PDA

View Full Version : Welke akoestische gitaar tot fl 2000,-?



Homer J.
18 mei 2002, 15:58
Ik speel al een aantal jaar elektrisch en wil nu ook maar eens een akoestische (western) gitaar kopen. Graag wil ik een kwalitatief goede gitaar. Ik weet dat de echte goede gitaren heel erg duur zijn. Mijn vraag is nu of voor een bedrag van fl 1500-2000/€ 700-900 een goeie kan krijgen. Zo ja, welke merken??

Kjiratsiekoedel
18 mei 2002, 23:39
-Ja, je kan voor dat geld een (erg) goede gitaar kopen.

Wat kan je er voor kopen???
-Bijna alles, en ander 2e hands.

Leen Kap
19 mei 2002, 08:55
Mooi bedrag om een gitaar te kopen!
Ik zou kijken voor een Lakewood of een Furch. Je kunt voor dit bedrag een massief houten instrument kopen. Op http://www.marktplaats.nl staat een Martin D1 te koop voor €1000 maar daar kun je misschien iets op afdingen omdat hij al een poosje te koop staat.
succes! Laat ff weten wat het geworden is........... ik ben benieuwd!

fakruis
21 mei 2002, 12:04
Een Lakewood D1 of M1 kost zo ongeveer een 900 euro denk ik. De Lakewood gitaren hebben een goede reputatie en ze zijn volledig massief. Stevige hoes en 10 jaar garantie zijn in de prijs inbegrepen.
http://www.lakewoodguitars.com/de/indexd.htm

MetalliCat
21 mei 2002, 14:59
Laat je er niet liever 1 bouwen ?

Ray
21 mei 2002, 15:06
Je kunt op gitaarnet bij uitgebreid zoeken ook naar akoestische gitaren bv tussen de 700-900 euro zoeken, kan je een beetje zien wat er in die klasse aangeboden wordt

Dirk_Hendrik
26 mei 2002, 16:38
Heb 2 weken geleden voor het eerst zo'd Furch in mijn handen gehad en was daar aagenaam verrast en over te spreken.

Leen Kap
26 mei 2002, 21:32
Kijk eens op http://www.sacksioni.nl/special.html Staat een mooie Lakewood bij.

fenderman
27 mei 2002, 23:21
met belangstelling lees ik al enige maanden het guitaarnet, en ik moet zeggen, dat ik het niet alleen leuk vind, maar ook bijzonder interessant, je steekt er toch wel wat van op, toch??
in december vorig jaar heb ik een fender sj serie gekocht, louter vanwege het feit, dat ik het een mooie guitaar vond. Guitaar gespeeld heb ik nog nooit, maar ergens in mijn achterhoofd wist ik dat ik dat ook nog wel kon leren. Welnu na een paar maanden klopte dat dus ook. wat ik dan speel is hooguit 4 of 5 accoorden, noten kan ik lezen
en ik begin er ook niet aan. ik moet dus eerst een bepaald nummer kennen cq. mee kunen zingen en dan gaat het gewoon.
maar om op het onderwerp terug te komen over
guitaar merken is puur persoonlijk, anders gezegd je kan je natuurlijk ook gek laten maken, met als gevolg dat de vertwijfeling je ten deel valt. kortom laat je niet gek maken speel lekker op je guitaar, geniet ervan en geniet van je guitarleventje.
ongetwijfeld zullen er mensen zijn, die denken stel dat ik nou eens geen guitaar zou kunnen spelen, voor mij had dat geen probleem
gegeven, dan had ik die fender lekker aan de muur gehangen, want ook dan had ik er van genoten, want feitelijk gaat het daarom, GENIETEN van hetgeen wat je tegenkomt.
Als kind zijnde stond ik met mijn neus tegen de ruiten van de muziekwinkel om ale die mooie guitaars te bewonderen, en eindelijk heb ik er een, en geloof me ik ben er ontzettend blij mee.
voor degene die denken wat is dit nou weer voor een verhaal, heel simpel ik ben inmiddels een 50+ maar voel met de dag jonger
en als de buren vragen wil je je guitaar pakken om te spelen, want dat vinden we wel heel gezellig........ so lets play,
groetjes roel and be happy

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fenderman op 2002-07-20 22:42 ]</font>

Wbremer
28 mei 2002, 21:43
Als je een gitaar puur op klank koopt: Over- weeg dan de grote merken, Martin (Duur) Guild, (Ook duur) Gibson, (Prijzig) Ovation (Moet je van houden) BOZO (Erg duur....) Washburn (Verrassend mooie klank EN betaalbaar). Ook is er (nog steeds) Rickenbacker. (Ook redelijk aan de prijs). Okay, nog een dan Takamine. Is niet ontzettend duur EN goed. Je schrijft er alleen niet bij of het een "gewone" of een klassieke moet zijn. (Bovenstaande zijn dus de "gewone." Daar zit namelijk nogal wat verschil in, d.w.z. klassiek is een verhaal apart. Tweedehands is inderdaad een hoop te krijgen, maar dan zou ik voor een (goede) muziekwinkel gaan. Je betaald (inderdaad meer) maar hebt WEL garantie.