PDA

View Full Version : op zoek naar bepaald geluid



FragDaddy
18 mei 2002, 15:28
Ik ben opzoek naar een geluid wat ongeveer lijkt op het geluid wat Slash live gebruikt. ik wil het alleen nog iets donkerder hebben!
een heel warm bluesy geluid dus.

wat voor versterker(s) kan ik het beste gaan uitproberen? en nee, niet de Marshall Slash signature of de Jubilee SL 2555, want die zijn nergens te vinden :smile:

ik zat zelf te denken aan een Marshall JCM-800 combo (2x12) en het liefst 50Watt.. (zou een JCM-800 niet algauw teveel gain hebben ?) of moet ik een 4x12 hebben om genoeg bas te produceren ?

JV
18 mei 2002, 15:35
slash gebruikt zelf een omgebouwde jcm800, die is dus wel geschikt als je dat geluid wilt hebben. kwa pickups heeft hij SD alnicoII erin zitten; dat zal ook wel helpen voor zijn geluid

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-05-18 15:35 ]</font>

FragDaddy
18 mei 2002, 15:45
Ok. dat is 1 versterker die ik maar es moet proberen dan.

iemand nog andere ideeen ? of opmerkingen over de JCM-800 ?

Noctiis
18 mei 2002, 15:49
ik heb er zelf eentje, maar die is zo oud en half stuk dat over de oorspronkelijke distortion weinig zinnigs te zeggen is.
Sorry :smile: Maar probeer er gewoon eens eentje uit!

FragDaddy
18 mei 2002, 16:01
maar ik ben ook niet echt op zoek naar hevige distortion.. meer een hele dikke crunch &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">

maare noctiis. doe es een gooi. hoe klinkt zo'n JCM-800. of hoe hoort ie te klinken ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-05-18 16:04 ]</font>

manny
19 mei 2002, 15:07
Ik heb een jcm800 2x12 en voor een dikke
vette crunch zit je dan goed.

FragDaddy
19 mei 2002, 17:06
cool. maare moet ik hem dan ook helemaal open draaien, of kan je er op 'huiskamer volume' ook een vette crunch uit krijgen ?

(waarschijnlijk niet, maar omdat ik hem ook als oefenversterker ga gebruiken is dat wel handig.. mh. marshall-powerbrake of koch-loadbox erbij dan maar ?)

srv-man
19 mei 2002, 22:02
Wanneer je een 2x12 Marshall als oefenamp thuis gaat gebruiken kun je snel op zoek naar nieuwe woonruimte!
Een Marshall beschikt over EL34 buizen en die gaan pas lekker klinken als je een beetje (veel) gas gaat geven, volumetechnisch dan. Bovendien levert 2x12 over het algemeen teveel geluidsdruk voor thuis.....

FragDaddy
19 mei 2002, 23:03
dus wat je eigenlijk zegt is dat ik 2 (goede) versterkers nodig heb. 1 voor thuis en 1 voor optredens ?

kan ik geen powerbrake gebruiken voor thuis ? of klinkt me versterker dan helemaal niet meer ?

zijn er nog andere alternatieven ? want ik heb eigenlijk geen trek in 2x geld uitgeven en ik wil wel een lekker klinkende versterker voor thuis (daar speel ik toch het meest)

Nocki
20 mei 2002, 00:07
slash heeft een lespaul en een mrshall amp.
ik denk dat hij eel veel doet met een chorus pedaaltje met iet al te afstekende afstelling.
probeer het maar.

Nocki
ps geluid zit ook nog in je vingers..

FragDaddy
20 mei 2002, 01:50
ps geluid zit ook nog in je vingers..

dat realiseer ik me :smile:


dat chorus pedaaltje is wel een goed idee. daar zal het geluid iig wat voller van gaan klinken. dat ga ik ook proberen. wat bedoel je met die 'afstelling'?