PDA

View Full Version : Vader (effecten)



Mauser
26 september 2004, 13:52
Is er misschien iemand die weet wat voor eefecten er worden gebruikt door de (death-metal) band Vader?? T gaat me vooral om de distortions (ik denk dat ze geen aparte distortion pedalen gebruiken, maar dat weet ik niet zeker) en de effecten voor de leads (in ieder geval een wah, maar t klinkt niet als een standaard wah)

Phyrexian
27 september 2004, 13:52
De distortions halen ze rechtstreeks uit de versterkers... ik dacht dat ze steeds Mesa Boogie Rectifiers gebruikten (ik heb ze een aantal keer live gezien).

Geen flauw ivm de andere effecten...

Phyrexian
27 september 2004, 13:52
... btw ik kan al raden van waar je je nickname hebt gehaald :)

ieme
28 september 2004, 11:47
... btw ik kan al raden van waar je je nickname hebt gehaald :)
bij zn vader!

dejohan
28 september 2004, 13:29
Als ik een gitaarplug in m'n vader z'n reet steek geeft dat ook leuke effecten.

ieme
28 september 2004, 13:33
Als ik een gitaarplug in m'n vader z'n reet steek geeft dat ook leuke effecten.
Moet je es een Gibson flying V proberen... mocht het lukken, dan er een Fullstack achteraan drukken... :razz:

Phyrexian
28 september 2004, 13:56
Tsss lamers. :-D

Mauser
30 september 2004, 14:11
Waar het mij dus om gaat: Vader gebruikt Morley wah pedalen, en ik zou graag willen weten (als iemand het toevallig weet) welk model. Het gaat me dan ook om de sound die ze hebben bij solo's. En ik denk dat ze nog een ander effect ervoor gebruiken (bv. Delay, reverb etc)

[/quote]

jorrit
30 september 2004, 15:23
k heb geen idee welke wahs en shit ze gebruiken maar vergeet niet dat een bepaald geluid van een artiest (en ook dat van jou) voor 80% uit zijn, haar of jou vingers. maw. de techniek die hij gebruikt (speeltechniek) bepaald het grootste gedeelte van zn geluid.

Mauser
2 oktober 2004, 07:45
k heb geen idee welke wahs en shit ze gebruiken maar vergeet niet dat een bepaald geluid van een artiest (en ook dat van jou) voor 80% uit zijn, haar of jou vingers. maw. de techniek die hij gebruikt (speeltechniek) bepaald het grootste gedeelte van zn geluid.

Dat is helemaal waar. Maar beide gitaristen in Veder hebben ongeveer dezelfde sound. Een van hen speelt ook in Dies Irae, en daar heeft die andere gitarist ook zo'n soort sound voor z'n solo's. Ik hoef dus ook niet precies dezelfde sound, allen hetzelfde wah pedaal. :D

Mauser
2 oktober 2004, 07:46
k heb geen idee welke wahs en shit ze gebruiken maar vergeet niet dat een bepaald geluid van een artiest (en ook dat van jou) voor 80% uit zijn, haar of jou vingers. maw. de techniek die hij gebruikt (speeltechniek) bepaald het grootste gedeelte van zn geluid.

Dat is helemaal waar. Maar beide gitaristen in Vader hebben ongeveer dezelfde sound. Een van hen speelt ook in Dies Irae, en daar heeft die andere gitarist ook zo'n soort sound voor z'n solo's. Ik hoef dus ook niet precies dezelfde sound, allen hetzelfde wah pedaal. :D