PDA

View Full Version : emg 81 en 85



Morpheus
27 september 2004, 00:09
wie kent de emg 81 en emg 85 pickups?? hoe zijn die???

wie kan daar iets zinnigs over zeggen?

vester86
27 september 2004, 00:49
zoek eens rond op het forum, dr zijn al boeken vol over geschreven

Morpheus
27 september 2004, 01:24
uh....dat HEB ik al gedaan!!!!
edoch....ik ben geen centimeter vooruit gekomen, vandaar dat ik deze thread open......

maar goed...kan iemand nog zijn licht hierover werpen??

e_lukather
27 september 2004, 08:24
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

Rubenios
27 september 2004, 08:47
www.emginc.com

ik speel zelf 81. klinkt super. woei

Lacrymosa
27 september 2004, 09:00
als ik bij de search emg 81 in tik, krijg ik zon 761 resultaten terug

CheerS!!

e_lukather
27 september 2004, 09:05
ikke 769

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=37592&highlight=emg+81+verschil

Raffel
27 september 2004, 11:34
volgens mij is men (lees topicstarter) net zo lui als ik. 8-)

Morpheus
27 september 2004, 11:37
ja.....alles leuk en aardig, ik heb ook 700+ threads gevonden, maar niets constructiefs, dat mijn vraag beantwoord, lijkt me LOGISCH, anders open ik geen thread hier....

nogmaals de vraag: weet iemand hoe die dingen klinken?? hoe zíjn die?? komt er een lekker zwaar geluid uit, of zijn t van die "gillende keukenmeid" dingen (kweet r geen betere naam voor.....)

in autotermen: is t een brullende V8 5.7 liter of een gillende V4 1.2 liter?? das t enige.....is dat zo moeilijk?????

Raffel
27 september 2004, 12:20
wtf is dit dan?

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=37592&highlight=emg+81

hit op eerste pagina van een search...

wimmeltje
27 september 2004, 12:21
ja.....alles leuk en aardig, ik heb ook 700+ threads gevonden, maar niets constructiefs, dat mijn vraag beantwoord, lijkt me LOGISCH, anders open ik geen thread hier....

nogmaals de vraag: weet iemand hoe die dingen klinken?? hoe zíjn die?? komt er een lekker zwaar geluid uit, of zijn t van die "gillende keukenmeid" dingen (kweet r geen betere naam voor.....)

in autotermen: is t een brullende V8 5.7 liter of een gillende V4 1.2 liter?? das t enige.....is dat zo moeilijk?????

Klinkt meer als een smartje. :lol:

Rubenios
27 september 2004, 12:22
Ow dus we moeten precies uitleggen hoe die gaat klinken???

NOU NIEUWS VOOR JE DAT WEET NIEMAND OMDAT DAT OOK AAN DE GITAAR LIGT!!!

Dus probeer dat element gewoon uit in je gitaar en stop met zeiken...

ArpeggioKing
27 september 2004, 12:34
he wat zijn we weer aardig tegen onze nieuwe leden :evil:

Morpheus
27 september 2004, 13:00
Ow dus we moeten precies uitleggen hoe die gaat klinken???

NOU NIEUWS VOOR JE DAT WEET NIEMAND OMDAT DAT OOK AAN DE GITAAR LIGT!!!

Dus probeer dat element gewoon uit in je gitaar en stop met zeiken...

NOU NIEUWS VOOR JE WEL EENS GEHOORD VAN BASISGELUID??? HET GELUID DAT ZOWN DING PRODUCEERT ZONDER ENIGE BELEMMERINGEN VAN HOUT, OID?????? blijkbaar niet....

Morpheus
27 september 2004, 13:01
Ow dus we moeten precies uitleggen hoe die gaat klinken???

NOU NIEUWS VOOR JE DAT WEET NIEMAND OMDAT DAT OOK AAN DE GITAAR LIGT!!!

Dus probeer dat element gewoon uit in je gitaar en stop met zeiken...

NOU NIEUWS VOOR JE WEL EENS GEHOORD VAN BASISGELUID??? HET GELUID DAT ZOWN DING PRODUCEERT ZONDER ENIGE BELEMMERINGEN VAN HOUT, OID?????? blijkbaar niet....

Morpheus
27 september 2004, 13:03
Ow dus we moeten precies uitleggen hoe die gaat klinken???

NOU NIEUWS VOOR JE DAT WEET NIEMAND OMDAT DAT OOK AAN DE GITAAR LIGT!!!

Dus probeer dat element gewoon uit in je gitaar en stop met zeiken...

NOU NIEUWS VOOR JE: NOOIT GEHOORD VAN BASISGELUID?? GELUID DAT DAT DING PRODUCEERT ZONDER BELEMMERINGEN VAN HOUT E.D.???????

blijkbaar niet...


p.s.: tis geen zeiken, tis een normale vraag...

Raffel
27 september 2004, 13:15
sp@mz0r!!!!!!

Volgens mij moet je een element nog altijd in een gitaar monteren als je wil weten hoe ie klinkt. Aan een 'basisgeluid' zoals jij het noemt heb je niet zoveel.

Rubenios
27 september 2004, 13:16
basisgeluid jeez je lult uit je nek man...

en als je het basisgeluid wil weten kijk dan gewoon op de emg site domme drol...

e_lukather
27 september 2004, 13:21
ja joh geitenpik.. ga voetballen ofzo

Mithrandir
27 september 2004, 13:26
:-( Zijn we allemaal een beetje humeurig jongens.

urezna
27 september 2004, 13:28
het is hier gezellig!!!!!!! :lol:

:roll: :o :roll: :o :roll:

Fluffy
27 september 2004, 13:42
- Liefde

- Rust

- Vrede

- Balans

- Harmonie

Swan
27 september 2004, 13:57
http://www.tomaatnet.nl/~hannemannn/balkenende.jpg
lig ik ff met mn poot in t ziekuhhuis...gaan zuh weer helemaahl los!

e_lukather
27 september 2004, 14:03
lalalalalala... geld

Lacrymosa
27 september 2004, 14:10
Het is weer Maandag!!!!!!!

maar ff een kort antwoord op je vraag

de 81 krijst wat meer dan 85, er wordt gezegt dat een 85 meer een paf karakter heeft dan een 81

maar neem een gitaar waar je een 81 in hangs en jas em door een rectifier met vette kast, krijg je ook een vette sound

en Rubinios, ik zie je eigenlijk alleen maar mensen afzeiken en irritant doen, is niet gezellig, is niet leuk en is niet stoer, dus stop daar mee, je verpest zo heel de sfeer op et forum

en voor topic starter:
het wordt op prijs gesteld als je eerst ff de zoekfunctie gebruikt voordat je een vraag stelt, er zijn mensen die hier heel erg veel zitten (net als ik dus) en dan is het vervelend als je iedere keer de zelfde posts moet lezen

CheerS!!

Lacrymosa
27 september 2004, 14:10
Het is weer Maandag!!!!!!!

maar ff een kort antwoord op je vraag

de 81 krijst wat meer dan 85, er wordt gezegt dat een 85 meer een paf karakter heeft dan een 81

maar neem een gitaar waar je een 81 in hangs en jas em door een rectifier met vette kast, krijg je ook een vette sound

en Rubinios, ik zie je eigenlijk alleen maar mensen afzeiken en irritant doen, is niet gezellig, is niet leuk en is niet stoer, dus stop daar mee, je verpest zo heel de sfeer op et forum

en voor topic starter:
het wordt op prijs gesteld als je eerst ff de zoekfunctie gebruikt voordat je een vraag stelt, er zijn mensen die hier heel erg veel zitten (net als ik dus) en dan is het vervelend als je iedere keer de zelfde posts moet lezen

CheerS!!

BramVersteeg
27 september 2004, 14:11
Hhhmm, nou ja.
Ik zal dan maar de eerste poging doen om serieus antwoord te geven. Ik heb zelf geen gitaren met deze elementen maar heb eens een tijdje op een gitaar met EMG's mogen spelen. Ik weet alleen niet zo of het 81 en 85's waren. Ze klinken naar mijn mening behoorlijk strak. Ze zijn niet mega dynamisch maar dynamiekloos zijn ze zeker niet. (weet nie hoe ik het moet omschrijven). Voor bepaalde stijlen erg goed bruikbaar denk ik. Clean vind ik het wel gaan maar het gaat al snel oversturen. Ze zijn dan ook gemaakt om hoofdzakelijk mee te scheuren. Volgens mij zie je ze het meest in gitaren van Mahony hout. Die combi klinkt behoorlijk zwaar. Het is maar net wat je zoekt. Toch blijft uitproberen het beste. Probeer eens een gitaar uit die van dezelfde houtsoort gemaakt is en kijk hoe het klinkt. In je eigen gitaar zal het dan dicht rond dat geluid klinken.
Wat voor gitaar heb je dan? Wat voor amp? En wat voor stijl speel je/ geluid zoek je?
Grz. Bram

BramVersteeg
27 september 2004, 14:13
Oh, Lacrymosa was me voor :cool: .

Rubenios
27 september 2004, 14:16
ik had wel gelijk dus nie zeuren lieverd 8-)

Morpheus
27 september 2004, 15:31
heel erg bedankt met die laatste posts, dáár schiet ik heel wat meer mee op. ze behoren in een gibson les paul met mahonie body te gaan....

verder, voor de derde keer: ik weet hoe irritant t is om constant "dezelfde posts te lezen" maar ik HEB dit forum al uitgespit naar info over die dingen, en vond niet de info die ik eigenlijk wilde hebben....en nú dus wel. tijd voor een slotje, perhaps??

Lacrymosa
27 september 2004, 15:35
mijn laatste reactie daarop, er is hier nog niet al te lang geleden een topic over geweest, ik weet niet hoe lang die in de database blijven staan, maar goed

fijn je te hebben geholpen

en idd tijd voor een slotje!!

CheerS!!