PDA

View Full Version : Alterneren van sets



pimmetje
27 september 2004, 13:04
Wij hebben binnenkort een optreden samen met een andere band. Die andere band speelt al enkele jaren in de kroeg waar 't optreden nu weer moet plaatsvinden, maar wij zijn er nu door de kroeg bij gevraagd.

Zowel wij als de andere band spelen twee sets en wij hadden gedacht in het voorprogramma te gaan staan. Nu heeft de kroeg voorgesteld om om de beurt een set te doen.

Mijn/ons eerste gevoel is "nee". Je deelt de nummers in je sets immers niet voor niets zo in als ze zijn en dan zou je dat beetje opbouw wat je nog probeert te hebben in je optreden verstoren. En voor die andere band geldt dan toch hetzelfde...? Vooral omdat onze genres niet helemaal naadloos op elkaar aansluiten.

Nu hoopte ik dat er hier mensen waren die misschien ervaringen hadden met dit soort constructies en me gerust kunnen stellen of juist kunnen waarschuwen...

Mitch
27 september 2004, 13:19
Maak je over de muzikale invulling geen zorgen; publiek kan een dergelijke afwisseling vaak best waarderen, zeker in het zap-tijdperk :(
Belangrijker is: hoe gaat dat er praktisch uitzien ? Kun je al je gear laten staan ? Moet er compleet gewisseld worden ? Hoe moet het qua aantal microfoons, afstelling zanginstallatie.....

Marc Oblivian
27 september 2004, 14:40
Tja....meer praktische problemen lijkt mij.....
Dat de opbouw van je set wordt verstoord is meer vervelend voor jezelf....je weet immers wat er nog gaat komen als je de tussenstop maakt en je ziet dat het geheel doormidden wordt gehakt....
Of het publiek het ook zal opmerken lijkt me heel sterk.
Wat je wel zou kunnen doen is van de grote set 2 setjes te maken met een beetje gebalanceerde opbouw gezien de nummers.
Anders heb je bv een set met alleen maar rustige nummers en een set met alleen maat steviger werk...

Marc Oblivian
27 september 2004, 14:40
Tja....meer praktische problemen lijkt mij.....
Dat de opbouw van je set wordt verstoord is meer vervelend voor jezelf....je weet immers wat er nog gaat komen als je de tussenstop maakt en je ziet dat het geheel doormidden wordt gehakt....
Of het publiek het ook zal opmerken lijkt me heel sterk.
Wat je wel zou kunnen doen is van de grote set 2 setjes te maken met een beetje gebalanceerde opbouw gezien de nummers.
Anders heb je bv een set met alleen maar rustige nummers en een set met alleen maat steviger werk...

IndiepoprockJesse
27 september 2004, 18:15
wlke kroeg is dat btw?!

pimmetje
27 september 2004, 20:31
prom in sgrvznd
hoezo? Krijg je rillende flashbacks bij het idee dat een kroeg dit voorstelt? :D

moretel
30 september 2004, 04:01
Wanneer is binnenkort ?
Lijkt me wel leuk om jullie eens te zien spelen.