PDA

View Full Version : Mesa Boogie Road King??



JackDanielz
25 september 2004, 19:55
Hey Hallo

Wie van jullie heeft de mesa boogie road king?
Ben erg benieuwd naar het geluid en wil hem graag testen,alleen hebben ze hem hier niet in de gitaarwinkels.
Kben al bij musik-produktiv geweest maar daar hebben ze alleen de mesa Triple.
Ik hoop dus dat 1 van jullie me kan helpen?
Komt het geluid van de Road king overeen met de Triple?
En is er sprake van een vreemd geluid tijdens het overschakelen naar een ander kanaal?
Help me out!!

Greetz D

bluegate
25 september 2004, 20:15
Volgens mij heeft Kees Dee er een staan.
Daar proberen en vervolgens ergens anders goedkoper aanschaffen. :-D

ieme
25 september 2004, 20:15
Een kennis van me heeft em, verder is hij te testen bij KeesDee in amersfoort en in leeuwarden bij bob de jong...
Als je op gitaarnet em opzoekt krijg je misschien wel meer winkels die em hebben....

Daniël_san
25 september 2004, 20:21
@Ieme: Komt die kennis uit Zaandam? En heeft ie daarom z'n rack grotendeels weggedaan??

On-topic: M'n gitaar leraar heeft hem en hij klink zwaar riant :) . Je kan hem idd testen bij kees dee, verder weet ik niet waar ze te koop zijn.

ieme
25 september 2004, 20:22
@Ieme: Komt die kennis uit Zaandam? En heeft ie daarom z'n rack grotendeels weggedaan??

On-topic: M'n gitaar leraar heeft hem. Je kan hem idd testen bij kees dee, verder weet ik niet waar ze te koop zijn.
Nee, venlo

Daniël_san
25 september 2004, 20:24
dan is het dus m'n gitaar l;eraar niet. Maar het kon kunnen he :wink:

ieme
25 september 2004, 20:25
dan is het dus m'n gitaar l;eraar niet. Maar het kon kunnen he :wink:
Is ook nog een bekende rotterdammer die in een haags bandje speelt die em gebruikt!

Daniël_san
25 september 2004, 20:32
hoe heet die man dan en de band?



















:lol:

ieme
25 september 2004, 20:49
Venlo: Wouter bloemen V-male
Rotterdam: Dennis van Leeuwen Kane

shredneck
26 september 2004, 22:55
Dennis van Leeuwen speelt VHT/Bogner.


Vroeger wel Roadking, dat dan weer wel. De klank van de amp is gewoon dezelfde als die van de dual rectifier voor zover ik weet.

Ik zou voor dat geld iig geen MB kopen, er is genoeg leukers te koop zoals het spul uit de eerste regel van mijn reply.

mijnechtenaamisalvergeven
27 september 2004, 08:07
De klank van de amp is gewoon dezelfde als die van de dual rectifier voor zover ik weet.

Het voordeel van de roadking is dat je kunt schakelen tussen 6l6 en EL34 eindversterker zonder buizen te wisselen..... in de dual rectifier kun je niet tijdens het spelen ff snel overschakelen (of je moet heeeel snel zonder je handen te branden ff die buizen eruit halen/ nieuwe erin zetten :wink: )

Ik heb 'm zelf niet maar heb er een dag mee doorgebracht. (had ik niet moeten doen)

Hij klinkt echt super (als je van rectifiers houd) maar is hier in europa veel te duur.

Shaggy
27 september 2004, 10:21
voor dat geld koop je een bogner shiva, bassman 59 re EN een sf twin reverb tezamen :-?

hij staat bij musik produktiv voor een slordige 4500 pleuri :roll:

ieme
27 september 2004, 10:58
Dennis van Leeuwen speelt VHT/Bogner.



Eerst (voor kane) speelde hij over een Orange, toen ze met kane begonnen kocht hij een Marshall JCM 2000 TSL, daarna voor de As long as you want this tour over 2 Dual recto's
Toen voor de so glad you made it tour een vox ac30 erbij dus die 2 dual recto's met 2 recto cabs.
Dennis speelt nu over 2 VHT pittbulls 45 heads met 4X12 bogner v30 cabs
EN een Mesa Roadking met mesa cab!

wimmeltje
27 september 2004, 14:30
Ieme is wouter een kennis van jou?? Vertel dan eens waarom hij zijn line6 stuff tekoop heeft staan..

ieme
27 september 2004, 14:31
Ieme is wouter een kennis van jou?? Vertel dan eens waarom hij zijn line6 stuff tekoop heeft staan..

Omdat hij op een hele avond 2 keer een delay en 1 keer een chorusje gebruikt...
Hij speelt het liefste zonder effecten, als het echt nodig is gebruikt hij zn G-force...

EDIT: owja hij was aan t gassen op een Orange halfstackje...

wimmeltje
27 september 2004, 16:53
Ieme is wouter een kennis van jou?? Vertel dan eens waarom hij zijn line6 stuff tekoop heeft staan..

Omdat hij op een hele avond 2 keer een delay en 1 keer een chorusje gebruikt...
Hij speelt het liefste zonder effecten, als het echt nodig is gebruikt hij zn G-force...

EDIT: owja hij was aan t gassen op een Orange halfstackje...

en weet hij al waar hij die 3 he in zijn rek mee gaat opvullen??

shredneck
27 september 2004, 18:38
Dennis van Leeuwen speelt VHT/Bogner.



Eerst (voor kane) speelde hij over een Orange, toen ze met kane begonnen kocht hij een Marshall JCM 2000 TSL, daarna voor de As long as you want this tour over 2 Dual recto's
Toen voor de so glad you made it tour een vox ac30 erbij dus die 2 dual recto's met 2 recto cabs.
Dennis speelt nu over 2 VHT pittbulls 45 heads met 4X12 bogner v30 cabs
EN een Mesa Roadking met mesa cab!

Je hebt helemaal gelijk, een collega van me wist dit ook te vertellen. 3 amps, kick ass! Overigens vind ik de sound van een recto zelf helemaal niks, maar goed. Buizenrectifiers hebben iets "sponzigs", te losjes en onstrak, althans, zo ervaar ik dat. Als je clean speelt, of met een randje, dan is het wel een aparte gewaarwording, maar met een bak gain....neh.

Zo'n JTM45 past me wel.

ieme
27 september 2004, 19:08
en weet hij al waar hij die 3 he in zijn rek mee gaat opvullen??

Nee, heb ik hem nog niet over gehoord...

BLOK182
27 september 2004, 19:56
Dennis van Leeuwen speelt VHT/Bogner.



Eerst (voor kane) speelde hij over een Orange, toen ze met kane begonnen kocht hij een Marshall JCM 2000 TSL, daarna voor de As long as you want this tour over 2 Dual recto's
Toen voor de so glad you made it tour een vox ac30 erbij dus die 2 dual recto's met 2 recto cabs.
Dennis speelt nu over 2 VHT pittbulls 45 heads met 4X12 bogner v30 cabs
EN een Mesa Roadking met mesa cab!

Je hebt helemaal gelijk, een collega van me wist dit ook te vertellen. 3 amps, kick ass! Overigens vind ik de sound van een recto zelf helemaal niks, maar goed. Buizenrectifiers hebben iets "sponzigs", te losjes en onstrak, althans, zo ervaar ik dat. Als je clean speelt, of met een randje, dan is het wel een aparte gewaarwording, maar met een bak gain....neh.

Zo'n JTM45 past me wel.
Heb in mun cleane amp een buizenrecto, klinkt idd niet verkeerd :)