PDA

View Full Version : {Small Lick} John Petrucci - Mystic Dream Exercise by ShaQ



Shakeel
26 september 2004, 18:35
Hey saka saka's,

Sinds een paar weken ben ik die hard LTE fan geworden en is John Petrucci 1 van mijn grote helden geworden.

Ik kan nog niet zo snel en accuraat als de man spelen, maar in 1 van zijn instructievideos speelt hij zon mooie lick dat ik em gewoon moest naspelen en opnemen :)

Normaal neem ik altijd direct op, maar omdat ik bij men leraar was die allemaal coole gear heeft heb ik het dit keer anders aangepakt:

amp: Carvin legacy ( combo)
mic: Rode NT1
gitaar: Jackson sl-3 ( SD hotrail )

Save as:

http://members.lycos.nl/mrpressure/shak_mystery.mp3


Adios,

Shakeel

Swan
26 september 2004, 18:40
mooie sound :o
en erg netjes gespeeld :)

Bosch
26 september 2004, 18:47
8-)

Zeer vet gespeeld! Je hoort gewoon dat je spel elke keer weer meer volwassen gaat klinken. Echt super! Mooie beheersing en toon, (ik vind dat wel echt zo'n JP-sound).

Maiden Michiel
26 september 2004, 19:12
Inderdaad mooie sound ja!
Goed gespeeld Shak misschien nog heel iets onzeker soms maar: great effort mate 8-)

Gert-Jan
26 september 2004, 20:52
Mooi, met gevoel!!

Negative K3 fan
26 september 2004, 21:09
klinkt allemaal wel mooi hoor, soms misschien net niet strak genoeg, bijvoorbeeld tussen 20 en 25 seconden. Maar wel erg leuk hoor, toon past er ook wel een beetje bij al twijfel ik of dat je deze keer wel oprecht bent over de gebruikte gear. Zou net zo goed, of zelfs beter de tonelab kunnen zijn.

Shakeel
26 september 2004, 21:21
Hey Swan, Bosch, Metal Michiel, GJ, negk3 thanks!


Negro k3 | bij 20 - 25 secs speel ik bewust met een zachtere aanslag, omdat die lick bij 16 secs wat luider erin komt zeg maar, maarja blijkbaar valt het niet in de smaak :)

Negative K3 fan
26 september 2004, 23:15
wow ik heb hem net nog eens geluisterd en volgens mij is het gewoon een v-amp

het heeft een beetje dat lage mid gedoe erin zitten, ook de pick attack en de imo matige delay

klinkt het niet veel slechter van ofzo, maar toch.

ps. ik ben nu vrij stoned :D eheh

Bates15
27 september 2004, 09:57
Link kan niet meer gevonden worden..... :(

c.hultermans
27 september 2004, 13:00
Link kan niet meer gevonden worden..... :(

idd!!!!! :( Ben zeer benieuwd, Petrucci is namelijk ook een voorbeeld van me..........

Swan
27 september 2004, 13:25
wow ik heb hem net nog eens geluisterd en volgens mij is het gewoon een v-amp

het heeft een beetje dat lage mid gedoe erin zitten, ook de pick attack en de imo matige delay

klinkt het niet veel slechter van ofzo, maar toch.

ps. ik ben nu vrij stoned :D eheh

v-amp :roll:

Shakeel
27 september 2004, 14:01
ja ik heb em weggehaald ik ben dit soort kinderachtige reacties gewoon zat.. Ik dacht dat de meeste hier de pubertijd al voorbij waren, maar blijkbaar vind men het nog stoer om zogenaamd stoned te zijn en te doen alsof hij de clip nog niet beluisterd heeft, terwijl hij een post ervoor exact een aantal secs aanwijst.

Stratman70
27 september 2004, 14:36
ja ik heb em weggehaald ik ben dit soort kinderachtige reacties gewoon zat.. Ik dacht dat de meeste hier de pubertijd al voorbij waren, maar blijkbaar vind men het nog stoer om zogenaamd stoned te zijn en te doen alsof hij de clip nog niet beluisterd heeft, terwijl hij een post ervoor exact een aantal secs aanwijst.

Tjonge, wat ben je toch een heetgebakerd, snel beledigd ventje hè shakeel?! Je zal ook alles aangrijpen om maar boos op mensen te worden, is het niet?
Zoals ik die 2de post van hem lees, suggereert hij NERGENS dat hij hem nog niet heeft gehoord, maar juist NOG eens heeft gehoord (dat zou toch een compliment moeten zijn, of niet?) En toen hij stoned was viel hem zo wat dingetjes op die hij alsnog wilde melden.

Maar goed, waar bemoei ik me mee.....
Ik heb hem in ieder geval nog niet kunnen horen, maar om mijn mening zit je vast ook niet te springen denk ik, dus laat ook verder maar.

Peace man!

Negative K3 fan
27 september 2004, 14:40
ik zette dat erneer alvast als excuus voor als ik het fout had. Ik zit nu op school maar ik ga hem thuis nog eens luisteren, maar gisteren was ik wel onder deindruk dat het een v-amp was.

en swan, ga eens dood ofzo.

Shakeel
27 september 2004, 16:09
hehe het is geen v-amp dude die ligt op de kast stof te vangen. Maar ik snap wel dat je het denkt hoor vooral door men posts in het verleden ;)

btw men account is suspended moet alles dus weer opnieuw uploaden ik doe het vanavond wel ff ben nu @school

Swan
27 september 2004, 17:33
ga zelf dood met je gebrekkig gehoor en speelkwaliteiten.

sneez0r
27 september 2004, 17:35
Rust in de tent kinders.

Negative K3 fan
27 september 2004, 17:40
ga zelf dood met je gebrekkig gehoor en speelkwaliteiten.

was jij het niet die zelfs een white stripes nummer niet kon nailen?

Swan
27 september 2004, 17:46
dat was ook de bedoeling niet...

was jij het niet die niet eens n piep klein scaletje kon nailen?

Dude
27 september 2004, 19:54
Stelletje ontzettende kleuters.... :roll:

Swan
27 september 2004, 20:17
idd
laten we dit maar laten rusten...

sjakie: k vind je toon stukken beter dan op al je oude opnames, t klinkt veel natuurlijker en minder steriel...
de muziek zelf is mn smaak totaal niet maar mooi gespeeld, mooie dynamiek

Stitch
27 september 2004, 21:04
kan je de dl weer ff aangooien den?

boudewijn
27 september 2004, 22:38
en swan, ga eens dood ofzo.

Man man man hoe oud ben jij ??

Dit is erg triest en vanuit het ego gedacht.

:cry: :cry:

Ook de reactie erop trouwens

Negative K3 fan
27 september 2004, 22:39
retorisch zeker?

maisy
27 september 2004, 22:42
klinkt lekker shakeel!

just like you :wink:


:razz:

FNaRK
27 september 2004, 23:21
krijg 'em toch echt niet gedownload :(

was wel benieuwd, ben al enige tijd :o Petrucci fan ....

fix die webspace nou eens man :evil:
(en www.shakeel.nl is nog steeds vrij)

Shakeel
28 september 2004, 00:07
hey hier werkt hij weer 8-)

nu ik em terugluister vind ik em eigenlijk zwaar kut :-? vals..

c.hultermans
28 september 2004, 00:20
hey hier werkt hij weer 8-)

nu ik em terugluister vind ik em eigenlijk zwaar kut :-? vals..

en ik vind 'm best lekker klinken!!!

misschien hier en daar een klein schoonheidsfoutje, maar verder alles ok hoor!!! , mooie sound en effect trouwens....

Robbert v.d. Hanenberg
28 september 2004, 04:48
Te gek Shakeel!!! 8-)

Shakeel
28 september 2004, 21:25
Hey Connie Mus en Robbert thanks!

Stitch
28 september 2004, 22:32
mooi man! klinkt goed

Shakeel
29 september 2004, 11:23
hey stitch thanks, btw ik ben er eindelijk achter waar die lick vandaan komt. Hij komt uit het nr Damage Control een nr dat JP de mp op de G3 2001 speelde. Waarschijnlijk komt hij ook op zen solo cd, can't wait 8-)