PDA

View Full Version : vervormer



metallic
26 september 2004, 17:03
eeej
ik wil voor kerstmis een vervormer gaan halen....graag 1 met zoveel mogelijk vervormingen,.....mijn budget is 150 euro...welke raden jullie aan? voor mijn epiphone les paul gothic?
thnx

Blijepanda
26 september 2004, 17:26
Ik plaats deze in effecten.

aad
26 september 2004, 17:43
eeej
ik wil voor kerstmis een vervormer gaan halen....graag 1 met zoveel mogelijk vervormingen,.....mijn budget is 150 euro...welke raden jullie aan? voor mijn epiphone les paul gothic?
thnx

Voorhamer? Vlammenwerper? Kettingzaag? Of gewoon op gaan staan?

Of een distortion, octaver, equaliser, phaser, lesley, chorus wah, overdrive, echo, enz........

Fluffy
26 september 2004, 17:45
uhm ja .... :-?


wat bedoel je met vervormer ? :roll:

Speeddemon
26 september 2004, 17:52
ik denk distortion pedaal.
met zoveel mogelijk?

Zoom Driver 5000. Zie 'm maar eens te vinden alleen!

Fuhgawz
26 september 2004, 17:54
Volgens mij bedoelt hij een overdrive/distortion. Dan hebben we eigenlijk nog meer informatie nodig om hier goed antwoord op te geven. Namelijk: wat voor muziek wil je er mee maken en wat voor versterker en overige apparatuur heb je nu?

metallic
26 september 2004, 18:26
eeej
ik bedoel een effecten pedaal,...
ik wil metal ermee spelen

BlackSun
26 september 2004, 19:07
Geef dan wel ff antwoord op alle vragen:P

Wat voor apparatuur heb je nog meer? Wil je effecten of alleen distortion?

Speeddemon
26 september 2004, 19:22
eeej
ik bedoel een effecten pedaal,...
ik wil metal ermee spelen
een multi-effect? (waar ook chorus, delay, reverb, eq enzo in zit)
alleeen een goeie metal-distortion?

:???:

goeie metaldistortion:
-Zoom TM-01 Tri Metal (naar 't schijnt, maar werkt minder lekker op 't podium)
-Ibanez SM9 (old school metal sound)

-Rocktron metal planet (naar 't schijnt)

-Hermida Audio Grinder (erg vet!)

metallic
26 september 2004, 20:17
ik wil meerdere effecten...

Speeddemon
26 september 2004, 20:40
kijk eens naar de Zoom GFX-5 en GFX-4, en evt de Korg AX1500G.

Allemaal betaalbare multi-effects, die niet te moeilijk zijn, en een degelijke klank produceren.

RRRobin
26 september 2004, 21:52
lol een persoon van weinig woorden zo te zien :P
denk toch echt dat ie wat meer info moet geven om een beetje inzicht te krijgen in wat goeie opties zijn.. :P

vester86
27 september 2004, 23:50
voor 150 euro krijg je geen fatsoenlijk multi effect.

Als ik jou was zou ik voor een Boss Metalzone (MT-2) gaan, of anders een Megadistortion (MD-2) daar kun je alle kanten mee op

Speeddemon
28 september 2004, 00:03
voor 150 euro krijg je geen fatsoenlijk multi effect.

Als ik jou was zou ik voor een Boss Metalzone (MT-2) gaan, of anders een Megadistortion (MD-2) daar kun je alle kanten mee op
als je je sound GELIJK om zeep wil helpen, vooral doen!

150 euro = 2e hands Korg AX1500G, en daar kun je meer mee dan een MT-2.

GOEIE metaldistortions (dus GEEN Metalzone) zijn
Ibanez SM9 (hard rock/hair metal/heavy metal sound)
Zoom Tri Metal (moderne palm muted 'chugga' sound)

vester86
28 september 2004, 00:24
als je NU metal wil spelen moet je IMO Een matalzone hebben, ik gebruik die zelf al een jaar of 2 en ik vind m prima, zolang je de gain niet vol open draait. zo rond de 50% klinkt ie een stuk opener.....

dat je met een AX1500G meer kunt dan met 1 enkel pedaaltje is natuurlijk logisch... MEtallic vroeg om een MEtalgeluid..... dus jah.... ik denk alleen maar mee

Met die Ibanez en Zoom pedaaltjes heb ik geen ervaring, gebruik nu zelf een GT6

vester86
28 september 2004, 00:25
.

metallic
17 november 2004, 16:30
maar met die korgax1500g.....
zijn dat wel genoeg effecten om de meeste liedjes mee na te spelen?

BlackSun
17 november 2004, 16:37
Zitten bijna alle denkbare effecten in...

Edit: Als je op zoek bent naar verschillende metaldistortions, misschien kan je dan beter een apart distortion pedaal kopen. In de korg zitten verschillende distortion, waarvan 2 echt bruikbaar voor metal. Deze vind ik trouwens bijzonder goed, ben nog geen analoog pedaaltje tegengekomen die er een betere high-gain metaldistortion uitkrijgt.

metallic
22 november 2004, 18:16
neej ik speel zoal metallica - enter sandman...maar ook nothing else matters....maar zitten bijv. die effecten er allebei op?

IndiepoprockJesse
25 november 2004, 11:36
lol een persoon van weinig woorden zo te zien :P
denk toch echt dat ie wat meer info moet geven om een beetje inzicht te krijgen in wat goeie opties zijn.. :P

het mag ook wel iets gezelliger/socialer..

Jesse//

Lucky
25 november 2004, 14:37
deze meneer klinkt nog een beetje als een jongeman.

ik denk dat wat jouw helpt is een leuk niet al te duur effectprocessortje.
Vergeef me als ik het verkeerd heb maar volgens mij ben je nog niet zo gek lang bezig. zo'n apparaatje zal je wat inzicht geven in wat voor effecten er zijn en wat je echt mooi vindt.
Daarna kun je altijd nog upgraden. probeer iets te kopen met een beetje een merknaam zodat je het eventueel ook weer voor een redelijke prijs kunt verkopen.
De meeste processoren doen al de effecten goed genoeg om thuis Metallica mee te spelen maar zijn vaak niet al te goed in het vervormde gebied...wellicht heb je distortion op je versterker of kun je een boss ds-1 of zo aanschaffen (niet snoeven...die hebben we allemaal gehad...onze grote oranje vriend)
Ik zelf ben geen digi fan en weet dus niet zo goed wat qua prijs qualiteit handig is om naar op zoek te gaan. maar er zijn er vast genoeg hier die daar een goed idee over hebben (geboden)

Lucky
25 november 2004, 14:38

Speeddemon
25 november 2004, 14:52
ben nog geen analoog pedaaltje tegengekomen die er een betere high-gain metaldistortion uitkrijgt.
je hebt dus nog geen Zoom TM-01 of Zoom Driver 5000 geprobeerd. :razz:

Dirk_Hendrik
25 november 2004, 14:58
deze meneer klinkt nog .... etc. etc

:seriousf: Post van de week!!

Lord Abortion
25 november 2004, 17:11
neej ik speel zoal metallica - enter sandman...maar ook nothing else matters....maar zitten bijv. die effecten er allebei op?
dat is gewoon wat zoeken, maar met een multi-effectpedaal kan je dat er zeker uitkrijgen

ik heb by the way nog een Korg AX100G te koop staan

Rewind
25 november 2004, 17:12
Maakt Zoom die TriMetal en die Driver nog? op de site zie ik geen stompboxes staan, alleen maar die multi-effecten

Oh, sorry, zie ze al staan, onder dicontinued products :-?

metallic
28 november 2004, 17:15
En als ik voor een 2e hans boss gt3 ga, is diej beter? en hoeveel moet die 2e hands kosten?

Jax
29 november 2004, 15:10
Metallic, check je PM

metallic
11 december 2004, 12:21
En als ik voor een 2e hans boss gt3 ga, is diej beter? en hoeveel moet die 2e hands kosten?

Mitch
11 december 2004, 12:53
Blij je aan de gang ? :wink:
Ga naar www.marktplaats.nl > Muziekinstrumenten > Effecten en echo's > zoekfunctie "Boss" of "GT3" of "GT-3". Dan weet je de prijzen.
't Is een vrij behoorlijk multi fx bakkie.

BlackSun
11 december 2004, 13:41
ben nog geen analoog pedaaltje tegengekomen die er een betere high-gain metaldistortion uitkrijgt.
je hebt dus nog geen Zoom TM-01 of Zoom Driver 5000 geprobeerd. :razz:

jawel die heb ik wel geprobeerd, allebei...en vond het niet veel...krasserig gebeuren allemaal...