PDA

View Full Version : Welke gitaar is de betere?



AlterEgo
26 september 2004, 20:52
Ik twijfel nogal welke gitaar ik zal kopen, ik heb wel een paar soorten die ik zou willen alleen van de cursief gedrukten weet ik de prijs niet.

Maverick X-1 (500 euro)
Fernandes Vertigo (ik geloof een Custom, 389 euro)
Fender Thinline Telecaster
Epiphone Les Paul Baritone
ESP VB200 Baritone

Welke van deze gitaren is de beste? Qua prijs/kwaliteit? En hoe duur zijn die onderste 3?
Ik speel graag metal in de trant van Dimmu Borgir en Finntroll, maar ook nu-metal en rock/punk. Ik wil children of Bodom, Sinergy, Satyricon, Machine Head en Norther leren, en daarvoor zijn die Baritone's handig, met de lage stemmingen.

Wormaap
26 september 2004, 20:53
Children of Bodom speelt echt niet zo laag dat je'n baritone nodig hebt hoor, ze spelen gewoon in D en sommige nummers (Sixpounder bv.) in Drop-C, en dat red ik prima met m'n Epi Goth Les Paul en m'n Charvel Model 6 (resp. 24.75" en 25.5" mensuur)

Negative K3 fan
26 september 2004, 20:58
maar baritone is wel lijpvoor een strakke sound en om evt nog verder te downtunen.

SiNiSTRaL
26 september 2004, 20:59
Finntroll staan voorzover ik weet gewoon in E....
en CoB.....ugh...ooit was t leuke muziek, maar 4 albums proberen hetzelfde proberen te maken zonder al te veel succes later is het een beetje zielig aan het worden ;)

fördärvad
26 september 2004, 21:08
De LP Baritone is € 595, de prijzen van de andere 2 zijn mij niet bekend.

Anders Destium
26 september 2004, 21:13
Ik zou niet speciaal om een band na te kunnen spelen een bariton kopen, weet je bijv al of je dat lekker vindt spelen :???:

Satyricon en staat in E (in ieder geval de albums die ik heb), Sinergy in Eb. Verder staat bijna alles van Dimmu Borgir in E. Daar heb je écht geen bariton voor nodig...

Ik zou instinctief gaan voor de ESP/LTD (ik neem aan dat je een ESP/LTD bedoelt en geen échte ESP die minstens een paar keer duurder is).

Weet je al wat je zelf bijvoorbeeld mooi vindt, wat je lekker vindt spelen. De gitaren die je noemt verschillen toch redelijk van elkaar...

Swan
26 september 2004, 21:23
De LP Baritone is € 595, de prijzen van de andere 2 zijn mij niet bekend.

weet je ook waar ze die hebben?

Superhero
26 september 2004, 21:39
Ik zou voor de maverick x-1 gaan. Doen hoor basje! :razz:

fördärvad
26 september 2004, 21:41
De LP Baritone is € 595, de prijzen van de andere 2 zijn mij niet bekend.

weet je ook waar ze die hebben?
Dirk Witte (a'dam) (http://www.dirkwitte.nl/produkten/gitaren.htm)

Akira
26 september 2004, 22:16
Is die maverick een occasion voor 500 euro?
Ik dacht dat ze nieuw wat meer waren.
Of is het een winkeldochter?
(die van mij was een winkeldochter, ik heb hem gekregen voor 525)

Swan
26 september 2004, 23:09
De LP Baritone is € 595, de prijzen van de andere 2 zijn mij niet bekend.

weet je ook waar ze die hebben?
Dirk Witte (a'dam) (http://www.dirkwitte.nl/produkten/gitaren.htm)

tnx

Rubenios
26 september 2004, 23:31
Ik zou niet speciaal om een band na te kunnen spelen een bariton kopen, weet je bijv al of je dat lekker vindt spelen :???:

Satyricon en staat in E (in ieder geval de albums die ik heb), Sinergy in Eb. Verder staat bijna alles van Dimmu Borgir in E. Daar heb je écht geen bariton voor nodig...

Ik zou instinctief gaan voor de ESP/LTD (ik neem aan dat je een ESP/LTD bedoelt en geen échte ESP die minstens een paar keer duurder is).

Weet je al wat je zelf bijvoorbeeld mooi vindt, wat je lekker vindt spelen. De gitaren die je noemt verschillen toch redelijk van elkaar...


Sinergy is in D hoor en eerste album in Cis...
Dimmu idd in E
Norther ook gewoon in E

xxlarsxx
27 september 2004, 01:16
fender tele thinline, dan neem ik aan dat je de mexicaan bedoeld, dat is de enige die nog gemaakt word en rond die prijsklasse is (ergens tussen de 800/1200 afhankelijk hoever je wil rijden) is absoluut neit te gebruiken voor metal, in ieder geval niet de '69 reissue. de '72 misschien wel ondiat die humbuckers heeft maar ik betwijfel et, ik heb zelf een '69 en een overdrive erop klinkt gewoon niet goed.

Neals
27 september 2004, 13:14
Ook zou ik eens naar japanse ibanezzen/jacksons/charvels gaan kijken, dat lijken mij ook gitaren waar jij veel plezier aan kan beleven.

Verder moet je er rekening mee houden dat veel 'metal' gitaartjes een trotse bezitter van het beroemde en beruchte floyd-rose systeem en je eens goed afvragen of je daar zin in hebt.

Veel succes

NeeraDJ
27 september 2004, 14:37
Ik zou voor een Epi Goth gaan in jouw prijsklasse, IMO een veel betere keuze vergeleken met je genoemde opstelling. Al vind ik het al een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, als je nog wat doorspaart kun je veel fatsoenlijker spul kopen

Bluesbreaker
27 september 2004, 15:27
Is die maverick een occasion voor 500 euro?
Ik dacht dat ze nieuw wat meer waren.
Of is het een winkeldochter?
(die van mij was een winkeldochter, ik heb hem gekregen voor 525)

nieuwprijs tegenwoordig, ik heb een tijd geleden een gekocht voor 750 inc case, dat was toen nog een aardige prijs.....

ik heb er ongeveer 2 maandjes op gespeeld en daarna bijna niet meer

maar hij ziet er wel leuk uit, de kleuren zijn ook mooi

er zijn 2 nadelen: de 3-way switch gaat zeker kapot na een tijdje en als je andere stemmingen wil zit je met de floyd te klooien

AlterEgo
27 september 2004, 19:11
Ook zou ik eens naar japanse ibanezzen/jacksons/charvels gaan kijken, dat lijken mij ook gitaren waar jij veel plezier aan kan beleven.

Verder moet je er rekening mee houden dat veel 'metal' gitaartjes een trotse bezitter van het beroemde en beruchte floyd-rose systeem en je eens goed afvragen of je daar zin in hebt.

Veel succes

ik wil liever geen floyd, maar die gitaren die ik noemde zijn allemaal normaal, zonder floyd. Allleen de maverick heeft een floyd systeem, maar die kan je ook met normaal ding kopen :) en die ESP kost 400 dollar. http://www.zzounds.com/item--ESPVB200

Neals
27 september 2004, 21:37
Niet alle jacksons hebben een floyd

AlterEgo
28 september 2004, 21:33
Weet iemand waar je de ESP VB-200 Baritone kan kopen (in nederland of belgie)

jorrit
29 september 2004, 13:26
De LP Baritone is ? 595, de prijzen van de andere 2 zijn mij niet bekend.

weet je ook waar ze die hebben?
Dirk Witte (a'dam) (http://www.dirkwitte.nl/produkten/gitaren.htm)

tnx

is da nie een beetje duur, ik geloof dat ik ze rond de 450/495 gezien heb ipv. 595...

Soulflyhigh
29 september 2004, 14:58
Weet iemand waar je de ESP VB-200 Baritone kan kopen (in nederland of belgie)
In Nederland zou ik het niet weten en is de kans dat je er een tegen komt heel klein. Je zou nog bij Dijkman in Amsterdam kunnen proberen. In Belgie denk ik dat je wel bij www.piens.be terecht kunt maar ik zou zelf eerder in Duitsland gaan kijken.

Pol88
30 september 2004, 18:24
Wat is er precies aan de hand met die floyd-rose eigenlijk?
Ikzelf ben er een trotse eigenaar van,
en nu hoor ik velen erover klagen, ik ondervind nog geen problemen.

AlterEgo
30 september 2004, 22:17
floyd rose is rottig downtunen en snaren vervangen van andere diktes :(

bert k
30 september 2004, 22:39
Snaren wisselen en tunen is ff wennen, valt wel mee. Maar downtunen kost je een hals uur, das dat ik wel lastig ja. Zeker als het maan 1 nummer is...

SiNiSTRaL
30 september 2004, 22:40
hoe lang duurt een halsuur?

jorrit
30 september 2004, 22:45
whaha lol....

Anavrin
30 september 2004, 23:40
als je laag wil spelen, kun je natuurlijk ook "gewoon" een 7-snaar kopen...

jorrit
1 oktober 2004, 08:27
of een bariton of een tweede gitaar waar je .12 (of dikker) snaren op zet en omlaag stemt....

joke
1 oktober 2004, 08:51
zoveel mensen zoveel smaken .....
ik zou ze gewoon even gaan proberen en dan pas je keus maken want den gitarist is een raar beestje ,ze vinden veelal de axe die ze hebben de alleerbeste tot ze een NOG allerbetere tegen komen en zo voortzzz..
dus gewoon even zelf kijken ,voelen en luiisteren en vooral .....hardstikke verlieft worden op die plank!!!

Man
1 oktober 2004, 19:34
Finntroll staan voorzover ik weet gewoon in E....
en CoB.....ugh...ooit was t leuke muziek, maar 4 albums proberen hetzelfde proberen te maken zonder al te veel succes later is het een beetje zielig aan het worden ;)

Komop zeg, echt beroemd zijn ze niet maar ze nemen toch een belangrijke plaats in in de scandinavische metalscene, dat kun je niet ontkennen.