kitaarhiero:
ga anders naar http://www.europeanmusician.com daar hebben ze ook gibson. Prs en Fender enzo, de meeste grote merken dus.


goedkope zaak. een luke voor 1800 euro

gust
5 april 2002, 22:28
Heb ook eventjes overwogen om over het net te kopen. Alleen wist men mij te vertellen dat de gitaren een basic afstelling gekregen hebben en er dus misschien nog moet aan gesleuteld worden. Waar ik mijn gitaar gekocht heb lag de prijs hoger dan op het net maar met dat voordeel dat de afstelling op een voortreffelijke wijze bij deze handelaar gebeurd was. Uitkijken dus.

Dionyios
6 april 2002, 00:53
Op 2002-04-05 19:23, schreef JV:
goedkope zaak. een luke voor 1800 euro


Je moet bij die winkel alleen nog ff btw erbij optellen, dan kom je voor een Luke dus op ruim €2200.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-04-05 23:53 ]</font>

PeArLjAm
6 april 2002, 10:41
Die winkel is volgens mij helemaal niet zo goedkoop, misschien zelfs duurder als winkels dan feedback, Dirk Witte etc

henk
6 april 2002, 15:36
kennen jullie trouwens deze zaak in belgie:
http://www.piens.be/index.htm
hebben jullie ervaring met hun?
ze lijken net zo groot als
http://www.musicstorekoeln.de/
maar de prijzen zijn een stuk lager (ze vragen je wel het hemd van je lijf als je meer info wil)

gust
6 april 2002, 23:07
Op 2002-04-06 14:36, schreef henk:
kennen jullie trouwens deze zaak in belgie:
http://www.piens.be/index.htm
hebben jullie ervaring met hun?
ze lijken net zo groot als
http://www.musicstorekoeln.de/
maar de prijzen zijn een stuk lager (ze vragen je wel het hemd van je lijf als je meer info wil)


ik heb zelf een aantal spullen gekocht bij en echt goedkoop zijn ze niet hoor. Het zijn verkopers zoals alle anderen, met dat verschil dat hun produkt ons meer ligt. Heb mijn gitaar NIET bij hen gekocht omdat ze daar 15.000 bef ofwel 372€ duurder was dan dat andere winkeltje. Zo zie je maar.