PDA

View Full Version : wie is er bekend met alvarez?



tillens
27 september 2004, 14:58
hallo zoals het onderwerp aangeeft, wie is er bekend met de gitaren van alvarez, en waar kunnen ze uitgetest worden?

Peter

iam
27 september 2004, 15:21
ik ben daar ook benieuwd naar, heb al goeie recensies daarvan gelezen...

Brigand
29 september 2004, 21:10
Ik heb er een sinds december. Het is een MD 80. Massief spruce-bovenblad en verder massief mahonie. De hals speelt fantastisch en is wat dunner dan de doorsnee akoestische gitaarhals. Klank is goed zowel voor fingerpicking als voor slag en alles wat daar tussen in zit. Er zijn ook wat meer opgetutte en anders houtsoortige versies. Die zijn dan ook wat duurder. Verder nog elektro-akoestische gitaren. Je kunt het allemaal zien op hun website www.alvarezgtr.com. Tegenwoordig worden ze geimporteerd door Voerman, www.voerman.nl. Je kunt daar de prijslijst zien. Blijkbaar importeren ze vnl. de MD serie. Als je ze wilt proberen kun je bij Kees Dee in Amersfoort terecht, www.keesdee.nl.
Helemaal geen minpuntjes? OK. Het mahoniehout is weliswaar massief, maar cosmetisch niet echt geweldig.

Nicci
2 oktober 2004, 18:21
ik heb een alvarez jumbo nogwat . . .
prima gitaar. netjes afgewerkt. prima klank. speelt prima. ik heb de brug een klein beetje laten verlagen voor een iets lagere actie.
1 stemmechaniek laat het een klein beetje afweten. hij werkt nog wel goed, maar niet meer helemaal zoals het hoort.
kortom: prima gitaar voor het geld. er zijn betere, maar die zijn dan gelijk 2 tot 3 keer zo duur.

KATENHORST
4 oktober 2004, 14:16
[quote="tillens"]hallo zoals het onderwerp aangeeft, wie is er bekend met de gitaren van alvarez, en waar kunnen ze uitgetest worden?


Yairi...zegt me wat, heb ik zelf - Alvarez yairi DY-79 - Is uit te proberen en een verschrikkelijk fijne jumbo, kwaliteit als van een martin en geluid..Door de Man K-Yairi zelf gemaakt nog. Is niet het zelfde als Alvarez, die zijn toch een slag goedkoper en productie gitaren, een Yairi is handgebouwd. Waar je ze kunt testen..kzou het niet weten.

rudi