PDA

View Full Version : Wahs (En doe ook mee met de grote Real McCoy bestellijst)



pimpdoll
26 september 2004, 00:25
Ik heb een nieuwe wah aangeschafd de Real Mccoy custom wah (RCM1)
Ik had de Jimi hendrix wah ingeruild met bijbetaling voor de Rcm1.

maar mijn vraag is wat is vinden jullie de beste wah's?
en is er iemand ook fan van de real mccoys wah's?

Speeddemon
26 september 2004, 00:32
ik heb net de hele tijd gemaild met Geoffrey.
Zit nog te twijfelen tussen een Wheels of Fire wah of een RMC2.

Vai Himself
26 september 2004, 10:28
Bad Horsie 2 lijkt me wel relaxed :lol: komt automatisch in zn normale positie terug en heeft geloof ik een sensor dat ie aangaat als je je voet erop zet

Mitch
26 september 2004, 11:39
RMC all the way ! Teese bouwt echt de beste wahs. Ik heb nu geloof ik alles behalve de 2 en de WOF gehoord en ze hebben allemaal hun eigen gebruiksgebied maar zijn allemaal even sterk.

phx
26 september 2004, 11:52
Ik heb een vox wah, wil nix anders meer. Niet te schel, maar wel aanwezig :lol: :lol: :lol: :lol:

PHX

BLOK182
26 september 2004, 12:22
Ik heb een Teese RMC3 Limited Edition, enne, klinkt heerlijk! Vanmiddag eerste keer live proberen!

Wormaap
26 september 2004, 12:37
Ik heb'n Crybaby 535Q en die bevalt prima :)

cosmos
26 september 2004, 13:14
Ik heb ook een JH-1 en ben op zoek naar een andere. Jammer dat die Teese wahs niet op een hoop plekken te beluisteren zijn.
Pimpdoll, wat vindt je van het geluid ten opzichte van je vorige wah?

pimpdoll
26 september 2004, 15:31
Ik heb ook een JH-1 en ben op zoek naar een andere. Jammer dat die Teese wahs niet op een hoop plekken te beluisteren zijn.
Pimpdoll, wat vindt je van het geluid ten opzichte van je vorige wah?

Heel wat Verschil :-D , kijk de Jimi hendrix wah, als je daar distortion bij doet is je dist veel te schel en te rommelig + dat de dist erg afneemt (minder bereik).
En de bediening van de Mccoy wah is veel soepelder dan de JH-1
En geluid is uiterraad beter. :wink:
Als je de wah open zet is het minder schel en als hem dicht zet kraakt ie bij mij niet qua bass.

Ik werd gek van me Jimi hendrix wah omdat ie zo verrot klinkt, en dacht ik moet maar is een betere nemen (ik kocht die wah eigenlijk omdat ie goedkoop was in verhouding met andere wahs)
Ik had de me JH-1 ingeruild bij een Muziek zaak en met bijbetaling kocht ik de RMC1 wah...

ieme
27 september 2004, 12:20
ik heb een Fulltone Clyde wah... is in mijn oren beter dan de teese... maar das natuurlijk persoonlijk!

Quink
27 september 2004, 13:43
Zit nog te twijfelen tussen een Wheels of Fire wah of een RMC2.

Ja hier hebben we dus geen klap aan! http://smile.smilies.nl/443.gif Argumenten moeten we horen!! :razz:

But seriously,...waarom de een of juist de ander? En waarom niet de RMC1 of de RMC3? Heb een tijdje terug mijn Cry Baby verkocht, maar mis het ge-wah wel een beetje, dus info is welkom.

Dweezman
27 september 2004, 14:20
ik moet ook een nieuwe...

cosmos
27 september 2004, 14:33
Tja, als er meerdere mensen zijn, dan is het misschien een idee om er een paar tegelijk te bestellen?? We kunnen vast wel wat kwantumkorting krijgen bij Geoffrey! :)

Speeddemon
27 september 2004, 14:35
o.k.: mijn vereisten zijn:

een paar externe controls
ontzettend grote sweep (a la Coloursound)
lekker laag
volume boost MOGELIJK (dus RMC1 valt af, die heeft ALTIJD volume boost)
moet zeer goed zijn in 60's en 70's sounds (classic rock, funk, disco) maar ook niet verzuipen in metal of hard rock.

Quink
27 september 2004, 14:43
Tja, als er meerdere mensen zijn, dan is het misschien een idee om er een paar tegelijk te bestellen?? We kunnen vast wel wat kwantumkorting krijgen bij Geoffrey! :)


'K doe mee! (Alleen, welke??)

Shaggy
27 september 2004, 14:47
Ik heb een Teese RMC3 Limited Edition, enne, klinkt heerlijk! Vanmiddag eerste keer live proberen!

is dat niet die goude uitvoering ? Ik vind het belachelijk veel geld voor een wah, 300 euro :o

BramVersteeg
27 september 2004, 14:49
Ik doe ook wel mee aan dat korting gedoe :P .

Quink
27 september 2004, 14:58
o.k.: mijn vereisten zijn:

een paar externe controls
ontzettend grote sweep (a la Coloursound)
lekker laag
volume boost MOGELIJK (dus RMC1 valt af, die heeft ALTIJD volume boost)
moet zeer goed zijn in 60's en 70's sounds (classic rock, funk, disco) maar ook niet verzuipen in metal of hard rock.

Ah, externe controls, exit nr. 3, volume boost, exit nr.1. Ok is helder. Zo'n pedaal iedere keer open schroeven lijkt mij ook niet geweldig nee. Enne,


Bedankt voor het antwoord Speeddemon!!

Pfff, anders krijgen we dat weer.






(Hi hi, sorry, erg flauw, maar ik kon het niet laten) :razz:

cosmos
27 september 2004, 15:16
Tja, als ik voor mezelf spreek dan vind ik die wizard wah erg interessant, zeker omdat ik verschillende types gitaren heb. (sc's, humbuckers)
Maar dat is persoonlijk natuurlijk!
:)

Speeddemon
27 september 2004, 15:20
tja, zodra m'n Vox verkocht is, wil ik die Teese aanschaffen. Lijkt me best een plan om met 4, 5 man tegelijk te bestellen.

cosmos
27 september 2004, 15:32
Ik heb Geoffrey nog nooit gesproken ofzo, maar een beetje een Amerikaan is best te porren voor wat handel. Dus als we tegen hem zeggen 5 x een Wizard Wah (a $175) voor 800 dollar, of voor 800 dollar incl. verzendkosten, dan zou dat zomaar eens kunnen lukken...toch?

Bluesbreaker
27 september 2004, 15:33
misschien wil ik dan ook nog wel mee doen, als jullie toch bezig zijn :)

Speeddemon
27 september 2004, 15:36
die RMC2 en WOF kosten $235. Incl. verzenden= $244. (199 euro)
Bij vd Haar kost ie 243 euro. Ik weet wel waar ik 'm ga kopen. :wink:

Speeddemon
27 september 2004, 15:40
Bedankt voor het antwoord Speeddemon!!

Pfff, anders krijgen we dat weer.

(Hi hi, sorry, erg flauw, maar ik kon het niet laten) :razz:
effe voor de duidelijkheid; ik vond het gewoon heel frapant dat ik net zoveel financiele info gaf als Robbert, terwijl er alleen stond @Robbert: dank je.

Of zeg niks, of bedank iedereen die een bijdrage levert. :-?

cosmos
27 september 2004, 15:43
Voor die RMC2 is het verschil inderdaad niet zo groot. Die Wizard Wah staat bij vdHaar voor 220 euro, terwijl hij $175 kost. Kijk, dát scheelt nogal!

Quink
27 september 2004, 16:09
Of zeg niks, of bedank iedereen die een bijdrage levert. :-?

Ja, heb je helemaal gelijk in, "iedereen bedankt" is net zo veel letters.

Speeddemon
27 september 2004, 16:16
Hey maar effe serieus:
WIE WIL ER NU ALLEMAAL ZEKER EEN TEESE WAH KOPEN?

Als we dit kunnen inventariseren kunnen we 't voorleggen bij de man himself.

Quink
27 september 2004, 16:18
Een paar bedenkingen: invoerrechten, BTW, verzekering.

Een enkel pedaal geef ik meer kans om door de douane te glippen dan een stuk of vijf-zes in een doos. Heb laatst iets in Amerika besteld en moest toen BTW en invoerrechten betalen. Dan wordt het prijsverschil al (veel) kleiner.

Verzenden: als er vijf pedalen verzonden worden ($1000) is het dan niet verstandiger om verzekerd te laten versturen? En dan moet de waarde aangegeven worden en dan zie punt 1.

Ik ben zeker niet tegen, en wil wel meedoen, maar wil e.e.a. van te voren de pro's en contra's tegen elkaar afwegen.

Edit (grr, al die langs elkaar heen vliegende posts hier):


Hey maar effe serieus:
WIE WIL ER NU ALLEMAAL ZEKER EEN TEESE WAH KOPEN?

Als we dit kunnen inventariseren kunnen we 't voorleggen bij de man himself.

Ja, ikke wel, ben wel benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Speeddemon
27 september 2004, 16:21
wel afzonderlijk laten verzenden!

en aangezien Geoffrey mijn oom is en ik binnenkort jarig ben, is 't natuurlijk een gift. :roll: (was geen probleem voor G.T.)

Bluesbreaker
27 september 2004, 16:22
Hey maar effe serieus:
WIE WIL ER NU ALLEMAAL ZEKER EEN TEESE WAH KOPEN?

Als we dit kunnen inventariseren kunnen we 't voorleggen bij de man himself.

hangt van de prijs af, maar die hangt natuurlijk van het aantal kopers af

cosmos
27 september 2004, 16:23
Tja, daar zit ook weer wat in. Aan de andere kant, ik heb een week of wat geleden mijn Pedalhead Plus van NYCPedalboards ontvangen. Is door de douane vastgehouden en bekeken, maar gewoon doorgelaten.
Laten we inderdaad maar even inventariseren.

Ik ben nummer 1!


EDIT: Laten we eerst maar inventariseren, de uiteindelijke bereidheid hangt toch wel van de prijs af. Des te meer mensen, des te lager de prijzen! Kom naar beneden en sla je slag!!! 8-)

Quink
27 september 2004, 16:24
en aangezien Geoffrey mijn oom is en ik binnenkort jarig ben, is 't natuurlijk een gift. :roll: (was geen probleem voor G.T.)

:o :o Joh, jij ook al??. Wordt een dure grap voor die arme man al die jarige neefjes.

Speeddemon
27 september 2004, 16:24
nr 2 present!

(waarschijnlijk voor de WOF)

Speeddemon
27 september 2004, 16:24
en aangezien Geoffrey mijn oom is en ik binnenkort jarig ben, is 't natuurlijk een gift. :roll: (was geen probleem voor G.T.)

:o :o Joh, jij ook al??. Wordt een dure grap voor die arme man al die jarige neefjes.
ja, krijg je ervan als je 6 groupies bezwangerd op Kralingen in de 70's. :lol:

Quink
27 september 2004, 16:28
Ik ben nummer 1!


Ja daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag, ik was eerst! Grrrrrrrr!

:-D


(Waarom krijg ik toch zo'n gevoel dat dit een puinhoop word? :???: )

Wie gaat GT hierover benaderen? Speeddemon? (Na vaststellen aantal uiteraard).

Speeddemon
27 september 2004, 16:30
ikke ja.

maar hoezo ben je bang dat dit een puinhoop wordt?

cosmos
27 september 2004, 16:31
Het hoeft geen puinhoop te worden, maar het is inderdaad wel handig als iemand het even duidelijk kan inventariseren ja. En tja speeddemon, als het toch je oom is..... :razz:

BramVersteeg
27 september 2004, 16:37
Ik ben nr. 3. Ik zou zeggen de Wizard Wah omdat ik veel met humbuckers speel alleen wat externe controls zouden wel handig zijn. En Remco, ik kan niks vinden over die Wheels Of Fire?

Quink
27 september 2004, 16:40
ikke ja.

maar hoezo ben je bang dat dit een puinhoop wordt?

A: OK

B: is tactiek, dan kan het alleen maar meevallen :D

Nee, zal wel loslopen, zolang iedereen die (na inventarisatie) zegt mee te doen ook daadwerkelijk meedoet.

Quink
27 september 2004, 16:49
Lijstje?

Quink: RMC2

LordRiffenstein
27 september 2004, 17:01
ik heb een Fulltone Clyde wah... is in mijn oren beter dan de teese... maar das natuurlijk persoonlijk!

En jij hebt de Clyde vergeleken met welke Teese?

Speeddemon
27 september 2004, 17:05
heb net antwoord:

Hi Remco,

It is not fair to my dealers if I offer discounts. However, the more pieces that are shipped at once, the lower the per unit shipping cost actually is.

Peace, Love, and Wah,
Geoffrey

om die verzendkosten hoef je 't niet te laten, want zijn US prijzen zijn incl. verzenden naar de States. tel naar $9 bij op en je hebt incl. verzenden naar NL.

Een Wizard of een RMC1 zou dus $184 worden incl. verzenden= 150 euro.
Scheelt je 70 (!!!) met vd Haar.

Als G. Teese dus 5 wahs tegelijk zou verzenden, moet ie OF wel de echte waarde opgeven, met als gevolg dat we niet veel goedkoper uit zijn, dan bij vd Haar, OF WEL als er $50 total value en "Gift" op staat, de Douane 't alsnog openmaakt (grote doos van een kilo of 5-6! ) en je ook genaaid bent.

Beter idee is dus ieder voor zich.

Voordeel is wel dat je direct van G. Teese kan kopen en dus niet van de hoge v.d Haar prijzen afhankelijk bent.

Bluesbreaker
27 september 2004, 17:11
is met zn allen bij v/d Haar kopen niet nog een optie dan? Misschien kunnen we dan op dezelfde prijs komen, zonder het douane risico?

Quink
27 september 2004, 17:17
is met zn allen bij v/d Haar kopen niet nog een optie dan? Misschien kunnen we dan op dezelfde prijs komen, zonder het douane risico?

Of in ieder geval een stuk meer in de buurt. Als het prijsverschil niet al te groot is wil ik wel bij v.d. Haar bestellen.

cosmos
27 september 2004, 17:22
Hmmm...jammer!
Die wizard en rmc1 scheelt inderdaad een hoop. Jammer dat hij niet een beetje wil dealen, hoewel dat prijsverschil met vdHaar me wel een beetje verbaast...
Ik wil hem ook gerust bij vdH kopen, als dat prijsverschil een beetje te doen is. Maar zeker voor die wizard wah moet ik dat nog maar zien gebeuren...

Robbert
27 september 2004, 17:35
Ik heb ook oren naar die WOF (wat overigens een custom pedaal is en dus niet op de site vermeld). Alleen heb ik geen geld, omdat het collegegeld deze maand is afgeschreven in plaats van volgende maand.

Dus... wie wilt er voor mij een Wah-tje kopen? :roll:




:D

BramVersteeg
27 september 2004, 18:57
Wie heeft er dan zo'n WOF? Of is dat gewoon een geheel naar eigen wensen gemaakt pedaal? En wat kost dat?

Robbert
27 september 2004, 19:10
Nee, de Weels Of Fire is een custom Wah, gebaseerd op een setting op de RMC3 maar dan geoptimaliseerd door Teese. 235 USD volgens realmccoycustom.com.

Aldus Badmuddy: "yeah, rev, that was me. i dialed in what i wanted on an rmc3 (as close as i could get), & geoffrey took it from there, also basing it on my description of exactly what i wanted. he threw the halo inductor into the mix, & he was then the one who realized it sounded like the coloursound, so he finished it up with that in mind, & sent me the result. i freaked when i got it!! it's very special. geoff is da man.

ml"

Quink
27 september 2004, 19:16
Ik heb ook oren naar die WOF (wat overigens een custom pedaal is en dus niet op de site vermeld). Alleen heb ik geen geld, omdat het collegegeld deze maand is afgeschreven in plaats van volgende maand.

Dus... wie wilt er voor mij een Wah-tje kopen? :roll:
:D

Ja, komop, doe niet flauw en help die arme stumper. Slechts een maal in de vijf jaar kan hij na langdurig sparen een tweede hands Boss Metalizer of zo betalen.
Die defect blijkt te zijn.
En een deuk heeft.
En die hij sowieso moet verkopen na zes maanden omdat zijn brood op is. Als het nou zo was dat hij, indien hij zijn gitaarspeelgoedjes in de gemiddelde huiskamer op de grond zou uitspreiden, er tot aan zijn kieën in zou staan, zou het natuurlijk niet hoeven. Maar in dit geval.....

:razz: :razz:

Quink
27 september 2004, 19:19
Nee, de Weels Of Fire is een custom Wah, gebaseerd op een setting op de RMC3 maar dan geoptimaliseerd door Teese. 235 USD volgens realmccoycustom.com.

Dus kort door de bocht gezegd een RMC3 zonder de instelmogelijkheden?

Robbert
27 september 2004, 19:20
Iemand anders die mij wel wilt sponsoren?

:-D

cosmos
27 september 2004, 19:23
Maarreh,
wie heeft er ervaring met Erik vdH?
Denk je dat we daar een beetje een deal zullen kunnen maken? Bijvoorbeeld 5 RMC3s voor 1000 euri ofzo?

Robbert
27 september 2004, 19:25
Dus kort door de bocht gezegd een RMC3 zonder de instelmogelijkheden?

http://www.rivercityrockets.com/WheelsOfFire.html

Een Q en een volume pot. Binnen in nog een pot. Lees de review, klinkt interessant!

Quink
27 september 2004, 20:00
Maarreh,
wie heeft er ervaring met Erik vdH?
Denk je dat we daar een beetje een deal zullen kunnen maken? Bijvoorbeeld 5 RMC3s voor 1000 euri ofzo?

Kunnen het altijd proberen natuurlijk. Maar dan moet je wel weten wat iedereen eventueel zou willen hebben. Dus lijstje: (ik ben zo brutaal om jullie namen / gewenste pedaal erbij te zetten)

Quink: RMC2
Bluesbreaker: RMC2
Cosmos: Wizard Wah
Bram Versteeg: Wizard Wah

Dus, mocht je serieus interesse hebben (bij aantrekkelijke prijs uiteraard), of juist niet meer, zet je naam erbij, of haal hem weg, pas pedaal aan, etc. etc. En laat even weten op welke termijn (per direkt, pas volgende maand, etc.) Niet ergens in 2007 uiteraard

Dan kunnen we E. v.d. Haar eens polsen.




:wink:

BLOK182
27 september 2004, 20:02
Ik denk dat als je een stuk of 5 wah's tegelijk besteld, je bij vd Haar misschien ook een leuke korting (+/-10%?) kan regelen.

Quink
27 september 2004, 20:03
Een Q en een volume pot. Binnen in nog een pot. Lees de review, klinkt interessant!

Klinkt inderdaad wel interessant. Mmm, misschien ook een optie, een custom wah laten maken. Ik wil denk ik een Wizard of Fire 2 LE Wah. In rood. :D

cosmos
27 september 2004, 20:11
Yo Quink, klopt! Termijn: gisteren! :)
Maarrr: Dat prijsverschil moet wel de moeite zijn. Want hij kost bij vdH nu 220 euro, en uit Amerika iets van 160 euro ofzo..

Bluesbreaker
27 september 2004, 20:13
Er is trouwens ook behoorlijk veel intresse voor de Barber LTD, als degenen die hem besteld hebben een revieuw plaatsen, en die is positief zijn er ook behoorlijk wat mensen die misshcien wel zo'n pedaal willen hebben

die moet ook bij v/d haar weg komen.....

ik ga een fender am vint 57 ri of een mex 50s classic strat kopen, als ik de mex 50's classic koop en we gaan bij v/d haar bestellen heb ik nog wel meer dingen die ik daar zou willen bestellen (j.everman fuzzdrive, callaham bridge, van zandts als hij die een beetje goedkoop kan leveren, misschien barber ltd)

Speeddemon
27 september 2004, 20:28
Quink: RMC2
Bluesbreaker: RMC2
Cosmos: Wizard Wah
Bram Versteeg: Wizard Wah

toevoeging:

Speeddemon: W.O.F. (of RMC2)

maar 10% korting is echt wel het 'bare' minimum.
Ik bedoel, die wah kost bij hem 243 euro (RMC2). - 10% =219 euro.
van Teese zelf incl. verzenden = 199 euro.

Quink
27 september 2004, 21:09
Quink: RMC2
Bluesbreaker: RMC2 (+ Everman G2, Callaham brug?)
Cosmos: Wizard Wah
Bram Versteeg: Wizard Wah
Speeddemon: W.O.F. (of RMC2)

maar 10% korting is echt wel het 'bare' minimum.


Ja, een prijsverschil van 20 euro vind ik "te doen". Voor de WW's is 10% (lijkt mij) gezien het prijsverschil niet eens voldoende.

cosmos
27 september 2004, 22:10
Mijn idee. Kijk, eerlijk is eerlijk, zo'n RMC2 of 3 trekt mij ook wel, maar op het moment dat dat prijsverschil bijna niets uitmaakt, tja...dan hou ik het toch maar lekker bij de WWah.

Is er hier trouwens iemand "frequent visitor" bij Erik vdH? Lijkt me wel handig als diegene eens gaat polsen.

Mitch
27 september 2004, 23:03
Lucky.

cosmos
28 september 2004, 10:24
OK dan, nou maar hopen dat hij ook een RMC wah nodig heeft! :D

Quink
28 september 2004, 11:13
Bump.

Nog meer geďnteresseerden of kunnen we met het bestaande lijstje gaan shoppen?

cosmos
28 september 2004, 11:24
Bump? Wat is da?

Dweezman
28 september 2004, 11:41
Ben een morley op het spoor, met rode letters, mét footswitch en volume knop aan weerskanten van het pedaal. Die nieuwe zijn allemaal optisch, toch? Welk type kan dit zijn?

(mn jh-1 is kapot. deze week hoor ik of mn baan houd. Als dat zo is ben ik ook wel in voor een Teese RMC1...)

Lucky
28 september 2004, 11:56
Lucky.

Hij is niet zo van de vriendjespolitiek...maar als je een berg wahs koopt dan is dat big bizzenizz en zal hij wellicht niet moeilijk doen over een kortinkie.... Ik kan er eigenlijk niet over oordelen.

Persoonlijk vraag ik nooit om een korting, ik vraag gewoon naar de prijs. hij is al vrij scherp geprijst en als er toch een korting in zit dan is dat mooi meegenomen.

cosmos
28 september 2004, 12:03
Tja, ik ben geen vdH expert, maar mijn prijsverschil voor WWah is zó groot dat ik nog maar moet zien wat hij zou willen doen... :-?

Bij Tone Toys zijn ze allemaal een 10tje goedkoper. Heeft iemand ervaring met die tent?
http://www.tone-toys.de/de/Real_McCoy.html

jpb
28 september 2004, 12:15
Mischien is het mostert na de maaltijd maar ik heb de Vox 847 en de RMC1 uitvoerig vergeleken en de vox is gebleven:
De RMC1 heeft wat meer 'growl' en het accent ligt meer in het mid en laag (heel mooi mid en laag trouwens). Het hoog er goed intrappen lukte mij niet goed, en de pot zat al bijna aan het eind dus een tandje hoger kon niet. Ik speel tele door Fender dus de RMC1 zou dan wel wat meer presence/hoog moeten hebben. De volume boost die de RMC1 heeft vond ik niet echt duidelijk, hoeft ook voor mij niet. De sweep-range was iets minder dan bij de Vox.

De RMC1 ging heel goed samen met de Blues Devil (een pittige TS-kloon), maar minder met andere pedalen (bv soulbender). Ondanks het volle geluid en het goede laag miste ik bij de RMC1 het sprankelende/cleane voor funkige slag, en de Vox kan beter uit z'n dak met OD?fuzz-pedalen. Niet per-se mooier (laag v/d Vox blijft 'dun' hoewel daar een mod voor is), maar meer die vieze oude wahklank. De Vox heeft overigens TB en de 'volume'-mod; verder is 'ie stock.

Ergo: Ik houd wel van de Vox 847 ondanks z'n beperkingen en een RMC zou alleen overwegen wanneer het de Picture is (heeft Luca), maar die is erg duur en niet tweedehands te krijgen.

Speeddemon
28 september 2004, 12:26
zo'n VOX als jpb doe ik dus weg. (v847, TB, volume mod, zgan)
Geinteresseerden drop me een PM.

want als ie verkocht is, kan de WOF komen! :P

cosmos
28 september 2004, 12:53
Quink! You've got PM-mail! :)

jpb
28 september 2004, 13:00
eh.....mijn Vox ruilen voor een WOF? :wink:

Quink
28 september 2004, 13:16
Bump? Wat is da?

Serieus?:o Ik "bump" het topic even omhoog (aandacht trekken :wink: ).


Quink! You've got PM-mail! :)

En een terug.

Voor de rest van de geďnteresseerden: (met dank aan Cosmos) bij tonetoys.de zijn de wah's nog iets goedkoper (RMC2 235, Wiz Wah 209), dus lijkt het ook wel interessant om hun te benaderen om eens te informeren naar de prijzen.

cosmos
28 september 2004, 13:21
Tja...serieus ja....je kunt niet alles weten he! :D

Quink
28 september 2004, 13:40
Ter info: ik heb tonetoys.de gemaild. Zodra (indien? :D ) ik antwoord ontvang laat ik het weten.

pimpdoll
28 september 2004, 13:49
De wahs zijn In Nederland Muziek (almere)

RMC1; had ik voor 198 euro
RMC2, kost daar 220 euro
Rmc3: ronde de 300 weet ik niet meer

Bluesbreaker
28 september 2004, 14:16
Het begint een beetje onoverzichtelijk te worden nu met al die verschillende winkels, maar als we uiteindelijk maar het eens worden over de winkel is het natuurlijk ok

ik weet dit weekend wat ik ga kopen trouwens, vrijdag beslis ik welke gitaar ik neem (heel erg hoogstwaarschijnlijk).

Quink
28 september 2004, 14:22
Het begint een beetje onoverzichtelijk te worden nu met al die verschillende winkels, maar als we uiteindelijk maar het eens worden over de winkel is het natuurlijk ok


Mijn idee is om gewoon even te peilen wat de prijzen zijn bij a. Van de Haar en b. Tonetoys.de. Als we deze weten kunnen we kijken of en zo ja waar het interessant is om e.e.a. te bestellen.

Bluesbreaker
28 september 2004, 14:24
Mijn idee is om gewoon even te peilen wat de prijzen zijn bij a. Van de Haar en b. Tonetoys.de. Als we deze weten kunnen we kijken of en zo ja waar het interessant is om e.e.a. te bestellen.

ok, puik plan

Baco
28 september 2004, 14:36
Tja, ik ben geen vdH expert, maar mijn prijsverschil voor WWah is zó groot dat ik nog maar moet zien wat hij zou willen doen... :-?

Bij Tone Toys zijn ze allemaal een 10tje goedkoper. Heeft iemand ervaring met die tent?
http://www.tone-toys.de/de/Real_McCoy.html

Ik heb al heel wat bij hen gekocht (Peterson VS-II, RMC3-LE, Black boxes, straps, ...). Heel goed van prijzen en zo. Je moet trouwens maar betalen bij levering (overschrijving)...

pimpdoll
28 september 2004, 14:42
als je alleen voor de RCM1 gaat is ie in Nederland toch echt goedkoper :-D

BramVersteeg
28 september 2004, 15:20
Hey speeddemon, heb jij ook de wizard wah overwogen? Ik speel vaak met humbuckers en daarvoor raden ze je de wizard aan. Alleen vind ik die controls van de WOF wel een grote plus! Misschien ga ik dan toch maar voor de WOF :-? .
Maar wat mij betreft doe ik zeker mee en wanneer maakt ook niet echt uit. Grz. Bram

Dweezman
28 september 2004, 15:35
WOF?

Bluesbreaker
28 september 2004, 15:37
WOF?

Weels Of Fire

Quink
28 september 2004, 15:42
Ermm, misschien stomme vraag, maar weten we al wie E. v.d. Haar de duimschroeven gaat aandraaien? Met onderstaande lijstje.

Quink: RMC2
Bluesbreaker: RMC2 (+ Everman G2, Callaham brug)
Cosmos: Wizard Wah
Bram Versteeg: Wizard Wah (of W.O.F.)
Speeddemon: W.O.F. (of RMC2)

Quink
28 september 2004, 15:45
WOF?

Geluid van verbaasde hond.

http://www.geocities.com/dibblestickvondoogleburger/surprised_dog.jpg

WOF? WOF?

pimpdoll
28 september 2004, 15:49
Dweezman schreef:
WOF?


Geluid van verbaasde hond.



WOF? WOF?

hahahhahahh :lol: :razz: :razz: :-D

Dweezman
28 september 2004, 15:52
:-D

nooit van Wheels of Fire-Wah gehoord. is dat het merk, of het type?

Quink
28 september 2004, 15:56
:-D

nooit van Wheels of Fire-Wah gehoord. is dat het merk, of het type?

Op pagina vier van dit topic (ja het was even graven, maar ik heb hem gevonden :razz: ) staat e.e.a. uitgelegd:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=38764&postdays=0&postorder=asc&start=75


:-D :-D

Bluesbreaker
28 september 2004, 16:02
zullen we trouwens even een nieuw topic hiervoor openen? dit topic zal denk ik niet echt gelezen worden door veel mensen, en als we met meer bestellen zal de verkoper ook eerder korting gaan geven

pimpdoll
28 september 2004, 16:17
eigenlijk was dit topic bedoelt om mensen te laten zeggen wat ze de beste wah vinden en of ze fan zijn van de real mccoy wahs

Quink
28 september 2004, 16:23
zullen we trouwens even een nieuw topic hiervoor openen?

Het lijkt mij dat als je op zoek bent naar een wah, en er staat een topic met het onderwerp wah dat je daar in kijkt, toch? Maar als je denkt dat een ander topic / onderwerp duidelijker is, ik vind het prima. Hoe meer kopers hoe meer kans op korting idd. De Pedalen Inkoop Combinatie. Hallo, u spreekt met Quink van de PI..... :o :oops: , ermmmm, laat die naam maar even zitten.

Joop M
28 september 2004, 16:37
Nou eerlijk gezegd is dit topic duidelijk genoeg.
Ik zit al een paar dagen te lezen, en gisteren kreeg ik last van een gasaanval.
Dus ik heb in America een Teese RMC3 Limited Edition besteld.
Nu zit ik al ongeduldig af te wachten.
@ Blok 182 hoe is ie eigenlijk live bevallen?
Grz Joop :razz:

Bluesbreaker
28 september 2004, 16:56
op zich is het inderdaad nog wel redelijk overzichtelijk, maar misschien zou pimpdoll zijn topic speciaal voor ons willen hernoemen naar het grote Real McCoy besteltopic ofzo? :roll: :)

edit: bedankt! :)

BLOK182
28 september 2004, 18:04
Nou eerlijk gezegd is dit topic duidelijk genoeg.
Ik zit al een paar dagen te lezen, en gisteren kreeg ik last van een gasaanval.
Dus ik heb in America een Teese RMC3 Limited Edition besteld.
Nu zit ik al ongeduldig af te wachten.
@ Blok 182 hoe is ie eigenlijk live bevallen?
Grz Joop :razz:
Erg goed! Hij "waht" ook pas als je je voet beweegt, als je staat te pompen dus. Beetje lastig uit te leggen, maar als je rustig aan doet, hoor je ook goed je noten afzonderlijk zonder dat het een waaaaaarghhh keelklank wordt. Kortom, GOED BEVALLEN!

Quink
28 september 2004, 20:03
Ermm, misschien stomme vraag, maar weten we al wie E. v.d. Haar de duimschroeven gaat aandraaien?

Hello, anyone? Hello?

Bluesbreaker
28 september 2004, 20:07
ik ken hem niet, nog nooit geweest, gebeld of gemaild, dus wellicht zijn er betere kandidaten?

Speeddemon
28 september 2004, 20:27
ik ken hem niet, nog nooit geweest, gebeld of gemaild, dus wellicht zijn er betere kandidaten?
t zelfde geldt voor mij. vond z'n prijzen altijd aan de hoge kant, so I never bothered. :wink:

Quink
28 september 2004, 20:32
ik ken hem niet, nog nooit geweest, gebeld of gemaild, dus wellicht zijn er betere kandidaten?

Het zal, vind ik, wel een van de vijf moeten zijn. Cosmos kan niet, dus blijven er vier over. Speeddemon heeft volgens mij meer ervaring in het "pedaaltjeshandelsgebeuren" (bestaat dat, dat woord :D ), alhoewel (denk ik) niet specifiek bij E.v.d.H. Ik heb er een keer wat gekocht, nooit geweest. Maar als het niemand iets uitmaakt wil ik wel contact met v.d Haar opnemen.

Edit: terwijl ik aan het typen was heeft Speeddemon ook gepost.
Speeddemon, is dat een "nee" of een "weet niet"?

Speeddemon
28 september 2004, 21:34
'hmm, kopen en verkopen op marktplaats heeft denk ik weinig te maken met een korting lospeuteren. Ik ken die gast niet en weet dus ook niet hoe buigzaam ie is.

Heb 't wel eens geprobeerd bij Frans (van Jukebox), maar (en begrijp me niet verkeerd, ik vind 't een goeie vent met verstand van zaken) zijn 'zakenmannetjes'instinct speelde toch wel parten...

'service dit, invoer dat'. Da's leuk en aardig, maar voor 245 euro heb ik een Fulltone Choralflange, nieuw vanuit de US (incl verzenden!)
en in NL kost dat kreng 420.
180 euro voor service e.d.? nee bedankt.

En ik weet dat Frans veel samenwerkt met Erik vd Haar, dus mogelijk zit ie op precies de zelfde golflengte.

dus ik denk, Quink, dat je dat als een 'nee' mag zien. :wink:

Quink
28 september 2004, 21:58
Ik ken die gast niet en weet dus ook niet hoe buigzaam ie is.

Heb 't wel eens geprobeerd bij Frans (van Jukebox), maar (en begrijp me niet verkeerd, ik vind 't een goeie vent met verstand van zaken) zijn 'zakenmannetjes'instinct speelde toch wel parten...


Nee, ik zie het ook niet een twee drie gebeuren dat er een stevige korting uit komt, maar het is wat mij betreft heel simpel. Wil hij iets verkopen of niet. Korting=(kans op) paar wahs verkocht, geen korting=veel plezier er mee, daaag. Dus geen korting geven vind ik eigenlijk getuigen van een gebrek aan zakeninstinct.

Ik begrijp best dat iets in Nederland wat duurder is. Importeren, lagere verkoopaantallen, garantie, etc. Daarnaast, *als* je een beroep moet doen op de garantie is het iets simpeler als je het hier kunt terugbrengen. Maar het prijsverschil moet wel leuk blijven, anders neem ik dat risico wel.

Nou ja, tenzij er nog liefhebbers komen zal ik wel contact opnemen met v.d. Haar. Mochten er nog v.d. Haar kenners rondstuiteren hier, wat zou beter zijn, bellen of mailen? Kan me zo voorstellen dat met mail hij meer tijd heeft om er over na te denken, van de andere kant moet hij die mail dan wel lezen.

Bluesbreaker
28 september 2004, 22:17
ik denk inderdaad dat het behoorlijk duidelijk is, als hij een leuke korting geeft kopen we bij hem, en anders kopen we allemaal onze eigen wah rechtstreeks ofzo

BramVersteeg
28 september 2004, 23:28
Daar ben ik het ook mee eens. Ik heb hem ook nog nooit gesproken en ben niet zo'n zakenman maar als Quink er vanaf zou zien, waarom niet.
En geen korting betekend dat iedereen gewoon voor zich z'n spullen gaat bestellen. Maar wat is dan de minimum korting die we willen hebben?

Quink
28 september 2004, 23:46
Maar wat is dan de minimum korting die we willen hebben?

Zo hoog mogelijk natuurlijk! :razz:
Is moeilijk om in een percentage aan te geven. RMC2 scheelt 40euro met VS. 10% eraf, dus zo'n 20 euro, vind ik persoonlijk nog wel een acceptabel prijsverschil. Echter voor de Wizard Wah is het prijsverschil aanzienlijk groter, dus dat gaan we niet redden met 10%. Gewoon maar kijken wat zijn beste prijs is lijkt mij.

O jee paranoia aanval: geen idee of E. v.d. H. hier wel eens rondkijkt, maar zo ja, is dit dan wel een verstandige discussie? :-D

cosmos
29 september 2004, 00:27
Tja...laten we maar hopen van niet hahaha!
Ik heb net Geoffrey nog maar eens gemailt met de vraag waarom het prijsverschil met de wizard wah zo hoog is. Blijf ik toch vreemd vinden. To be continued....
Quink, al reactie van Tone Toys?


Zo, bedtijd! :roll:

Jeroenvanhulsteijn
29 september 2004, 01:02
volgens mij is erik vd haar gewoon importeur en haalt jukebox de teese dingen ook bij erik weg.

maar errrm stond er in een vorige post niet iets dat die mr teese het niet eerlijk vond tov dealers om kortingen te bieden? kweetniet of e.vd haar dan korting kan afdingen. ik neem aan dat, zelfs al bestel je er 10 hij nog steeds geen grootafnemer is ivg amerika.

lijkt mij bovendien dattie wel eist dat er iemand garant staat voor de afname. mss dat dat bij 10 nog niet zo noodzakelijk is. maar ik zou er toch niet mee willen blijven zitten als k importeur was.

overigens is mijn favo wah de morley power wah (die chromen bak). maar das gewoon omdat ik verder nog niet veel aan wah's gehoord heb.

BramVersteeg
29 september 2004, 10:26
Het maakt toch niet uit of erik vd haar hier kijkt. We gaan het hem toch vragen en dan kan ie onze plannen alvast zien. Dan weet ie dat we niks bij hem kopen als ie geen kortingen geeft. :razz: :wink:

Mitch
29 september 2004, 10:44
Ik denk dat jullie zijn marges overschatten, maar niet geschoten altijd mis natuurlijk :)

Quink
29 september 2004, 12:57
Quink, al reactie van Tone Toys?

Ben net gearriveerd op kantoor (vanwaar gisteren gemaild) maar nog niks.


Ik denk dat jullie zijn marges overschatten, maar niet geschoten altijd mis natuurlijk :)

Tsja, marges overschatten, lijkt mij toch dat er voor dit soort produkten een behoorlijk kleine markt is (klein: gitaristen, nog kleiner: gitaristen die dit soort produkten kopen), en dat om het interessant te maken er op zijn minst een redelijke marge op moet zitten. Maar kan me daardoor ook wel weer voorstellen dat er geen korting in zit, vanwege met korting verkopen niet meer interessant of verkoopt toch wel.
Maar inderdaad, toch proberen is altijd verstandiger, dus ik ga maar eens mailen.

Quink
29 september 2004, 19:23
Inmiddels reactie gehad van E. v.d. H. (gericht aan mijzelf, Remco en Martijn!) en wat betreft de RMC2 en Wizard Wah verwijst hij ons door naar de dealers (Juke box, Schreeven). Die kunnen (and I quote) "indien er meerdere pedalen tegelijk gekocht worden zien wat de mogelijkheden zijn". De Wheels of Fire levert hij niet.

Dusssssss, wenden wij ons tot Den Erkenden Leverancier of http://www.click-smilies.de/sammlung0903/aetsch/cheeky-smiley-017.gif ?

Van tonetoys per 13.30 vanmiddag nog geen reactie, maar moest vanmiddag weer weg, dus kan inmiddels zijn aangekomen.

BramVersteeg
29 september 2004, 19:32
Hmmm, dan zal Jukebox dei Wheels Of Fire ook wel niet leveren. Niet zo positief dus. Als TonToys ook niks opleverd moeten we ze maar gewoon in de USA bestellen. :(

cosmos
29 september 2004, 19:41
Tja... :???:

Speeddemon
29 september 2004, 20:16
daarbij vind ik het ergens ook gewoon cooler om ze van The Man Himself te ontvangen! :lol:

maar ivm douane lijkt het me dan juist WEL verstandig om ze gespreid te bestellen, want als de douane 4 zware pakjes onderschept, alle 4 vanuit US aan NL gericht van dezelfde afzender, geheid dat ze open moeten.

Quink
29 september 2004, 21:10
Tsja, de W.O.F. is dus niet verkrijgbaar in NL. Dus ik denk dat Speeddemon afhaakt? Bram ook? Dan wordt het groepje wel klein en heeft het denk ik ook geen zin meer om Jukebox te benaderen.

cosmos
29 september 2004, 21:12
Ik ben nog steeds geďnteresseerd, maar als Jukebox inderdaad zijn WW's bij Erik vdH haalt, dan gaat dat prijsverschil nooit interessant worden...

Bluesbreaker
29 september 2004, 21:16
jammer.....

maar het is dus mogelijk rechtstreeks te bestellen via de mail?
en ook zonder credit card?

nouja, ik zal ook wel even mailen

Dweezman
29 september 2004, 22:38
ik hou m'n baan voor een jaar, dus ik ben ook geďnteresseerd...

Het lijkt er wel op maar: heeft zo'n RMC dezelfde afmetingen als de JH-1 van Dunlop? (ding moet wel in mn board passen)

BramVersteeg
30 september 2004, 00:04
Is wel jammer zo. Misschien moet ik die WOF dan toch maar alleen bestellen. Die heeft toch wel de beste features.
Speeddemon, weet jij of ie niet modderig gaat klinken bij humbuckers? Jij bent ook geinteresseerd in die WOF. Op de site raden ze de Wizard aan. Wat denk jij?

Quink
30 september 2004, 00:27
ik hou m'n baan voor een jaar, dus ik ben ook geďnteresseerd...

Het lijkt er wel op maar: heeft zo'n RMC dezelfde afmetingen als de JH-1 van Dunlop? (ding moet wel in mn board passen)

Mooi voor je, gefeliciteerd! http://smile.smilies.nl/500.gif http://smile.smilies.nl/500.gif

(Tenzij je het eigenlijk een rotbaan vindt natuurlijk :-D )

pimpdoll
30 september 2004, 00:39
Dweezman Geplaatst: Wo Sep 29, 2004 21:38 Onderwerp:

ik hou m'n baan voor een jaar, dus ik ben ook geďnteresseerd...

Het lijkt er wel op maar: heeft zo'n RMC dezelfde afmetingen als de JH-1 van Dunlop? (ding moet wel in mn board passen)

jah het heeft de dezlefde afmeting.

Speeddemon
30 september 2004, 02:15
ik hou m'n baan voor een jaar, dus ik ben ook geďnteresseerd...

Het lijkt er wel op maar: heeft zo'n RMC dezelfde afmetingen als de JH-1 van Dunlop? (ding moet wel in mn board passen)
je wilt dus geen bod meer uitbrengen op m'n Vox? :-(

*snif*

@Bram,
die Reverend David Lee die 1 van de WOF reviews heeft geschreven speelt uitsluitend met humbuckers!

Schijnbaar kan ie alles heel goed aan. Maar goed, ik hoorde van een Nederlandse gast op HCFX (Yek) die een RMC2 had, dat die ook precies kon wat ik zocht.

alleen de WOF heeft als voordeel die battery kill switch als je de volumeknop dichtdraait (voorbij de laatste klik) en de naam...

Speeddemon
30 september 2004, 02:16
bump

Bluesbreaker
30 september 2004, 07:24
The postage for any of my wahs would be $24.60. The price of the RMC2 is $235, for a delivered total of $259.60. I accept international money orders as well as Paypal. You should check with Van de Haar Guitars to see if they have available stock as I am about 40 days behind in building/shipping orders.


hm, dus 24.60 verzendkosten ipv 9 dollar....

259.60/1.23=211,06 euros

wat verstaat men trouwens als "international money orders" (heb geen ervaring met bestellen in buitenland)

Bluesbreaker
30 september 2004, 07:34
Heb het al gevonden,

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,1859_180741,00.html?linktype=int

dan komt er dus nog 20,50 overheen...

hoe werkt dat Pay Pall eigelijk? Moet je daar ook zo dik voor betalen?

edit: ik probeer me aan te melden voor PayPal, maar daar ben ik dus toch ook een credit card nodig? Ik kan niet verder als ik geen credit card invul.

edit2: ok, gewoon op cancel drukken was de oplossing dus...

cosmos
30 september 2004, 08:24
Geoffrey gaf mij deze shipping rates:
Global Express (3-5 days)=$38
Airmail Parcel Post (4-10 days)=$22.75
Economy Parcel Post (4-6 weeks)=$18.25
These delivery times are estimates by the US Postal Service and are not guarantees.

Dat Paypal is wel handig moet ik zeggen, maar volgens mij heb je inderdaad een credit card nodig.

Dweezman
30 september 2004, 08:52
Mooi voor je, gefeliciteerd!

(Tenzij je het eigenlijk een rotbaan vindt natuurlijk )

Dank u! Nee, is leuk werk.
enneh Speeddemon: ik pm je nog ff.

Jeroenvanhulsteijn
30 september 2004, 10:32
er zijn al redelijk wat paypal topics op gitaarnet. kun je nalezen hoe het werkt. je hebt er dus GEEN creditcard voor nodig. is trouwens wel een mogelijkheid om met creditcard geld over te maken op je paypal account.

met money orders sturen geloof ik per post geld op. das niet aan te bevelen, omdat zoiets grotere kans heeft om kwijt te raken.

Quink
30 september 2004, 10:51
Geoffrey gaf mij deze shipping rates:
Global Express (3-5 days)=$38
Airmail Parcel Post (4-10 days)=$22.75
Economy Parcel Post (4-6 weeks)=$18.25
These delivery times are estimates by the US Postal Service and are not guarantees.


:o Dat zijn vrij stevige prijzen moet ik zeggen. Volgens mij is iets van $12 normaal?

Robbert
30 september 2004, 11:46
Een wah is ook vrij stevig -van gewicht.

Quink
30 september 2004, 11:49
Een wah is ook vrij stevig -van gewicht.

Ja, da's waar, maar zou dat zoveel schelen? (Bijna 2x zo duur).

Joop M
30 september 2004, 12:07
Dit is wat mij werd doorgegeven,
United Parcel Service (UPS) - Best service, excellent delivery times and quick insurance claims if a claim is needed. Most brokerage fees are included in the UPS price below. Duties and tax may not be included. Go to http://www.ups.com/content/global/index.jsx and find the contact number for UPS in your country. Call them for additional info.
UPS Express, 1-2 days - $89.95
UPS Expedited, 3-5 days - $85.95

United States Postal Service (USPS) - Delivery time listed is from their information. Actual time seems to be longer from our experience and we've had some occasional long delays from time to time. Brokerage, duties and taxes will be added. No information is available here as it is complex through the USPS. You might search http://www.usps.com for info:

5 day- Express, $49.95 (Insured, 7 day additional delay to start an insurance claim if a claim is needed.)
10 day- Airmail, $35.95 (Insured, 30 day additional delay to start an insurance claim if a claim is needed.)

The shipping amounts above includes any of our handling and packaging service fee that may apply for your international order

Ik heb dus gekozen voor de 10 day-airmail dan ben je wel rondom verzekerd.
En het was bij deze firma
http://www.stompin-ground.com/products/rmc.htm

Grz Joop

Quink
30 september 2004, 12:39
5 day- Express, $49.95 (Insured, 7 day additional delay to start an insurance claim if a claim is needed.)
10 day- Airmail, $35.95 (Insured, 30 day additional delay to start an insurance claim if a claim is needed.)

The shipping amounts above includes any of our handling and packaging service fee that may apply for your international order

Ik heb dus gekozen voor de 10 day-airmail dan ben je wel rondom verzekerd.

Ok, maar verzekeren betekent toch ook dat de daadwerkelijke waarde op het pakje dient te worden aangegeven? Dus $300. En dat betekent dat de douane gelijk ziet dat je niet binnen de €40 vrijstelling valt. Dus mochten ze e.e.a. bekijken kun je sowieso 20% over 335 plus invoerrechten aftellen. Dan wordt het een duur wahtje. Of ben ik de draad nu echt helemaal kwijt? :???:

cosmos
30 september 2004, 13:20
Tja,
ik vind Airmail Parcel Post altijd wel goed werken. Daarmee komt mijn Wizard Wah op $198, terwijl hij hier omgerekend $271 kost...

Speeddemon
30 september 2004, 13:34
hey mensen, ik snap niet waarom Geoffrey je dat mailt, want tegen mij zei ie (Re: WOF wah) :

Hi Remco,

Not a problem with the gift status and $50 value. That is a common practice. Yes, the $244 total includes USPS Air Parcel Post shipping. The wah is too heavy for straight Air Mail. Be sure to let me know if you want a red or gray case.

Peace, Love and Wah,
Geoffrey

Die RMC2's $235 is dus al incl. US shipping. En de WOF ook.

Quink
30 september 2004, 13:55
hey mensen, ik snap niet waarom Geoffrey je dat mailt, want tegen mij zei ie (Re: WOF wah) :

Hi Remco,

Not a problem with the gift status and $50 value. That is a common practice. Yes, the $244 total includes USPS Air Parcel Post shipping. The wah is too heavy for straight Air Mail. Be sure to let me know if you want a red or gray case.

Peace, Love and Wah,
Geoffrey

Die RMC2's $235 is dus al incl. US shipping. En de WOF ook.

Ja, ermm :o , dat zal zijn vanwege, eh :???: omdat hij anders :???: err,

Nee, lijkt me duidelijk, we laten Speedemon gewoon als eerste een wah bestellen, dan kunnen we altijd daar aan refereren als we een hogere quote krijgen. :-D

cosmos
30 september 2004, 13:56
Lijkt me een goed plan! En als we dan meteen Erik vdH even bellen om te vragen of we via hem een korting daarvoor kunnen krijgen, dan is iedereen blij! Hahahaha! :-D :seriousf:

BramVersteeg
30 september 2004, 14:02
Netjes Speeddemon. Ik denk dat ik ook voor die WOF ga. Lijkt me een toffe wah.

Bluesbreaker
30 september 2004, 14:11
hey mensen, ik snap niet waarom Geoffrey je dat mailt, want tegen mij zei ie (Re: WOF wah) :

Hi Remco,

Not a problem with the gift status and $50 value. That is a common practice. Yes, the $244 total includes USPS Air Parcel Post shipping. The wah is too heavy for straight Air Mail. Be sure to let me know if you want a red or gray case.

Peace, Love and Wah,
Geoffrey

Die RMC2's $235 is dus al incl. US shipping. En de WOF ook.

hm, vreemd:


Hi Melle,

The postage for any of my wahs would be $24.60. The price of the RMC2 is $235, for a delivered total of $259.60. I accept international money orders as well as Paypal. You should check with Van de Haar Guitars to see if they have available stock as I am about 40 days behind in building/shipping orders.

Peace, Love, and Wah,
Geoffrey

cosmos
30 september 2004, 14:30
Lekker! Volgens mij hangt het er gewoon vanaf in wat voor bui hij is! ;)

Bluesbreaker
30 september 2004, 14:34
nog even een vraagje over pay pal (ik kan het zo niet vinden en de zoekfunktie van het forum doet het helemaal niet)

hoe zit het met de valutaverschillen? Ik zit hier met euros en moet een bedrag in dollars betalen. Hoe zit dat bij paypal?

Quink
30 september 2004, 14:44
hoe zit het met de valutaverschillen? Ik zit hier met euros en moet een bedrag in dollars betalen. Hoe zit dat bij paypal?

Bij betaling kun je aangeven of je in euro's of in dollars wil betalen. Gaat dan wel volgens de wisselkoers die PayPal hanteert, maar die klopt volgens mij redelijk.

Bluesbreaker
30 september 2004, 15:00
hoe zit het met de valutaverschillen? Ik zit hier met euros en moet een bedrag in dollars betalen. Hoe zit dat bij paypal?

Bij betaling kun je aangeven of je in euro's of in dollars wil betalen. Gaat dan wel volgens de wisselkoers die PayPal hanteert, maar die klopt volgens mij redelijk.

dus als ik het goed begrijp moet ik eerst even kijken naar de PayPal wisselkoers om te zien hoeveel ik naar mijn account over moet maken?

Quink
30 september 2004, 15:06
dus als ik het goed begrijp moet ik eerst even kijken naar de PayPal wisselkoers om te zien hoeveel ik naar mijn account over moet maken?

Ja, zo doe ik het wel. Omrekenen en dan voor de zekerheid een tientje extra of zo overmaken (hangt van het bedrag af uiteraard). Stel dat je geld overmaakt, duurt drie dagen voor het op je PP staat, in de tussentijd verandert de wisselkoers, kom je 2,34 te kort of zo. http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif Weer drie dagen wachten.

Dus daarom doe ik altijd een beetje extra. Nadeel van het niet (willen) hebben van een CC.

Bluesbreaker
30 september 2004, 15:09
Dus daarom doe ik altijd een beetje extra. Nadeel van het niet (willen) hebben van een CC.

okay, dankje

voor mij is het het nadeel van het niet kunnen hebben van een creditcard... :)

Bluesbreaker
30 september 2004, 23:06
Hi Melle,

The other price is for a WOF wah, which has basic US postage built-in to the pricing. The additional $9 is the difference in price of international shipping vs. the max US postage possible. The price I gave you was correct for the RMC2.

Peace, Love, and Wah,
Geoffrey


hehe, ook weer opgelost

het is dus gewoon dit:


The postage for any of my wahs would be $24.60. The price of the RMC2 is $235, for a delivered total of $259.60.

wat dan dus ongeveer in euros is : 259.60/1.23=211,06 euros

de prijs bij van der Haar is 243, rechtstreeks bestellen scheelt dus ongeveer 33 euro

misschien is het dan toch nog een idee om bij Jukebox? te proberen? Die kunnen wellicht daar redelijk in de buurt komen, en dan lopen we geen risico bij de douane.

Speeddemon
30 september 2004, 23:17
aha, dus de WOF is nog eens goedkoper ook!
in dat geval weet ik bijna zeker dat ik die wil :lol:

Robbert
30 september 2004, 23:26
aha, dus de WOF is nog eens goedkoper ook!
in dat geval weet ik bijna zeker dat ik die wil :lol:

Bijna is nog steeds niet helemaal :razz:

Bluesbreaker
30 september 2004, 23:28
Maar is er nog belangstelling voor massa inkoop bij jukebox?

Speeddemon
30 september 2004, 23:36
aha, dus de WOF is nog eens goedkoper ook!
in dat geval weet ik bijna zeker dat ik die wil :lol:

Bijna is nog steeds niet helemaal :razz:

oppassen bijdehandje, voordat jij BIJNA de enige bent met een Siberian MiG*Boost. :roll:

:lol:

Quink
30 september 2004, 23:51
Maar is er nog belangstelling voor massa inkoop bij jukebox?

Jawel.

cosmos
30 september 2004, 23:53
Zeker! (ik begin nu ook geinteresseerd te raken in een RMC2...GAS!) :D

BramVersteeg
1 oktober 2004, 00:18
Als die WOF niet te krijgen is in Nederland haak ik af. Als het wel kan doe ik wel mee.

Quink
1 oktober 2004, 09:15
Heren,

gisterochtend heb ik het volgende mailtje van Tone Toys ontvangen (maar pas zojuist gelezen, dus de reden voor dag vertraging ligt bij mij, niet bij hun).


Das Wheels of Fire Wah haben wir nicht, ist mir ehrlich gesagt auch unbekannt, dass Goeffrey diesen herstellen soll. Wenn ihr zusammen die fünf Wahs bestellt, kann ich Euch insgesamt 50,00 EUR Nachlass geben und die Zahlung erfolg per Vorkasse über PayPal.

Hier die Aufstellung:

Real McCoy Wizard Wah 209.90 € x 2 = 419.80 €
Real McCoy RMC-2 Wah 235.90 € x 3 = 707.70 €
Frachkosten 20.00 €
Rabatt -50.00 €
-------------------------------------------------------
Gesamt 1097.50 €



Gruss
Michael


Dat is dus een tientje korting per wah. Niet echt verbijsterend veel. En er komt 4 euro per wah bij voor verzending etc. Voor de RMC-2 liefhebbers is de prijs misschien nog wel interessant, maar voor de WW'ers ( :D ) minder lijkt mij. En geen WOF, dus Bram valt af.

cosmos
1 oktober 2004, 09:55
Hmmmmm..
Houston: mission failed.......return to base........

Jammer jongens (en meisjes)!

Quink
1 oktober 2004, 10:32
Hmmmmm..
Houston: mission failed.......return to base........

Jammer jongens (en meisjes)!

Uithuilen en opnieuw beginnen. Laatste poging nog bij Juke Box?

Lijstje?

Bluesbreaker: RMC 2
Dweezman: RMC1 (?)
Cosmos: RMC 2 (?)
Quink: RMC 2

Speeddemon: bij gunstige prijs interesse in RMC2 of wordt het (bijna :wink: ) zeker de WOF

cosmos
1 oktober 2004, 10:51
Tja.. voor mij hangt het echt van de prijs af denk ik...RMC2 of WW.

Speeddemon
1 oktober 2004, 11:07
ja, of de prijs moet =< 200 euro zijn.

Quink
1 oktober 2004, 12:04
ja, of de prijs moet =< 200 euro zijn.

Onder de 200 kun je natuurlijk bij voorbaat wel schudden, da's nog goedkoper dan er een uit Amerika laten komen, en meer dan 20% korting.

Quink
1 oktober 2004, 18:54
verwijderd - prive gegevens

Dweezman
1 oktober 2004, 18:59
ik haak voorlopig even af, guys. Mijn wah kan waarschijnlijk gefixed worden. (vind het bijna jammer)

Speeddemon
1 oktober 2004, 20:02
Mijn Vox is verkocht (en m'n Boss RX-100 ook), dus heb ik Los Knakos voor El Wheels of Fire! 8-)

Quink
1 oktober 2004, 21:26
Mijn Vox is verkocht (en m'n Boss RX-100 ook), dus heb ik Los Knakos voor El Wheels of Fire! 8-)

Cool! Ben benieuwd.

Toch lijkt zo'n RMC2 me flexibeler. http://smile.smilies.nl/1562.gif http://smile.smilies.nl/1562.gif http://smile.smilies.nl/1562.gif

Antal
1 oktober 2004, 21:41
Mijn Vox is verkocht

Voor 160 euro :o :???:

Speeddemon
1 oktober 2004, 22:18
nee, 135.

Ik had die vraagprijs idd wat hoog ingezet, rekening houden met de Nederlandse afding-geest, maar zowel Dweezman (van dit forum) als de uiteindelijke koper vonden mijn voorstel van 135 meer dan redelijk.

Kijk, die DOD 410 had ik ook te koop gezet voor 60 euro, hopende dat ik er dan i.i.g. 40-45 voor zou vangen, maar blijkbaar schrikt het mensen af, zonder dat ze rederen: laat ik eens proberen af te dingen.

Ik ben een hele schappelijke jongen hoor. :razz:

Bluesbreaker
2 oktober 2004, 16:30
RMC 2: 215,- euro (normaal kosten deze 243,- euro, dus je krijgt dan 10 % korting)

Uw commentaar graag.


wat mij betreft is het ok!

Dweezman
2 oktober 2004, 16:44
Speeddemon is best aardig! :wink:

Bluesbreaker
2 oktober 2004, 18:30
kunnen we nu een definitief lijstje op gaan stellen van wie mee willen doen?

Bluesbreaker: RMC2 en Everman Fuzzdrive G2
Quinck: RMC2
Cosmos: RMC2?


Speeddemon: wil graag een wof dus doet ook niet mee?

Dweezman: niet (verrader :wink: )

Quink
2 oktober 2004, 18:52
Bluesbreaker, check je PM.

Dweezman
2 oktober 2004, 19:49
Huil!


Dweezman: niet (verrader )
:wink:

Antal
2 oktober 2004, 20:26
nee, 135.

Ik had die vraagprijs idd wat hoog ingezet, rekening houden met de Nederlandse afding-geest, maar zowel Dweezman (van dit forum) als de uiteindelijke koper vonden mijn voorstel van 135 meer dan redelijk.

Kijk, die DOD 410 had ik ook te koop gezet voor 60 euro, hopende dat ik er dan i.i.g. 40-45 voor zou vangen, maar blijkbaar schrikt het mensen af, zonder dat ze rederen: laat ik eens proberen af te dingen.

Ik ben een hele schappelijke jongen hoor. :razz:

Ik snap hem. Klinkt idd logisch. 135 is denk ik niet onredelijk. Ik dacht ook al. Voor 160 euro mogen ze mijn wah ook wel hebben. Dan is het verschil zo klein dat ik best een teese wil kopen :-D

Speeddemon
3 oktober 2004, 01:23
Speeddemon: wil graag een wof dus doet ook niet mee?


idd. Maar ik wil t.z.t. wel met 1 van jullie toekomstige RMC2 bezitters eens een middagje A/B-en. :)

cosmos
3 oktober 2004, 20:55
Ik denk dat ik tóch op een of andere manier een keer ergens zo'n ding ga uitproberen voordat ik iets beslis...

Nielsje
10 maart 2005, 23:11
Bump!!

ik wil wel eens weten wie van de mensen hier nu inmiddels een teese wah hebben?

zijn er hier mensen met een WOF? (wil er denk ik ook een, zit te dubben tussen een picture, wof en rmc1.. aangezien wof en picture 'beter' klinken en ene wof ook nog es instelbaar is, handig, omdat ik met p90's en gewone single coils speel..