PDA

View Full Version : besloten om Marshall te kopen, maar welke?



andoni
18 mei 2002, 18:30
Ik heb mij laten ompraten door de andere leden van onze punk/metal band om een Marshall te kopen. Ik wil wel onder de 550 euro blijven. Nieuw of 2e hands, welk type?

De versterker is bedoeld voor thuis en op jamsessies en in de toekomst misschien voor kleine optredens. Speel momenteel op een squier strat (let wel: geen humbucker) en zonder distortionpedaal.
ik vind persoonlijk dat een Hughes & Kettner buizencombo reeds distorted genoeg klinkt met mijn gitaar. Zal dit ook zo zijn met een Marshall? (ik heb van Marshalls al veel goede dingen ghoord als het op gain en overdrive aankomt, maar toch voor de zekerheid...)
u vraagt zich terecht af waarom ik dan geen H&K koop? Wel ik heb nog geen H&K gevonden die binnen mijn budget past en toch nog een stevige scheur weet te produceren (de H&K waarop ik gespeeld heb is van een vriend).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: andoni op 2002-05-18 18:37 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: andoni op 2002-05-18 18:40 ]</font>

gust
20 mei 2002, 16:52
Beste,
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken.
Ik speel op een marshall avt 150. Deze heeft slechts één buisje in de voorversterking. Ik speel de begeleiding op het od1 kanaal en als er een solootje of een accentje moet gelegd worden op de od2 waarvan ik het volume iets hoger gezet heb dan od1. Ik heb reeds geprobeerd om een extern effect te gebruiken ipv de op de versterker aanwezige overdrive. Mijn gevoel zegt dat dit niet raakt aan het typische marshall geluid. Ik vind dus dat de op de versterker aanwezige overdrive behoorlijk goed scheurt. Of je voldoening zal vinden voor een meer typische metalgeluid betwijfel ik echter. Maar nogmaals, dit is en blijft mijn mening. Ik zou zeggen, ga er gerust eens een paar uittesten, en wees niet benauwd om dit voor jou te laten doen als je ergens een winkel binnenstapt. Deze mensen kennen hun producten trouwens beter dan wie dan ook. Indien je op je gemak zelf wil proberen zou ik je piens te deinze aanraden. Wil je echt eens alle mogelijkheden horen door profs dan kan je denk ik beter naar keymusic gaan. Wat tweedehands betreft, surf eens naar http://www.thomaokaze.be. Daar kan je behoorlijke koopjes doen. succes

andoni
20 mei 2002, 17:11
http://www.tomaokaze.be? Kan het dat je een fout in de link hebt getikt? Hij werkt namelijk niet.

b.t.w.: zo'n AVT150, hoeveel kost die ongeveer 2e hands?

Moonchild
20 mei 2002, 18:21
control-cee - control-vee die link maar, dat is wel vaker op dit forum

gust
21 mei 2002, 19:13
Ok de link gaat niet. Tik gewoon het adres in, dat gaat wel. Opgepast want jij had wel een tikfout. THOMAOKAZE met een H. Astamblieft. Ik kan je echter niet zeggen wat de prijs is van een tweedehands avt. Ik weet wel dat er twee (één full stack, één half stack) marshall torens staan (jcm 900) te Asse. Probleem is de prijs: 1100 en 1500 €. Staar je echter niet blind op marshall. Ze hebben daar ook een Rivera versterkertje staan. Compact maar bangelijk goed. Blaast gelijk de volledige marshall toren omver. Prijs: rond de 1400€ als ik me niet vergis. Ik zou zeggen, proberen kameraad, liefst zo veel mogelijk en zo lang mogelijk. Ik kan je echter niet helpen op dit moment met een prijsklasse rond de 500€. Als ik iets vind laat ik het je zeker weten.

Unforgiven
22 mei 2002, 01:43
Ik heb zelf een Marshall Vs.256 hij ligt iets hoger dan je prijsklasse maar ik hoef nergens anders mee op te spelen...ga anders lang een shop waar ze wat marshalls hebben en even uitproberen dan weet je het wel :smile: