PDA

View Full Version : Pup's vervangen op een Epi LP , ideeën hier welkom;)



Nijkerkgitaarneger
26 september 2004, 16:29
Goed'n dag...

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik bezit een Epiphone Les Paul Custom en ik ben NIET tevreden met de huidige pickup's. Nu hoor en lees ik in reviews hier en daar dat het een bekend 'euvel' is bij Epiphone dat ze geen superelementen hebben (daarbij moet wel vermeldt worden: die van de Elitist-serie zullen waarschijnlijk beter zijn, maar dat weet ik niet zeker;))

Nou zat ik te denken om EVO's in mijn LP te stoppen, maar ik zou bij god niet weten wat het allemaal teweeg zal brengen...

Heeft iemand er wat ervaring mee/verstand van?

De groeten,

Neger

ArpeggioKing
26 september 2004, 16:48
niet echt een hoge dunk van jezelf als je jezelf 'neger' noemt :-?

Nijkerkgitaarneger
26 september 2004, 16:53
Bijnaam die ik nu al ruim 6 jaar draag... Don't ask... :razz:

ArpeggioKing
26 september 2004, 16:54
krijg je he als je in Nijkerk woont :razz:

NeeraDJ
26 september 2004, 16:55
niet echt een hoge dunk van jezelf als je jezelf 'neger' noemt :-?

+1
En ik denk dat je specifieker zal moeten zijn wat betreft je gewenste sound. Evo's kunnen geweldig klinken, maar als het niet iets is wat je zoekt kan het je ook geweldig teleurstellen.

Nijkerkgitaarneger
26 september 2004, 16:56
Ja, niet echt mijn keus geweest om daar te gaan wonen... :oops:

Maare, afgezien daarvan: hebben jullie toevallig antwoorden of tips of wat dan ook? Dat was in eerste instantie het doel van deze post :-D

sash
26 september 2004, 16:59
niet echt een hoge dunk van jezelf als je jezelf 'neger' noemt :-?


Waarom? Ik ben Servier en als iemand zegt 'hey servier' wordt ik daar niet boos om ofzo.

Nijkerkgitaarneger
26 september 2004, 17:01
En ik denk dat je specifieker zal moeten zijn wat betreft je gewenste sound. Evo's kunnen geweldig klinken, maar als het niet iets is wat je zoekt kan het je ook geweldig teleurstellen.

Mjah, das waar, laat ik het zo zeggen: ik zou eem lekker punchy, stevig geluid willen hebben, makkelijk overstuurbaar (zeg ik dat goed:D?) Het geluid van Vai zou ik zeker leuk vinden om te hebben... maar aan de andere kant, zou het ik het geluid het liefst zo breed mogelijk willen houden. Punt is alleen, je hebt een MACHTIGE KEUS uit elementen en om eerlijk te zijn: de eigenschappen van die elementen (bereik enz...) zegt me geen hol. Bovendien, een element zal vast anders klinken in een LP dan een Strat... Klopt?

Nijkerkgitaarneger
26 september 2004, 17:01
En ik denk dat je specifieker zal moeten zijn wat betreft je gewenste sound. Evo's kunnen geweldig klinken, maar als het niet iets is wat je zoekt kan het je ook geweldig teleurstellen.

Mjah, das waar, laat ik het zo zeggen: ik zou eem lekker punchy, stevig geluid willen hebben, makkelijk overstuurbaar (zeg ik dat goed:D?) Het geluid van Vai zou ik zeker leuk vinden om te hebben... maar aan de andere kant, zou het ik het geluid het liefst zo breed mogelijk willen houden. Punt is alleen, je hebt een MACHTIGE KEUS uit elementen en om eerlijk te zijn: de eigenschappen van die elementen (bereik enz...) zegt me geen hol. Bovendien, een element zal vast anders klinken in een LP dan een Strat... Klopt?

Nijkerkgitaarneger
26 september 2004, 17:04
niet echt een hoge dunk van jezelf als je jezelf 'neger' noemt :-?


Waarom? Ik ben Servier en als iemand zegt 'hey servier' wordt ik daar niet boos om ofzo.

Inderdaad man, chill dude:)!: het is maar een bijnaam:D Als je de enige wat donkerdere persoon in de klas bent, dan krijg je dat...:) so what?

kNikkEr
26 september 2004, 17:41
Stick to the point, dames en heren...
Ik zou hier echt wel meer over willen weten :)

AART
26 september 2004, 17:46
dimarzio tonezone of superdistortion?

NeeraDJ
26 september 2004, 17:58
Waarom? Ik ben Servier en als iemand zegt 'hey servier' wordt ik daar niet boos om ofzo.

Jezus wat een vergelijking, als jij tegen een antiliaan "hey neger" roept dan heb 16 messteken in je pens. Wat ik hiermee wil zeggen is dat negers, het woord neger niet erg netjes vinden, althans dat maak ik op uit de negers hier in de buurt.

@Nijkerk: Als je het geluid breed wilt houden dan raad ik je aan geen Evo in de brug te stoppen. Probeer een Paf Pro in de hals, die gebruikt Vai ook en die heb ik zelf ook tot kort geleden gehad. Mooie cleans, geweldige harmonics, kun je echt dicht bij het Satriani en Vai geluid komen als je het in je mars hebt. Voor de brug zou ik buiten DiMarzio kijken, ik vind de meeste brughumbuckers van DiMarzio namelijk niet echt veelzijdig. Probeer de Pearly Gates van Seymour Duncan zou ik zeggen. Die gebruikte Satriani ook op die ene DVD (ben ff de naam kwijt), en ik vind dat één van de meest veelzijdige humbuckers in een Les Paul. Er zit een soort van bite in, heerlijke harmonics en goede bottom end.

@AART: SuperDistortion kan ook geweldig zijn voor de brug, maar de Tone Zone in een Les Paul kan ik behoorlijk sterk afraden

Static-M
26 september 2004, 18:54
krijg je he als je in Nijkerk woont :razz:

Niet fokken met Nijkerk aap, das mn geboortetown! :lol:

glacius
26 september 2004, 20:22
.




@AART: SuperDistortion kan ook geweldig zijn voor de brug, maar de Tone Zone in een Les Paul kan ik behoorlijk sterk afraden

+1 ik heb een superdistortion (dp100) in mijn epi les paul... echt wreed goed !!!

kom maar eens bij mij dan kun je het testen of je het wat vind, en dan drinken we gelijk lekker een biertje ;)
a.f.u.