PDA

View Full Version : Welke is beter korg ax10g of korg ax1500g



HammerOn
27 september 2004, 11:05
Ik heb net in Duitsland de korg ax1500g gekocht. Ik meende dat die de beste was uit de Korgserie.
Nu lees ik op de harmony central reviews, waarin aangegeven wordt dat de korg ax10g beter is en klinkt. :???:
Terwijl die juist goedkoper is 8) :evil:

Ik kan me dat niet voorstrellen, maar wat is jullie ervaring?
Wat zijn de voornaamste verschillen, vooral qua sound?

appeltaart
27 september 2004, 15:08
Ik heb ook een Korg AX1500G, die AX10G is toch gewoon de kleinere versie met minder mogelijkheden? Ik neem aan dat ze dan ongeveer hetzelfde klinken maar dat de 1500 meer effecten/mogelijkheden heeft.

HammerOn
27 september 2004, 15:24
Het aantal presets is 40 ipv 48 en er zijn inderdaad minder mogelijkheden.
Maar het gaat mij voornamleijk om kwalitatief geluid.
En als ik dit lees ;


http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Korg/AX10G-01.html

gebruiker nr1:
Overall Rating: 9
I have the pretty good AX100G, Pandora PX2 and tested the AX1500G, but the AX10G is far better!! If you need a good Pedal specially for clean and crunchy VOX Sounds (Country/Rock!!!) then you have to try this! I recommend it specially for the ones who can not efford the far expensive TONELAB. It’s a REAL good alternative! SO BUY IT!!!

gebruiker nr2:
By the way, I had the other stuff too...POD, VAMP-2, DG-Stomp, AX1500G, AX100G, Digitech RP100, GT-6....this Box (imho) kicks them off the range!!
O.k. rectifier is much better on the POD, but all the dynamic in the other Amp-Models is amazing! Marshall sounds from the 70's, 80's and modern, you will find them here, and they sounds different!!!! just like there originals.

... dan stel ik me vraagtekens?

Swan
27 september 2004, 15:32
die recensies zijn vaak bullshit en veel te positief.

HammerOn
27 september 2004, 16:09
Hmm, en toch vreemd dat 2 gebruikers een AX10G boven een AX1500G verkiezen, terwijl ze beiden getest hebben.

Vanddar dat ik me afvraag of er verschil inzit qua sound, terwijl ze dezelfde REM technologie gebruiken :???:

Rock&Roll
27 september 2004, 17:21
HC is altijd een beetje de persoonlijke versie van de reviewer! niet vergeten dat zij de ax10g daadwerkelijk gekocht hebben en ze willen natuurlijk hun koop de hemel in prijzen.
Ik heb een ax1500g gehad en die heeft mij altijd prima bevallen. goeie sounds, makkelijk in te stellen en niet te duur...
Als je echt zekerheid wilt dan moet je eens rondkijken of je zelf de twee naast elkaar kan zetten. dan kan je je eigen oren laten beslissen over de klank en niet de oren van iemand anders.
cheers :cool:

HammerOn
28 september 2004, 10:18
Zit ook wat in :-D .
Hij bevalt mij ook prima. Krijg alleen nog niet helemaal de Santana sound die ik via GuitarFX 2.6 via mijn flut soundblasterkaart op mijn pc wel krijg. Daar zit gewoon meer sustain in.
Heb al wel her en der wat patches gevonden van o.a. Satriani en Vai en die klinken niet verkeerd.

Thanx voor je reactie :wink: